Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze week heb ik een coaxiale digitale uitgang op mijn VU+ laten bouwen, galvanisch gescheiden. Kost € 125,00 all in.

Het bedrijf dat dit gedaan heeft, vond de VU+ mooi gebouwd.

Ze hadden alleen wat aanmerkingen op de voeding. Een lineaire voeding zou beter beeld en geluid geven.

Dat blijkt te kloppen.

Hierbij 2 foto's van de modificatie en 2 opties voor een lineaire 12 volts voeding.

Een Teradak voeding kost ongeveer € 125,00. De Farad voeding is iets nieuws, maar erg kostbaar; € 489,00.

1.jpg

2.jpg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpg

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Geplaatst:

Ja, dat is het betere werk! Een mooie ringkerntrafo. Weinig ruis en een heel stabiele sinus dus weinig of geen rimpel.... Maar ja... groot en zwaar dus de meeste bouwers beginnen er niet aan....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Precies. Dit is gewoon achteraf tweaken. Let trouwens wel op dat die losse voeding die bij de Ultimo zit, ook echt een stoorbakje is voor andere hifi apparatuur.

Je hoort direct het verschil als die weg is.

Mijn vriendin zei "het lijkt wel een beetje surround". Meer detail en stiller op de achtergrond.

Ook het beeld is iets verbeterd. Gisteren die Bergretter gekeken op ZDF. Mooie plaatjes van de Oostenrijkse bergen. Heel strak met wat meer glans op metaal (zoals helmen en de helicopter) en ramen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Geplaatst:

Dat geloof ik graag. Die superkleine schakelende voeding werkt op HF (charge pump principle) en strooien zo'n beetje iedere frequentie harmonische in het rond. Eerst van 230v naar 1500v en dan via het lijntrafo'tje weer naar beneden naar de gescheiden eindtrappen van 12v, 5v en 3,3v....  En dat alles om zo klein mogelijk te blijven....

Maar in alle eerlijkheid: je wil alles 'top of the bill' en daar is overigens niets mis mee, maar wellicht handig om dat pas te doen als je bak 'up and running' is? Zo kun je alle aspecten eerst goed testen. Dan maak je een volledige backup en daarna pas 'tweaken'. Dat is ook de definitie van 'tweaken'...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Ik heb gedaan wat ik kon en snap. Om het toch nog leuk te houden.

Cabasse Rhodium coaxial digital out

Samsung 860 2 TB SSD

2 Farad voedingen (1 voor mijn Apogee mini-dac)

De Teradak voeding had ik op de Mini-Dan en zet ik op marktplaats. Of jij mag hem hebben als je wilt. Ik weet niet of een solo ook een 12volt voeding heeft?

Ik boek gewoon alles op de zaak, vandaar dat ik wat hoger inzet. Netto 34%.

Geplaatst:

En of mijn Solo een +12v heeft :) 

Maak me géééék.....

Geplaatst:

inderdaad de box krijgt 5 volt gelijkspanning van een externe voeding. 

Het maakt voor de werking niets uit hoe de 5 volt opgewekt wordt. 

of geeft een varta of bosch accu een beter geluid in de autoradio. 

Geplaatst:

Ga maar eens gauw een oscilloscoop pakken!

Op een HF gegenereerde 12v of 5v zit normaliter een pak ruis waar Mr. Ed de hik krijgt.

• Moderator
Geplaatst:

Wat denk je zelf?

Maar heb je ooit al eens gemeten aan schakelende voedingen?

(Dan zou je de vraag niet stellen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mooie woordspeling. 

Geplaatst:

Ik heb mijn twijfels over het bedrijf Teradak (China). Thuis gebruik ik producten van Kemp Elektroniks (Nederlandse bedrijf). En ben daar zeer te spreken over. Het bedrijf Kemp Elektroniks heeft een zeer hoge en degelijk reputatie op gebied net filters. En als ik me niet vergis ook de marktleider op dat gebied. Helaas kost het ook wat. Men heeft ook meteen iets goeds in huis. 

Geplaatst:

Citaat

Welke kabel biedt de beste geluidskwaliteit?

Dat is natuurlijk de vraag die ik in dit artikel wil beantwoorden, maar eigenlijk is het antwoord niet zo eenvoudig. Er zullen allicht audiofielen zijn die het hier niet mee eens zijn, maar voor de gemiddelde gebruiker is er absoluut geen waarneembaar verschil in audiokwaliteit tussen een optische en een coaxiaal digitale kabel. Beide kabels sturen de data digitaal van de bron naar de receiver dus er is geen reden om verschil in kwaliteit te verwachten. Echter zit er een verschil in de bandbreedte en de manier waarom de digitale signalen vervoerd worden en dit zou volgens sommige audiofielen voor minimale verschillen in de audioweergave kunnen zorgen. Ikzelf ben niet overtuigd van dit verschil, maar mocht je twijfelen dan is het aan te raden beide kabels te proberen en zelf te oordelen.

Wat overigens wel gezegd moet worden is dat in sommige gevallen een Toslink kabel wel de betere keuze is. Wanneer je audio over langere afstanden (meer dan ongeveer 4 meter) wil versturen en dus langere kabels nodig hebt behouden optische kabels een iets stabieler signaal. Ook hier is het maar de vraag of je het verschil hoort, maar dit verschil is volgens de audio-experts duidelijker.

Natuurlijk is bovenstaande afhankelijk van de mogelijkheden die je receiver of bron biedt. Wanneer er geen optische audio-uitgang beschikbaar is wordt je automatisch verplicht om de coaxiale uitgang te gebruiken.

dat is nu een genuanceerd citaat uit het homecinema magazine

en ik denk aan die 125€ voor de inbouw van een coax digitale uitgang

waarom is hemels naam?

de betere omvormer van optisch toslink naar coaxiaal kost je 35€

oké dus die voeding daar kan ik inkomen maar het is de vraag, hoe je dat in de huiskamer allemaal bij elkaar hebt staan en of gestapeld hebt, dat je van de externe voeding problemen ondervindt op je Audio apparatuur

dus

ik zou het natuurlijk wel eens willen ondervinden hoe het klinkt voorheen en naderhand

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...