Ga naar inhoud


Video Deurtelefoon advies


Ventura

Aanbevolen berichten

Voor een goede kennis (op leeftijd en digibeet) ben ik opzoek naar een video deurtelefoon. Wij zijn opzoek naar een vaste video deurtelefoon die eventueel kan worden aangesloten op hun huidige deurbel. Met als optie video/foto's kan maken van de persoon. Kan iemand een aanbeveling geven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een korte google zoekopdracht "video intercom" gaf al een paar goede hits. Als je op deurintercom zoekt dan vind je bijvoorbeeld de Marmitek GOL96329 voor 179 euro. Die kan alles wat je wilt... Goedkoper kan ook 🙂

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk eerst hoe je bekabeling loopt.

De meeste werken tegenwoordig tweedraads.

Maar er moet dan wel nog een voeding tussen.

 

Het ideale zou zijn twee draads naar de zekeringkast.

Daar kan je dan de voeding plaatsen.

Vervolgens met twee draden naar de binnenpost.

 

Lukt dit niet en, want vaak loopt de bedrading anders en staat de voeding van de bel gewoon in serie met de de bel en drukknop, zal je moeten kijken of je draadloos kan werken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kijk erg goed of de kamera voldoende breedhoek is.

Ik heb zelf ca 15 jaar geleden zo een ding gekocht, en ben erg ontevreden. De buitenunit moet hoog genoeg hangen om de mensen hun gezicht te kunnen zien..., maar uiteraard niet te hoog, anders zie je geen kinderen... Mensen gaan ook geen 2 stappen achteruit nadat ze aangebeld hebben... Misschien dat de huidige modellen dit beter doen... ik ben zelf ook aan het zoeken naar een alternatief, en ben duitse sites aan het doorspitten...

De recenties zijn soms wel verhelderend... als er staat dat je de mensen niet kan herkennen, is het al over en uit... ik weet wat ik nu heb, en dat is ronduit slecht.

Ik heb nog niets gevonden wat ik zou durven te bestellen...  de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik sterk overweeg weer naar een gewone 'domme' bel te gaan... zonder kamera.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...  ik gebruik hem gewoon als bel, dat werkt perfect. Op het scherm kan ik intussen vrijwel niets meer zien, doordat het plastic huis van de buitenunit "beschadigd" is door UV licht (denk ik)... Feit is dat hij afschrikkender overkomt dan dat hij is.

Voor mij is dat geen punt waarvoor ik gelijk actie moet nemen...  ach... ik hoor het als er gebeld wordt...  en gelukkig gebeurt dat erg weinig hier.

 

Zoals ik al schreef, weet ik eigenlijk niet of ik dit soort apparatuur nog zou nemen... tenzij ik hier nu lees dat er wel een goede oplossing bestaat... voor zeg max 200 euro. Meer mag het niet kosten.

Wat je vaak wel ziet, zijn oplossingen die je met zo een moderne smartphone moet gebruiken. Maar dat wil ik niet, ik heb een gewone mobiele telefoon... hij moet dus met display zijn, binnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...