Ga naar inhoud


M7 introduceert app voor LG televisies


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 9-11-2018 om 19:51 zei Noordzee:

Ik weet nu eindelijk waarom ik deze app niet kan vinden op mijn LG 43UF640V.

 

Het blijkt dat mijn TV (twee jaar geleden gekocht!) nu al niet meer up-to-date is. Deze draait namelijk op OS 2.0 en voor de app is OS 3.0 nodig. 

Bizar dat op een TV van twee jaar geleden nu al geen recente apps werken! 

 

is de app dan al beschikbaar voor de LG tv`s ? dacht alleen voor de samsung

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei spijk:

 

is de app dan al beschikbaar voor de LG tv`s ? dacht alleen voor de samsung

En de titel van deze topic luidt: 

 

M7 introduceert app voor LG televisies

Dus dan is de app bedoelt voor LG smart televisies .

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

  • Like 1
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook officieel gelanceerd door Canal Digitaal: 

 

Bron : https://www.canaldigitaal.nl/blog/hoe-kijk-ik-als-klant-via-smart-tv-app/  (13 november 2018) 

 

Het nieuwe tv-kijken. Zónder ingewikkelde kastjes of gedoe met kabels. Dát kan met de Smart TV App van Canal Digitaal. Hoe installeer je de app op jouw televisie? Hoe werkt de app? En wat kan je er allemaal mee? Wij vertellen je de ins en outs.

Wat is de Smart TV App?

De Smart TV App van Canal Digitaal is een app voor smart-tv’s waarmee je direct kunt kijken naar je favoriete tv-programma’s. Hierdoor heb je geen tv-kastje en een wirwar aan kabels meer nodig om tv te kunnen kijken. Met de Smart TV App kan je zowel live tv-kijken als gemiste uitzendingen terugkijken via TV Gemist en hij werkt via zowel internet als de satelliet.

canal digitaal smart tv app scherm

Wat heb je nodig om de Smart TV App te gebruiken?

De Smart TV App is gratis te gebruiken voor klanten van Canal Digitaal. Ben je nog geen klant? Dan kan je de app gratis 30 dagen uitproberen. Voor de app zijn een aantal dingen nodig:

  • Een smart-tv van Samsung uit 2016 of nieuwer met het Tizen-besturingssysteem of een smart-tv van LG met WebOS 3.0 of nieuwer.
  • Je bent ingelogd op de Canal Digitaal TV App op je smartphone of tablet. Lees hier hoe je de Canal Digitaal TV App installeert.

Hoe installeer je de Smart TV App?

Om de Smart TV App te installeren moet je eerst zorgen dat je smart-tv is verbonden met internet. Is dat het geval? Dan kan je aan de slag.

Stap 1. Ga naar de appstore van je Samsung- of LG-smart-tv.

Stap 2. Download de app, start deze op.

Stap 3. Open vervolgens via je mobiel of tablet de Canal Digitaal TV App.
(Nog niet geïnstalleerd? Kijk hier.)

Stap 4. Ga naar het menu en druk op instellingen.

Stap 5. Kies vervolgens voor de optie ‘tv koppelen met QR-code’.
(Zorg dat je ingelogd bent met je Mijn Canal Digitaal-account.)

Stap 6. Richt je telefoon(camera) op de QR-code op het tv-scherm.]

Zo ontvang je alle zenders met de Smart TV App

Als je de Smart TV App voor de eerste keer opstart, kan je alleen de zenders bekijken die je ook via de TV App op je smartphone en tablet ontvangt. Dit zijn alle populaire zenders, zoals de zenders van de NPO, RTL en SBS. Wil je ook de zenders ontvangen die je via de satelliet ontvangt? Hieronder lees je hoe.

Om ook satellietzenders te ontvangen heb je een paar dingen nodig:

  • Een CI- of CI+ module van Canal Digitaal. Je smart-tv moet hiervoor een DVB-S2 tuner
  • De smart-tv is via een coaxkabel aangesloten op de LNB van de schotel.

Om extra zenders te ontvangen via de Smart TV App is het belangrijk dat de hybridemodus wordt ingeschakeld. Dit moet je zelf doen via het instellingenmenu van je smart-tv:

  • Druk op de afstandsbediening op de ‘extra’-knop of de knop die dezelfde functie vervult.
  • Ga naar ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Installatie’ en kies ‘Satellietinstellingen’.
  • Druk op ‘Satelliet inschakelen’.

De Smart TV App kan nu niet alleen internetzenders vinden, maar ook zenders die alleen via de satelliet zijn te ontvangen. Veel kijkplezier!

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie ontwikkeling. Maar nu de nederlander die een abo heeft bij TVV. Die kan de app niet downloaden omdat deze niet op de nederlandse site staat. Kan wel de tvinstellingen wijzigen naar Belgie maar wat wordt er dan nog meer al dan niet onbedoeld aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal/TV Vlaanderen en de TV-producenten wijzen naar elkaar als er gevraagd wordt waarom je op bepaalde recente TV'S geen app kan gebruiken.  

 

Het idee is leuk, maar dan moet het wel voor meer klanten bereikbaar komen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie oplossing heb de app geinstaleerd maar de beeld  van de satelliet is nog steeds stukken mooier, dus een mooie backup bij mega slecht weer  😺

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Noordzee:

Canal Digitaal/TV Vlaanderen en de TV-producenten wijzen naar elkaar als er gevraagd wordt waarom je op bepaalde recente TV'S geen app kan gebruiken.  

 

Het idee is leuk, maar dan moet het wel voor meer klanten bereikbaar komen. 

Ze moeten bij de app gewoon de HDMI lock opheffen, slaat nergens op dat je bij de standaard app geen HDMI kunt gebruiken. Dan pas bereik je de meeste klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft te maken met het digital rights management, een soort kopiebeveiliging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag. Vermoedelijk is het een Chinees bakkie zonder goede drm implementatie waardoor de app de HDMI aansluiting niet ziet. Gezien de prijs een leuk bakkie om mee te testen.

 

Na even googlen zie ik dat er klonen van deze android box bestaan, dus wellicht heb jij een kloon waardoor het juist wel werkt.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...