FCoo Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Heb nu ook iTV van KPN, functioneel heel tevreden mee. Alleen idd met mijn VU+ solo 2 kan ik onbeperkt opnemen en eventueel op DVD zetten en bewaren. Mijn belangrijkste vraag nu is: Geeft de satelliet beter beeld kwaliteit dan de iTV van KPN?? HD schotel is 1080i HD iTV KPN is 1080p Je zou dus zeggen dat KPN iTV beter is maar ik heb het gevoel dat schotel een beter beeld geeft. Graag reactie gr FCoo
OFDM Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 De kabelbedrijven en KPN halen de Nederlandse zenders rechtstreeks vanaf een glasvezel aanvoer uit de studio. Dat zou moeten winnen van Canal digitaal en Joyne omdat zij met lage bitrates moeten werken. Het kan wel zijn dat KPN verschillende bitrates hanteert afhankelijk van de verbinding, glasvezel of ADSl. De buitenlandse zenders zoals Engelse en Duitse zullen van satelliet zeker beter zijn aangezien beide bedrijven dit ook gebruiken als aanvoer maar vervolgens re- encoderen om te passen binnen de bitrate die zij de zenders toekennen.
FCoo Geplaatst: 25 september 2018 Auteur Geplaatst: 25 september 2018 Heb eens wat verder gezocht. De bitrate is ook belangrijk voor de kwaliteit van het beeld. KPN ADSL is lager dan KPN glasvezel dus heeft ook minder beeld kwaliteit begrijp ik. Satelliet schijnt beter te zijn op dit gebied. Sinds de HD kanalen van KPN verhuist zijn van 700 naar 1 valt het me verschil ineens op, vind de schotel een beter beeld geven, rustiger meer diepte. Is de bandbreedte veranderd nu mijn kanalen verhuist zijn en daardoor lagere bitrate?? Begreep dat de verhuizing niet zo eenvoudig was vanwege bandbreedte Is de bitrate afhankelijk van de bandbreedte?? Heb maar 12Mb/s (krijg 5 euro korting hierdoor) dus volgens KPN net genoeg voor maar -een- TV Ben dus nog steeds gecharmeerd van de schotel Graag reactie gr FCoo
Moderator ceesv Geplaatst: 25 september 2018 Moderator Geplaatst: 25 september 2018 Met een 12 Mb verbinding is het pleit beslecht, er is in jou geval geen keuze. Met een goede satelliet ontvanger, bij voorkeur UHD, kan het satelliet beeld wat er op het scherm getoverd wordt, de concurrentie aan met de andere platforms. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
beeheap Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Op 23-9-2018 om 17:52 zei FCoo: HD schotel is 1080i HD iTV KPN is 1080p Dan zet je de deco toch gewoon op 1080p?
minplus Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Beetje een kwestie van hoeveel je je ergert aan het beeld van KPN maar je kunt ze vragen om een hogere bit-rate, maar dan ben je wel je korting kwijt. Ik meen dat je de volle mep betaalt voor minimaal 20 en dat zou kunnen met je VDSL leveren voor de prijs van ADSL. Als je liever de korting houdt, mooi zo laten. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen