Ga naar inhoud


Vraag over Windws Defender en Windows Backup


Jürgen

Aanbevolen berichten


Ik gebruik als antivirus Windows Defender (scoort steeds beter in de testrapporten en staat nu zowat even hoog als de grote namen).

 

Voor backups gebruik ik al jaren de free version van "Backupper van AOMEI".

Die is heel gebruikersvriendelijk en ik had er nog nooit problemen mee.

De free versie is voor jou kennis volgens mij ruimschoots voldoende.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Psychosammie:

Ik heb nog nooit een image gemaakt van de systeem software. Mijn data synchroniseer ik met de NAS.
Ik ga er vanuit dat ik bij een calamiteit beter W10 er beter opnieuw op kan zetten.

 

Ik synchroniseer mijn data ook naar de NAS en het heeft ook mijn voorkeur om het systeem bij calamiteiten opnieuw op te zetten.

 

Dit is echter naar mijn mening alleen voor de meer dan gemiddelde gebruikers weggelegd.

Voor een gebruiker met ‘2 linker handen’ is dit geen optie, hij kan de laptop aan- en uitzetten en dan houd het op.

Dit is overigens op enkele uitzonderingen na bij de meeste van de 70+ het geval.

 

N.B. Ik maak overigens met Carbon Copy Cloner op een externe USB SSD Drive regelmatig een opstartbare Image backup en ik vind het best handig om bij onregelmatigheden even snel een goed werkende Image terug te zetten, dit gebeurt meestal als ik iets aan het uitproberen was en dat lukte niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK gebruik ook iCloud én Google Drive voor diversen doeleinden maar het gaat niet over MIJN gebruik maar dat van mijn kennis en die is wars van elke vorm van opslag van data via het Internet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

warse kennissen dus... :grin:

dan is defender met bitlocker heel aardig voor je kennis ( want behouden in Windows 10 ) en AOMei backup heel makkelijk t.o.v. windows eigen backup (die, de laatste, bij mij nog nooit foutloos heeft gewerkt)

maar je moet altijd ook een RESTORE testen

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is inderdaad wel raadzaam, ik doe dat maandelijks sinds dat het mij eens is overkomen dat een backup schijf niet meer wilde meewerken.

 

Maar ja, niet iedereen is van deze noodzaak te overtuigen en het is dan gelukkig ook hun verantwoording..😉

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Microsoft het afraad dan komen de updates niet meer automatish binnen, maar aangezien ik de update al automatish heb gekregen val ik daar buiten.

 

En de update is inderdaad terug getrokken. .https://www.windowscentral.com/microsoft-has-pulled-windows-10-october-2018-update-users-files-go-missing

 

Ik heb geluk gehad denk ik want ik mis niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman

 

Wat moet je met 65 programma's? Houdt bij mij wel op met een stuk of 10.

 

Daarnaast heb ik nog nooit sinds Windows 2.0 een PC opnieuw hoeven configureren :rolleyes:

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jürgen:

dit gebeurt meestal als ik iets aan het uitproberen was en dat lukte niet.

 

Probeer eens VMWare. Je maakt in VMWare een Windows virtuele machine aan met alle laatste updates. Deze virtuele machine kun je vervolgens net zo vaak kopiëren als je wil. In de virtuele machine ga je dan lekker zitten uitproberen. Is je virtuele omgeving dan naar de knoppen dan gooi je de virtuele machine gewoon weg.

 

Op deze manier geen risico voor je Windows installatie. Je hebt alleen 16 GB intern geheugen nodig en voldoende vrije ruimte op de harddisk.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je dan toch gaat virtualiseren maak je als je systeem up 2 date is een snapshot voordat je wat gaat testen. Gaat het ding de bietenbrug op ga je terug naar het snapshot. Of zit dat niet in de vmware player? Ik gebruik die player eigenlijk nooit omdat ik hier voldoende virtualisatie servers tot mijn beschikking heb.

 

Ik maak van mijn systemen met clonezilla een image backup. Alles hier kan met pxe booten van het netwerk en clonezilla starten en restoren. Al een keertje nodig gehad wegens een probleem in windows wat ik niet opgelost kreeg. Image terug gezet en de laatste updates er weer op en klaar. Data die ik maak en belangrijk genoeg vind sla ik op op mijn nas en die wordt periodiek gesynchroniseerd met wat externe disks.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...