Ga naar inhoud


ARD Das Erste: Babylon


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Op 30 Sept om 20h15 zend de ARD Das Erste, de eerste 3 afleveringen van de nieuwe serie: Babylon uit.

Dit is een serie van 6 afleveringen en gaat over het bruisende leven in Berlijn in de jaren 20. De serie is één van de beste producties van dit jaar met productiekosten van 40 miljoen €.

Let vooral op de autentiekheid, set´s, muziek, kleding.

Het is TV van de hoogste plank. Iets voor de NL TV om wat van te leren.

 

Een aanrader !  En dat alles ongecodeerd en gratis.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er an erg veel voorproefjes van gezien op Das Erste...  ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is, al moet ik wel zeggen dat ik in principe geen fan ben van "20-er jaren sfeer"...  ze hebben een hele poos geleden nog eens zoiets gedaan, het leven van het herenvolk en de dienstmeisjes ...  De productie was indrukwekkend, en goed in zijn soort... zeker weten, maar het was helaas niet mijn smaak. uiteraard geef ik het een kans, ik wil wel weten wat het precies geworden is.

Maar de Duitse tv levert echt top producties, en voor ieder is er altijd wel iets te beleven... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Op 30 Sept om 20h15 zend de ARD Das Erste, de eerste 3 afleveringen van de nieuwe serie: Babylon uit.

Dit is een serie van 6 afleveringen en gaat over het bruisende leven in Berlijn in de jaren 20. De serie is één van de beste producties van dit jaar met productiekosten van 40 miljoen €.

Let vooral op de autentiekheid, set´s, muziek, kleding.

Het is TV van de hoogste plank. Iets voor de NL TV om wat van te leren.

 

Een aanrader !  En dat alles ongecodeerd en gratis.

 

Ehhhh. Een serie over het bruisende leven in de jaren 20 in Berlijn. Lijkt mij een geromantiseerde fantasie serie. Volgens mij moest Duitsland (in mijn ogen een onverantwoorde) een hoge vergoeding (zeg maar Wieder gut machung) betalen voor WO1.

En dan € 40 miljoen voor 6 afleveringen. Daar krijgen wij de voetbalwedstrijden voor;) op de publieken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Mojo:

Volgens mij moest Duitsland (in mijn ogen een onverantwoorde) een hoge vergoeding (zeg maar Wieder gut machung) betalen voor WO1.

 

Wat heeft dit nu met die serie: Babylon te maken?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bekend dat na de eerste Wereldoorlog men juist in Duitsland / Berlijn als reactie op al die ellende over armoede en het geamputeerd terugkerend kanonnenvoer nml. de soldaten met trauma's, een compleet nieuw Elan nastreefde. Dat was met Kunst, Mode, Film, Literatuur, Theater en Muziek door de Intellectuelen en beter gesitueerde burgers en industriëlen geëntameerde feesten en uitvoeringen welke in een tweede waanzin gedurende de dertiger jaren als Endartete Kunst en Kultur met veel van die feestvierders (kunstenaars en invloedrijke intellectuelen) door A.H. weer helemaal vernield is geworden.

 

De trailers en recensies zijn heel positief.

En het is een facet van verwerken van maatschappelijke trauma's, waarmee het een zeer interessante TV serie is geworden.

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Penthe:

Ik dacht eerst Babylon 5, dat is een geweldige Science Fiction serie, binnenkort maar weer eens gaan kijken.

heb je dan net gemist op pick .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babylon Berlin is geen nieuwe serie, maar een coproductie tussen de ARD en Sky Deutschland. De première van der tv serie was vorig jaar oktober op Sky One (DLD). In Nederland is de serie opgepikt door Videoland, waar alle afleveringen beschikbaar zijn. Volgens afspraak mag de ARD nu alsnog de serie FTA uitzenden en inmiddels is het derde seizoen van de serie opgenomen en zal dit tv seizoen via Sky uitgezonden worden. Videoland heeft ook de rechten hiervoor. De serie is een aanrader door de spannende verhaallijnen, het tijdsbeeld en het goede acteerwerk.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...