Ga naar inhoud


Uno 4K SE met eigenzinnig leven


Martvl

Aanbevolen berichten

Na jaren begaf mijn VU+Duo het en kocht ik enkele weken geleden een UNO 4K SE.

Deze staat op de zelfde plaats als voorheen mijn DUO.

In verband met de hogere temperatuur van de UNO, zet ik hem voortaan in deep standby.

Soms gaat de UNO uit zichzelf aan en ook na het uitzetten (deep standby), gaat hij weer vanzelf aan.

Ik heb het vermoeden dat dat alleen gebeurd als de zon er op schijnt.

Zodra de zon iets verder staat, blijft hij weer normaal uit.

Als software gebruik ik de recentste versie van OpenPli 6.2

 

Heeft iemand ook deze ervaring gemaakt?

 

Martien

VU+ Zero4K OpenPLi 8.3 Oscam
Triax 88 Astra 1,2,3,HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad een vreemd probleem alhoewel ik nu niet zo ala minute zou verwachten dat dit probleem door de zon wordt veroorzaakt.

Even vooraf, hoe zo hoge temperatuur, waar baseer je dat op, op gemeten waarden en zo ja, waar en hoe gemeten?

 

Mijn UNO 4K SE wordt nauwelijks warm, via de Skin weergave zo rond de 38 graden en staat altijd gewoon in de normale Stand-by.

 

Als zou dit probleem eerder toeschrijven aan een ergens afkomstig signaal welk de UNO aanzet.

Maar ja, zoals al geschreven, een vreemd verhaal.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Jürgen:

Inderdaad een vreemd probleem alhoewel ik nu niet zo ala minute zou verwachten dat dit probleem door de zon wordt veroorzaakt.

Even vooraf, hoe zo hoge temperatuur, waar baseer je dat op, op gemeten waarden en zo ja, waar en hoe gemeten?

 

Mijn UNO 4K SE wordt nauwelijks warm, via de Skin weergave zo rond de 38 graden en staat altijd gewoon in de normale Stand-by.

 

Als zou dit probleem eerder toeschrijven aan een ergens afkomstig signaal welk de UNO aanzet.

Maar ja, zoals al geschreven, een vreemd verhaal.

 

 

Die hogere temperatuur is niet gemeten, maar door "hand opleggen" vastgesteld. Mijn oude DUO was veel minder warm.

Dat automatisch aan gaan, is altijd als de zon in de kamer schijnt. Nooit 's morgens of 's aavonds.

En ook alleen maar als de zon precies op de UNO staat. Vandaar dat ik denk dat het door de zon komt.

 

VU+ Zero4K OpenPLi 8.3 Oscam
Triax 88 Astra 1,2,3,HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms hebben ir ontvanger inderdaad problemen wanneer de zon direct op het oog schijnt.

Vervanger verplaatsen of oog afschermen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het ook wel eens gezien bij een Sony TV.

Ik kijk zelf ook liever niet in de zon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waar is de tijd gebleven van de draad afstandsbediening.... Grundig COLOR TV 1974.. Mooie witte TV mét TEINT instelling :) :) :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...