Ga naar inhoud


Bovenste CI slot VU+ Ultimo 4k bij VTi standaard disabled?


Italieman

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Klopt het dat als je VTi op de Ultimo 4K zet, dat de bovenste CI slot (slot 2 in het menu) dan niet werkt?

 

Het onderste CI slot leest alle CAM's en geeft beeld. (Canal Digitaal, Fransat, Tivusat) De bovenste slot leest de CAM's wel, maar geeft geen beeld.

 

Is dit een functie om het bovenste CI slot zelf te configureren met software of is mijn bovenste kaartlezer kapot?

 

Ik heb dus nog geen Oscam geïnstalleerd/geactiveerd. Dat moet ik nog uitzoeken.

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Hoe werkt dit dan? Via slot 1 ging namelijk automatisch volgens mij. Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb "toegewezen"

 

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

je moet de zenders per CI toewijzen aan het desbetreffende slot

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal Italiaanse zenders heb ik nu toe kunnen wijzen in slot 1, zoals de provider RAI.

Italia 1, Rete 4 en Canale 5 hebben een nieuwe provider die niet in de providerlijst (20 MEDIASET HD of zo) staan, dus die krijg ik niet toegewezen want die kan ik niet selecteren.

 

Ik heb nu een provider aan slot 2 toegewezen van de Franse zenders, maar deze openen niet. Ze hebben het eerder wel gedaan bij fabrieksinstellingen CAM herstellen.

 

Het wordt gewoon een 10-jaren plan. Er zitten ook allerlei favourietenlijsten in die ik helemaal niet wil.

Ik wil gewoon 1 masterlist. De rest is alleen maar lastig en verwarrend.

 

Oscam verhaal is helemaal niet gelukt. Ik vind geen butler en waar ik Oscam versie kan downloaden in het menu, krijg ik een leeg scherm.

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag wel even langskomen met je ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even veronderstellen dat je volgens jouw handtekening nog steeds VTI gebuikt dan is installatie van Oscam en Oscam Butler een wel heel simpele installatie.

Tijdens het installatieproces van VTI wordt automatisch gevraagd of jij zowel; Osacm als Oscambutler wilt installeren.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor het aanbod. Laat maar weten wanneer het je schikt.

Zojuist zei Jürgen:

Even veronderstellen dat je volgens jouw handtekening nog steeds VTI gebuikt dan is installatie van Oscam en Oscam Butler een wel heel simpele installatie.

Tijdens het installatieproces van VTI wordt automatisch gevraagd of jij zowel; Osacm als Oscambutler wilt installeren.

 

 

Dat zou best kunnen. Maar ik heb het niet tijdens de installatie gedaan (ik wilde eerst de rest proberen in te stellen) en daarna is het nergens te vinden in het menu.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag vanavond wel even aanwaaien.. Ik heb alleen Astra 1,2,3 en HotBird... Maar de OScam kan ik voor je installeren. Heb hier configuratie voor Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Ziggo....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond gaat helaas niet lukken. Ik wacht wel even tot ik mijn ORF kaart binnen heb.

Over 2 of 3 weken pas. (gaat via zus van vriendin en die is op vakantie tot en met 23 september)

 

Ook zal ik opnieuw de VTi software installeren en dan direct voor Oscam + butler kiezen omdat dat achter blijkbaar niet gaat.

 

Dan stel ik alles weer in (disecq, zenders zoeken) en dan kom ik met ontvanger + 4 kaarten jouw kant op als dat je uitkomt.

 

Dan gaat het als het goed is om het volgende:

 

1. Oscam instellen voor de 2 interne kaartlezers. Canal Digitaal en ORF. Die laatste wordt dus nog lastig.

2. Franse zenders toewijzen aan CI slot. Heb ik geprobeerd maar is niet gelukt; provider gevonden, maar krijg het toch niet werkend.

3. Mediaset HD (Italia 1 HD, Rete4 HD, Canale 5 HD toewijzen aan ander CI slot). Deze provider heet 20 Mediaset HD maar komt in de standaard providerlijst van de laatste VTi update niet voor. (Deze zenders zijn pas sinds een paar maanden HD en dus vrij nieuw) 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam smardcard installeren

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

douwnload  deze eens 

en probeer ...je kan het altijd verwijderen achteraf

oscamsmartcard2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak eens een foto van jou 

softcam instellingen 

ik bedoel deze

oscamsmartcard3.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...