Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 27-9-2018 om 17:10 zei Tonskidutch:

ik had je gisteren een heel verhaal getypt hoezo en waarom, helaas drukte ik per abuis op een verkeerde toets en was mijn 30 minuten schrijfwerk weg

en toen had ik geen zin meer

de mapstructuur op de NAS zelf willen we als controle zien * zie beneden de voetnoot

zoals de synology gebruikers reeds schreven onder Volume1

Volume1/video

Volume1/music

Volume1/Multimedia

etc

en als het kan de sub mappen / folders

en dan als het kan welke map je in het Webinterface van Synology hebt gedeeld specifiek voor je opnames van de receiver

jij hebt in al je beelden een tweede map movie

/media/net/NAS (hier wordt bij automount door de enigma software al automatisch een map movie aangemaakt bij de eerste keer dat je aankoppelt)

/media/net/NAS/movie (daar staan en stonden je originele bestanden indien correct aangekoppelt)

nu heb je

/media/net/movie/movie ( daarom zag je de bovenliggende map inhoud niet )

als je ook nog onder een ander image op de receiver een derde map Opnames hebt aangemaakt, zul je die ook niet zien mits je verplaatst de inhoud naar ?? wat denk je?

je moet niet de hele tijd mappen aanmaken en het verkeerde aankoppelpunt kiezen

ik editeer nu opdat al een stuk opgeslagen is en ik het niet nogmaals kwijt ben...

dus die standaard voor Samba/CIFS gedeelde mappen voor alle users die ken je, daarin maak je specifiek submappen aan

of

je personaliseerd en authentificeerd enkel voor een gebruiker een map door deze te delen maar de gebruiker te kiezen en andere users niet

(let op admin moet natuurlijk wel toegang kunnen behouden)

en ergens daar /Volume1/xxx plaats je volgens gewenst pad en naam van de map die je voor altijd wilt blijven gebruiken voor de VU+ opnames en timeshift

en dat doe je een keer als je de NAS inricht (dus maanden of jaren geleden)

tijdens het aankoppelen kun je dus ALTIJD naar die map verwijzen (en daar wordt reeds / movie aangemaakt als submap)

het aankoppelpunt is dus altijd een mapje hoger dan de map /movie zelf

maak je nu een volledig nieuwe Map aan op Volume1 dan moet die natuurlijk ook vrijgegeven worden en gedeeld voor de users / of geauthentificeerde gebruikers die jij hebt aangemaakt (ten minste een en altijd de admin ook, voor beheer via het webinterface)

en vervolgens moet je ook even checken of de receiver niet toevallig een ander IP nummer heeft gekregen want ook dat kan de NAS, door jou ingesteld filteren qua gebruiksrecht en of leesrecht..... > je kunt mappen op de NAS bewust onzichtbaar maken voor andere gebruikers

hoe los je het op

de diverse opnames in verschillende mappen opgenomen nu op verschillende mappen via verschillende foutieve aankoppelpunten

als Admin van jou NAS kun je via het Webinterface en de filemanager alles gewoon verschuiven (of veiliger kopieren naar >>> resultaat bekijken ... bij succes >>> die verkeerde bestanden wissen die in de verkeerde map stonden)

that's it

laat zien en we kunnen er meer over vertellen om te helpen

te complex voor mij.  voor een leek niet duidelijk omschreven lijkt me.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...