Ga naar inhoud


Duurt soms lang voordat hij aan gaat. Vreemd.


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn vu solo 4k nu pli.

Er gebeurd iets heel vreemds.

Als ik hem op standby zet en weer aan dan gaat hij meteen aan.

Zet ik hem 's avonds uit en 's morgens weer aan dan duurt het heel lang voordat hij aangaat.

Dus als hij lang uit staat duurt het lang.

Weet er iemand hoe dit kan? Tips?

 

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beetje vaag deze uitleg.

Als ik het goed begrijp dan zet jij de SOLO 4K overdag in de Stand-by en als je dan de SOLO weer opstart is die zo goed als onmogelijk weer in bedrijf, correct?

Zo ja, dan is dit perfect.

In de avond zet jij de SOLO in de 'die diepe slaap', dit door b.v. lang op de Uit-knop op de AB te drukken of b.v. via de Auto-Sleep, correct?

Zo ja, dan klopt dit dat het de volgende morgen beduidend langer duurt voordat de SOLO opstart.

 

Dus misschien even goed toelichten hoe jij op de verschillende tijdstippen de SOLO afsluit.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat volgens mij om de tijd die er tussen zit tussen het uit en aan zetten.

Als ik de solo 4K uit zet en daarna weer aan dan gaat hij meteen aan.

Zit er een lange tijd tussen dan duurt het ook lang voordat hij aan gaat.

Ik zet hem altijd uit en aan door de aan en uit knop 1x in te drukken.

Ik houdt hem niet langer vast.

Is dit duidelijk en kan je hier iets mee?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het ene geval zal je de ontvanger op stand-by zetten, in het andere geval zal je de ontvanger afsluiten, je stopt het operating systeem, en alle bestanden worden afgesloten.

Schakel je de volgende ochtend de ontvanger in, moet eerst het operating systeem weer geïnstalleerd en geconfigureerd worden, dat duurt meestal ongeveer een minuut.

 

Ik gebruik VTi, een bestandssysteem wat geoptimaliseerd is voor Vu ontvangers.

 

Hoe je bij Pli een en ander instelt is mij niet bekend.

Er zal in Pli ergens een energie spaarsysteem zitten, die bij inactiviteit de ontvanger na verloop van tijd afsluit.

 

Bij Vu+ kan je de keuze ingeven in het afsluit menu, wat er moet gebeuren wanneer je op de uitschakel toets drukt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enige tijd vti gebruikt maar ik kreeg bepaalde zaken niet voor elkaar. Ook niet met hulp via deze site.

Dus naar pli maar nu dit weer.

Misschien toch weer terug. Ik probeer dit op te lossen. Lukt dit niet dan ga ik weer terug.

Jij zegt iets over een spaarsysteem. Misschien weet er iemand anders iets van zodat ik het probleem kan oplossen.

Bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pli en vti gebruikt dit probleem nooit ondervonden. 

ik zet de ontvanger uit dan gaat die in standby tussen haakjes ik schakel de tv uit en de tv schakeld de box via hdmi cec uit. 

als ik tv aanzet is de box binnen 5 sec up. 

in cec config kan je instellen bij tv in standby de box in standby of deepsleep. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb pli op mijn dream 8000 staan start ook vlug op 

op de dreambox 7080hd  staat openatv 6.2 en start ook vlug op

de dreambox 900uhd openatv 6.2 start ook vlug op 

dit is allemaal uit de standby modus +-7sec...gecodeerde zender 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Rivellino:

Mijn Solo2 kent de optie Autoshutdown (onder instellingen). Na 60 minuten inactiviteit in Standby gaat hij automatisch naar Deep Standby.

Om daarna weer op te starten duurt een klein minuutje.

 

Misschien is dit bij Pedro4 ook het geval.

 

 

helaas kan ik de autoshutdown niet vinden.

ik gebruik pli en jij vti. daar zit denk ik het verschil.

in pli kan ik hem niet vinden. misschien is er toch iemand bekend waar dit staat in pli

ik ben een paar dagen weg geweest. daarom geen reactie.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet hem altijd uit en aan door de aan en uit knop 1x in te drukken.  dit zeg je zelf 

waarom zet je hem niet eens met de remote uit 

en wat is dan het resultaat 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei smetje limb.BE:

Ik zet hem altijd uit en aan door de aan en uit knop 1x in te drukken.  dit zeg je zelf 

waarom zet je hem niet eens met de remote uit 

en wat is dan het resultaat 

sorry dat ik onduidelijk ben maar ik bedoel de aan en uit knop van de  remote.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hem als eens ge update ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...