Ga naar inhoud


Opname of live tv kijken via app buitenshuis


Alex1970

Aanbevolen berichten

Omdat ik vind dat je TV (en opnames van TV) kijkt op een TV gebruik ik niet zo snel een app.

Met de komst van de Chromecast kan je dan weer wel op de TV kijken.

Met diverse apps van diverse providers gaat dit prima, maar apps i.c.m. een Enigma2 ontvanger wil meestal de stream al helemaal niet starten, en Chromecast wordt niet ondersteund.

 

Het streamen vanuit de webinterface op een Windows laptop werkt (meestal) wel.

Bandbreedte is nog wel eens een probleem denk ik, 4 Mb/s upload is dan de bottleneck denk ik.

 

Kortom, met welke app kan je (liefst een beetje gebruikersvriendelijk) probleemloos opgenomen programma's naar je smartphone of tablet streamen?

 

Ik heb qua VU+ een Zero 4k, maar heb ook een Xtrend ET10000 die kan transcoderen, wat de duurdere VU+'en ook kunnen natuurlijk.

 

aangepast door Alex1970
typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 "wat voor toestel en abonnement van dat toestel" kijken via een andere provider zal de bottleneck zijn!

want

je kunt streamen met je internet aansluiting van provider X naar de telefoon van diezelfde provider X

indien je met twee providers te maken krijgt kan het zijn dat je niet kunt streamen

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Tonskidutch, was mijn vraag niet duidelijk genoeg?

 

Ik heb het juist niet over de apps van de diverse aanbieders, zoals ZiggoGo, Delta TV app, KPN iTV, Canal Digitaal Live TV.

(Overigens, deze werken overal, ook via andere providers) Vanmiddag dus Formule 1 kijken met de ZiggoGo app via internet van Delta (Zeeland).

 

Ik wil de opnames die ik thuis op de harde schijf hebt bekijken.

Dat bedoel ik, hoe kan ik dat op een makkelijke, gebruikersvriendelijke manier zodat ook mijn vrienden (die ik het wil gaan aanbevelen) het kunnen en accepteren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat op je telefoon bekijkt ben je wellicht ( binnenshuis) enkel via wifi verbonden en moet dat werken

als je dat op de telefoon bekijkt (buitenshuis) ben je wellicht via LTE 3G of 4G verbonden en is het verschil in provider een reden waarom dat niet lukt

ben ik zo ook duidelijker?

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Alex1970, deels was de vraag toch inderdaad niet helemaal duidelijk.

 

Ik begrijp dat jij de op de VU+ én op een Xtrend opnamen hebt staan die jij buitenhuis wilt afspelen, correct?

 

Zo ja, dan begrijp ik niet helemaal waarom jij deze dan niet via Openwebif wilt afspelen want zoals je zelf al schrijft functioneert dat prima.

Eventueel kun je natuurlijk ook de app Vu+ PlayerHD (voor Android en iPad) hiervoor gebruiken, deze speelt de opnamen ook perfect af.

 

Uiteraard moet je dan wel de juiste resources ter beschikking hebben om het ook vanuit buitenshuis af te kunnen spelen maar dat lijkt mij evident.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt mij tot op heden met geen enkele app perfect en dan test ik alleen nog maar buitenshuis via WiFi op een kabelinternet-aansluiting (100 Mb/s download), ook nog eens via een VPN-tunnel, dus geen gedoe met port-forwardings of zo.

Dat had ik in het verleden wel, maar was ook geen succes.

Dus via 4G nog niet eens gedaan, maar een vriend van mij (internationaal vrachtwagenchauffeur) is er wel benieuwd naar. Want hij kan zijn opnames (Mediabox XL=Horizon box) niet buitenshuis bekijken, dus wil ik 'm een Enigma2 box aanpraten. Irdeto smartcard moet bij hem geen probleem zijn, voordat daar naar gevraagd wordt.

 

Maar het gaat erom dat afspelen van opnames via een app op mijn Android-telefoon niet goed werken via internet dus (thuis via internet netwerk redelijk prima, ook niet 100% foutloos).

Dus m.i. moet de uploadsnelheid daar dan de oorzaak van zijn, zoals gezegd 4 Mb/s, aan de andere kant hoeft een getranscodeerde stream nog geen 1 Mb/s te zijn dacht ik.

Opnames staan op mijn NAS, deze zijn zowel via de Xtrend ET10000 (die kan transcoderen) als via de VU+ (nieuwer, maar geen transcoderen) te bereiken.

Dezelfde opnames dus.

 

Natuurlijk kan het via OpenWebIF, maar als dat werkt, moet die app het toch ook kunnen? Overigens ook niet 100% succes.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 14:30 zei Alex1970:

en dan test ik alleen nog maar buitenshuis via WiFi op een kabelinternet-aansluiting (100 Mb/s download), ook nog eens via een VPN-tunnel, dus geen gedoe met port-forwardings of zo.

ik begrijp het echt niet wat je daarmee bedoeld:

 

- in de tuin op je eigen wifi router?

- hoever verwijdert van je wifi router?

- met welk telefoon toestel (android versie, CPU en geheugen) ?

- en wat geeft de telefoon aan m.b.t. de verbindingssnelheid (dat kun je toch zien en ons vertellen) ?

 

overigens je kunt geen VPN verbinding leggen met je eigen thuis netwerk of je bent in je thuis netwerk of niet dus indien je niet in je thuisnetwerk bent kun je VPN gebruiken

 

kun je wel andere zaken uit internet als stream bekijken? zoals Youtube of Canvas?

 

mocht het zijn dat je gratis wifi zoals bij de kroeg of in het stads centrum bedoeld kun je helemaal niet op je netwerk komen.

 

 

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel bij mijn ouders thuis, en heb de Fritzbox hier en die van mij aan elkaar gekoppeld door een VPN, dus kan bij mijn ouders gewoon dezelfde interne IP adressen gebruiken als thuis, die gaan automatisch via de VPN tunnel naar de andere kant.

Heb de afgelopen dagen veel getest met Dream Player met wisselend succes. https://dreamepg.de/index.php/en/player-en

Over het algemeen leek wel goed te gaan, en meestal niet op 5 GHz WiFi, wat gek genoeg als één van de oorzaken aangegeven wordt in de app als het niet werkt.

Andere zaken als Netflix, NPO Start, ZiggoGo, YouTube werken nagenoeg foutloos.

 

Met Android One telefoon (momenteel versie 8.1.0).

 

Elders (via 4G bijv.) nog niet getest. In mijn geval kost elke MB nl. geld (geen vaste bundel). Dus ik zal zoiets niet via 4G doen. Die maat van mij juist wel, misschien eens iets maken dat hij voor mij kan testen.

 

De VU+ player werkt alleen op de VU+ (logisch) en zonder transcodering werkte eigenlijk helemaal niet.

Dus maar verder gegaan met Dream Player.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2018 om 21:47 zei luisteraar:

streamen via chromecast zal niet gaan lukken er zitten teveel opstakels in. 

daar gaat het toch helemaal niet over

 

`ma ja

ik ga het niet nog eens herhalen...

 

ik kan de stream van de VU+ met de Mi red s2 android perfect bekijken als ik de resolutie op 720 zet transcodeer

MI facts

Citaat
Resolution 720 x 1440 pixels, 18:9 ratio (~269 ppi density)

 

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 10:48 zei Alex1970:

Omdat ik vind dat je TV (en opnames van TV) kijkt op een TV gebruik ik niet zo snel een app.

Met de komst van de Chromecast kan je dan weer wel op de TV kijken.

Met diverse apps van diverse providers gaat dit prima, maar apps i.c.m. een Enigma2 ontvanger wil meestal de stream al helemaal niet starten, en Chromecast wordt niet ondersteund.

 

Op 30-9-2018 om 10:48 zei Alex1970:

Kortom, met welke app kan je (liefst een beetje gebruikersvriendelijk) probleemloos opgenomen programma's naar je smartphone of tablet streamen?

het gaat dus duidelijk wel hierover. 

streamen naar tv

 

met een smarttv met netwerk gaat het o. a. met dlna. 

met een android tv gaat het eenvoudiger 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je moet echt goed lezen.

Ondersteuning van Chromecast zou mooi zijn, maar laat nu eerst eens zonder haperingen opnames bekijken via een app, verder niet.

En dan wel via internet, dus niet op je eigen interne netwerk.

Als anderen dit wel goed weekend hebben moet ik de oorzaak zoeken in bijvoorbeeld de uploadsnelheid (4 Mb/s) of slechte wifi naar de smartphone.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je over internet wilt kijken moet je eerst verbinding hebben met je sat box. 

je kan een prive vpn leggen naar jou prive netwerk. 

als je dat hebt kan je bv met webbrowser verbinding maken met je satontvanger. 

dan kan je een stream openen liniair of getranscode. 

als je de chrome browser gebruikt zo je ook nog kunnen casten naar chromecast binnen jou bv vakantie huis. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...