Ga naar inhoud


Verschil in afspelen opname (m3u8) via OpenWebif in Safari en Chrome


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wellicht is deze vraag niet direct VU+ gerelateerd maar ik weet ook niet zo 1-2-3 waar ik die dan wel moet onderbrengen.

 

Ik speel mijn op de VU+ UNO4K gemaakt opnamen via mijn MacBook Pro d.m.v. OpenWebif en gebruikmaking van de TV afspeelknop op mijn externe monitor af.

Op zich gat dat prima maar als ik dat standaard in Safari doe dan ontbreken er bedieningsopties zoals o.a. de voortgangsindicator om b.v. een opname vooruit of achteruit te spoelen, zie bijlage 1.

Speel ik dezelfde opname op dezelfde wijze af via Chrome dan zie ik de bedieningsopties zoals voortgangsindicator en vooruit spoelknop wel in beeld, zie bijlage 2.

 

Hoe kan ik dat probleem oplossen?

Waarschijnlijk ontbreekt in Safari een toevoeging die in Chrome wel zit maar dat is maar een gok.

 

Schermafbeelding 2018-09-14 om 10.12.33.png

Schermafbeelding 2018-09-14 om 10.14.04.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen,

nu kan ik het niet meer via de iMac controleren, maar daar had ik de VLC for Mac OS op draaien

en die geeft hetzelfde weer (qua weergave c.q. voortgaang ) als op jouw google Chrome afbeelding

 

denk dat er een standaard player gekozen moet worden als plugin bij safari voor het afspelen

ciao

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, in die richting dacht ik ook al maar volgens mij is het dat niet.

Als ik op het m3u8 bestand met Ctrl-i de Info opvraag dan staat daar dat het openen standaard met VLC gebeurd.

Dus ik zou veronderstellen dat ook Safari dit bestand met VLC opent en VLC is op de MacBook geïnstalleerd want anders zou het met Chrome niet goed gaan.

 

Moet ik soms in Safari een bepaalde extensie of zoiets implementeren?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nu wel iets verder want ik constateer nu dat Chrome bj het afspelen via OpenWebif wel de VLC Player opent want dan zie ik het VLC icoon zowel onder- als bovenin in de balken verschijnen.

Bij Safari gebeurt dit dus niet, nu maar uitvogelen hoe ik dan wel VLC automatisch opgestart krijg, maar goed dat heeft inderdaad niets met VU+ te maken.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...