Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldweergave tussen direct of via OpenWeb afspelen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Stel ik sluit mijn UNO 4K SE d.m.v. HDMI aan op een 4K Monitor.

Mijn MacBook Pro Retina met een resolutie van 2560 x 1440 sluit ik eveneens aan op deze monitor.

 

Is er een verschil in zichtbare beeldkwaliteit te constateren tussen het afspelen direct van de UNO naar de Monitor en het afspelen op de MacBook d.m.v. OpenWebif?

Het gaat meestal om het bekijken van Live TV of opnamen welke op de UNO zijn opgeslagen, dus meestal in Full HD want er is nog nauwelijks content met een hogere resolutie via de UNO af te spelen.

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


de aspect ratio van de weergave, dus van die mediaplayer van je notebook beperkt door de retina resolutie, geeft niet hetzelfde weer als een echte 4K tv met 16x9 en 3480x2160

of je hebt zwarte balken boven en beneden op dat retina scherm om het beeld in zijn geheel te kunnen weergeven

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is streamen van 4K niet gelukt met een 150mb wifi linkje ,geeft een stilstaand beeld bij mij.

Het scherm bepaald altijd hoe goed het beeld weergegeven wordt.

De sofware mpeg/scale programma's die de computer gebruikt is ook mede

verantwoordelijk voor de kwaliteit.

Digitaal over netwerk wordt de volle kwaliteit doorgegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

de aspect ratio van de weergave, dus van die mediaplayer van je notebook beperkt door de retina resolutie, geeft niet hetzelfde weer als een echte 4K tv met 16x9 en 3480x2160

of je hebt zwarte balken boven en beneden op dat retina scherm om het beeld in zijn geheel te kunnen weergeven

 

Dat begrijp ik maar feitelijk zal ik op redelijke termijn toch geen 4K content vanuit de UNO 4K afspelen want die is er nauwelijks voor het gebruikelijke publiek beschikbaar.

Ook Netflix speel ik vanaf mijn MacBook in HD formaat af.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok'e das duidelijk maar het verschil is er

op de iMac met geschikt scherm is dat wel mogelijk

 

Citaat

Graphics. Wow.

Alles op iMac ziet er fantastisch uit. En dat is te danken aan de nieuwe, geavanceerde Radeon Pro 500. De 27‑inch iMac met Retina 5K-display heeft tot 8 GB eigen VRAM. En de 21,5‑inch iMac met Retina 4K-display beschikt over tot 4 GB. Beide staan garant voor geweldige visuele effecten en 3D-graphics. En je profiteert ook nog eens van geavanceerde mogelijkheden voor videobewerking. Je kunt nu bijvoorbeeld multicamprojecten in Final Cut Pro X editen met tot vijf streams 4K-video op volledige resolutie.

 

mijn kamaraad maakt met f it dergelijke producties op zijn apple's en die worden ook gestreamt naar bioscoop zalen in 4K

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...