Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dit is de locatie waar de opnames nu terecht komen. afbeelding 1

maar ik heb een map op de nas die opnames heet en daar moeten de opnames in maar die map zie ik niet terwijl ik die wel gemount heb zoals op de afbeelding 2 te zien is.

Misschien is die mount niet goed. Ik heb in dit onderwerp beschreven hoe ik dat doe.

1_0_1_1B6C_C88_3_EB0000_0_0_0.jpg

1_0_1_1B6C_C88_3_EB0000_0_0_0 (1).jpg

ik heb geen harde schijf in de solo 4k

de map opnames staat er niet bij.

1_0_1_1B6C_C88_3_EB0000_0_0_0 (2).jpg

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Nou, ik weet niet wat jij allemaal getoverd hebt...😉

Als ik het zo zie staat jouw map MOVIE nu op de NAS geactiveerd en ingesteld als opnamelocatie want het genoemde pad is /media/net/NAS/Movie/..

Feitelijk zouden de opnamen nu op jouw NAS zichtbaar moeën zijn.

Of jij hebt de standaard aangemaakte markeerpunt /media/Movie/ op de een of andere wijze in de nieuwe naam gewijzigd.

Dus ik weet niet wat je nu precies uitgespookt hebt.

Misschien de huidige markeerpunt(en) verwijderen en opnieuw beginnen...

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Hoi Jurgen. Bedankt voor je moeite.

Op de laatste foto zou toch de map opnames moeten staan?

Die heb ik gemount maar denk ik niet goed ??

Die markeerpunten verwijderen ik. Dan moet ik een nieuwe kiezen en dat zou de map opnames moeten zijn maar zoals gezegd staat die er niet bij.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik denk dat je nu diversen dingen doorelkaar haalt.

Binnen de standaard VTI en ook Openpli installatie bestaat geen map OPNAMES maar alleen Movie.

Een map OPNAMES heb jij zelf gecreëerd en dat moet je dus zelf mee dealen, daar kunnen wij hiervandaan weinig mee.

De kreet OPNAMES is een Menu-optie en alleen bedoeld om in het Menu de weg te vinden naar de standaard map Movie waar standaard de opnamen geplaatst worden.

Mijn voorstel zou zijn om alle markeerpunten en mappen van de VU te verwijderen en dan een verse installatie uit te voeren.

Daarna zullen jouw opnamen gewoon weer in de standaard map Movie op jouw interne HDD geplaatst worden.

Wil je alsnog de opnamen direct op jouw NAS terecht laten komen, dan opnieuw instellen.

Misschien is het dan raadzaam om eerst uit te leggen welke procedure jij daarvoor wilt volgen alvorens dit ook daadwerkelijk uit te voeren, scheelt ons achteraf een hoop leeswerk...😉

Op zich stelt het ook niet al teveel voor want ook ik heb op mijn Synology NAS een map waarin de VU de opnamen kan plaatsen als ik dat wens.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

@Pedro,

Als je de map opnames op de Nas buiten de movie map heb gemaakt, dus in de root moet je wel de rechten van de map aanpassen.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

ik heb een map op mijn nas die opnames heet en daar wil  in opnemen.

dat moet dus de opnamelocatie worden en dat lukt niet.

ik denk omdat hij niet goed gemount is of zoals Happy2000 ik de rechten moet aanpassen.

Daarkendemeelachen !!!!

ook eerder schreef ik al dat je movie dubbel aanlegt

je moet mounten op media/net/NAS

en via de filemanager van de NAS verplaats je die opnames die je tussentijds in de dubbel map movie hebt staan

dus in media/net/NAS/movie is nu nog een map movie

in de tree is dat media/net/NAS/movie/movie geworden

dat zei ik toch dat je meteen aan de hand van je afbeelding ziet dat je een map in map hebt veroorzaakt

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

ook eerder schreef ik al dat je movie dubbel aanlegt

je moet mounten op media/net/NAS

en via de filemanager van de NAS verplaats je die opnames die je tussentijds in de dubbel map movie hebt staan

dus in media/net/NAS/movie is nu nog een map movie

in de tree is dat media/net/NAS/movie/movie geworden

dat zei ik toch dat je meteen aan de hand van je afbeelding ziet dat je een map in map hebt veroorzaakt

die map movie snap ik maar zoals ik al eerder verteld heb zie ik de map opnames die op de nas staat niet bij de opnamelocaties. dat is het probleem.

terwijl ik die wel gemount heb. het rode kruisje is weg zoals op een eerdere foto te zien is. Ik denk dat ik verkeerd mount.

misschien kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

Ik heb ook al foto's gestuurd van het mounten.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

In Markeerpunten kun je toch gewoon naar de bovenliggende mappen middels het selecteren van <Lijst van opslagmedia>, daarna op OK op de AB klikken en dan in /media/net/NAS de map Opnames kiezen?

Geplaatst:
17 minuten geleden zei beeheap:

In Markeerpunten kun je toch gewoon naar de bovenliggende mappen middels het selecteren van <Lijst van opslagmedia>, daarna op OK op de AB klikken en dan in /media/net/NAS de map Opnames kiezen?

dat is het probleem. daar staat de map opnames niet bij.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

hebben jullie hier iets aan ?

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.xxx</ip>
  <sharename>NAS</sharename>
  <sharedir>Opnames</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>username</username>
  <password>password</password>
  <mount_system>classic</mount_system>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>

Daarkendemeelachen !!!!

ik had je gisteren een heel verhaal getypt hoezo en waarom, helaas drukte ik per abuis op een verkeerde toets en was mijn 30 minuten schrijfwerk weg

en toen had ik geen zin meer

de mapstructuur op de NAS zelf willen we als controle zien * zie beneden de voetnoot

zoals de synology gebruikers reeds schreven onder Volume1

Volume1/video

Volume1/music

Volume1/Multimedia

etc

en als het kan de sub mappen / folders

en dan als het kan welke map je in het Webinterface van Synology hebt gedeeld specifiek voor je opnames van de receiver

jij hebt in al je beelden een tweede map movie

/media/net/NAS (hier wordt bij automount door de enigma software al automatisch een map movie aangemaakt bij de eerste keer dat je aankoppelt)

/media/net/NAS/movie (daar staan en stonden je originele bestanden indien correct aangekoppelt)

nu heb je

/media/net/movie/movie ( daarom zag je de bovenliggende map inhoud niet )

als je ook nog onder een ander image op de receiver een derde map Opnames hebt aangemaakt, zul je die ook niet zien mits je verplaatst de inhoud naar ?? wat denk je?

je moet niet de hele tijd mappen aanmaken en het verkeerde aankoppelpunt kiezen

ik editeer nu opdat al een stuk opgeslagen is en ik het niet nogmaals kwijt ben...

dus die standaard voor Samba/CIFS gedeelde mappen voor alle users die ken je, daarin maak je specifiek submappen aan

of

je personaliseerd en authentificeerd enkel voor een gebruiker een map door deze te delen maar de gebruiker te kiezen en andere users niet

(let op admin moet natuurlijk wel toegang kunnen behouden)

en ergens daar /Volume1/xxx plaats je volgens gewenst pad en naam van de map die je voor altijd wilt blijven gebruiken voor de VU+ opnames en timeshift

en dat doe je een keer als je de NAS inricht (dus maanden of jaren geleden)

tijdens het aankoppelen kun je dus ALTIJD naar die map verwijzen (en daar wordt reeds / movie aangemaakt als submap)

het aankoppelpunt is dus altijd een mapje hoger dan de map /movie zelf

maak je nu een volledig nieuwe Map aan op Volume1 dan moet die natuurlijk ook vrijgegeven worden en gedeeld voor de users / of geauthentificeerde gebruikers die jij hebt aangemaakt (ten minste een en altijd de admin ook, voor beheer via het webinterface)

en vervolgens moet je ook even checken of de receiver niet toevallig een ander IP nummer heeft gekregen want ook dat kan de NAS, door jou ingesteld filteren qua gebruiksrecht en of leesrecht..... > je kunt mappen op de NAS bewust onzichtbaar maken voor andere gebruikers

hoe los je het op

de diverse opnames in verschillende mappen opgenomen nu op verschillende mappen via verschillende foutieve aankoppelpunten

als Admin van jou NAS kun je via het Webinterface en de filemanager alles gewoon verschuiven (of veiliger kopieren naar >>> resultaat bekijken ... bij succes >>> die verkeerde bestanden wissen die in de verkeerde map stonden)

that's it

laat zien en we kunnen er meer over vertellen om te helpen

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:
5 uur geleden zei Tonskidutch:

helaas drukte ik per abuis op een verkeerde toets en was mijn 30 minuten schrijfwerk weg

en toen had ik geen zin meer 

Het forum onthoudt die tekst.

Wanneer je opnieuw een reactie in hetzelfde onderwerp wilt geven staat er onder het ingave tekst veld of je de oorspronkelijke tekst wilt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tonskidutch: bedankt voor je moeite maar het verhaal is me niet helemaal duidelijk. Voor een kenner simpel maar voor mij niet. Ik bekijk het de komende dagen nog.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...