Ga naar inhoud


Problemen met CanaalDigitaal en VU+ Ultimate 4K


Laska

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe VU+ Ultimate 4k gekocht. Ik heb de open Source Software Open PLI geinstalleerd (nieuwste versie); de SAT is uitgericht op 19,2 en 23,5 °.

Zenders zijn ook gevonden.

Ik gebruik de CI Slot met de smart Card van Canaldigitaal

Ik heb de kaart opnieuw geactiveerd via het Internet.

 

Probleem: Ik ontvang geen beeld en geluid via de Canaldigitaal kaart. Het beeld Oscilleert (Hoop dat dit het goede woord is) en geeft een hoog frequent geluid.

SAT Antenne is goed uitgericht. Op 19,2° ontvang ik alle zenders en heb een uitstekend beeld; op 23,5° op dit moment alleen TV Drenthe

 

Heeft iemand een Idee hoe dit op te lossen is

 

Bedankt

aangepast door Laska
verduidelijking
Link naar reactie
Delen op andere sites


In het CI menu bij Common Interface de optie 'Hoge Bitrate ondersteunen' op ja gezet.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even de CI module eruit en er weer in schuiven.... Anders verandert er niets..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open PLi en een CI module, gaat dat werken?

Zit er nog een losse kaart in dat CI Module?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
32 minuten geleden zei Laska:

ja, er zit nog een losse kaart in de CI module!

Dan is het beter en gebruikelijk, om de kaart in een van de kaartlezers van je ontvanger te stoppen.

Daarna de softcam starten in het softcam menu.

Het CI module kan je dan in de kast laten liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ceesv:

Dan is het beter en gebruikelijk, om de kaart in een van de kaartlezers van je ontvanger te stoppen.

Daarna de softcam starten in het softcam menu.

Het CI module kan je dan in de kast laten liggen.

ok alles gedaan..........helaas geen beeld. De balk onder met programma info is wel te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kaart op de juiste manier in de ingebouwde lezer gestopt?

Softcam gestart?

 

Wat is de softcam versie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar handiger is het om het gehele ci module te vereten, en je kaart uit de CI lezer rechtstreeks in de kaartlezer van de ontvanger te stoppen.

 

Onder VTi daarna met behulp van de Oscam Butler configureren.

Zie sticky aan de top van de onderwerpen lijst in het VU+ forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

je moet oscam stoppen en alle zenders van je pakket aan de CI module toewijzen.

 

Ik kann hierover niets vinden in de Manual. Ik ben helaas een leek vwb Linux

Kun je mij svp vertellen hoe ik dit moet doen

Wat is dan eigenlijk de beste open source Software voor de Ultimate 4k? Vti of Open PLI of ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is geen Manual waar dit beschreven staat.

Alles wat je hierover wil weten moet uit de verschillende fora halen.

Jij maakt een keuze om een Hobby ontvanger te kopen en dan moet je ook dienovereenkomstig handelen.

Dus goed inlezen.

De vraag naar de beste Image is hier al vele malen gesteld en als je de zoekroutine zou hebben gebruikt had je kunnen lezen dat VTI en Openpli nauwelijks van elkaar verschillen. 

Het is puur een kwestie van smaak en vooral gewoon zelf uitproberen. 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...