Ga naar inhoud

Probleem met handmatig inladen zenderlijst d.m.v. Mac

Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik hier thuis geen satellietaansluiting maar ben mij alvast aan het voorbereiden als ik die straks in Spanje wel heb.

Vandaag de DVB-S2X in mijn UNO 4K SE geplaatst en nu wilde ik alvast een CD - Astra 3 zenderlijst aan de ontvanger toevoegen.

Hiervoor gebruikte ik de laatste hier in het forum beschikbaar gestelde zenderlijst maar ook die op OpenPli verkrijgbare.

Via mijn MacBook Pro en het programma iDreamX heb ik deze nogal uitgebreide zenderlijst naar mijn wensen aangepast, zie bijlage 1.

Ik krijg echter bij het plaatsen in de box een foutmelding, zie bijlage 2.

Het is zeker alweer 3 á 4 jaar geleden dat ikzelf een zenderlijst handmatig heb toegevoegd want sinds die tijd gebruikte ik eigenlijk alleen maar FastScan maar ja daar heb ik wel een werkende satellietverbinding voor nodig.

Iemand nog een idee hoe ik de meest eenvoudige CD zenderlijst voor 23.5 in mijn UNO krijg?

Schermafbeelding 2018-09-12 om 14.57.40.png

Schermafbeelding 2018-09-12 om 14.58.13.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen zag ik dat er nu ook voor de Mac het programma DreamboxEdit geschikt was gemaakt en dat programma Up- en Download wel de zenderlijst.

Nu heb ik er op dit moment niet veel aan want zo lang er geen werkende LNB in bedrijf is kan ik ook de zenders niet zien, zie bijlage.

Is dit correct?

1_0_19_5225_C99_3_EB0000_0_0_0.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...