Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik kijk met mijn samsung tv via de schotel naar de nederlandse tv.

Sinds een paar dagen kan ik geen NPO 1,2 en 3 kijken. Geluid is er wel.

Ik krijg nu een 503 error.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Alvast bedankt.

20181005_210846_resized.jpg

Geplaatst:

Dit is een HbbTV fout! Heeft niets te maken met de feitelijke satellietontvangst. 503 wil zeggen dat de server het IP adres weigert...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

CI module en kaart eens uit de ontvanger halen en opnieuw insteken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Volgens de schermfoto wordt een HbbTV URL niet gevonden. De software van de TV zal dus opgewaardeerd moeten worden. Alleen raar dat dat leidt tot beelduitval. Beeld komt van de satelliettuner. Dit wordt i.c.m. de CAM701 (of andere) beheerd. Is weer zo'n schrijnend geval van aanpassingen in de HbbTV van de provider. Ze moeten eens een keer leren met hun viingers van de standaard afblijven...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst: (aangepast)

Je moet niet de provider de schuld geven maar de software van die TV.  En ik snap nog steeds niet waarom Hbb-TV bestaat, dat zijn alleen maar linkjes naar internet in tegenstelling tot teletekst waar de informatie daadwerkelijk mee kwam met het TV signaal. Als het internet niet meer werkt of je hebt geen internet toegang heb je dus ook niks aan je  Hbb-TV.  En als je TV over internet beschikt waarom zou je dan de onhandige Hbb-TV interface gaan gebruiken terwijl er veel betere apps zijn waar je hetzelfde mee kunt.  

En als software van TV's dan foutmeldingen begint te geven als Hbb-TV niet werkt dan wordt het helemaal kansloos.  Het enige wat je kunt doen is contact zoeken met de fabrikant of leverancier van je TV of misschien kun je Hbb uitschakelen?.

Heb je trouwens al geprobeerd om op EXIT te drukken op de afstandsbediening als je die melding krijgt? 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ja, betaal bij Canaldigitaal met een kaart via een CI-Module.

Zodra ik de internetkabel eruit haal, werken de zenders.

Ik zal eens naar een software update voor de tv kijken.

Geplaatst:

Dit is echt een kansloze TV zeg. Geen beeld terwijl je een goed satellietsignaal hebt en een werkende CI met kaart. Die TV ruikt HbbTV en gaat er meteen maar vanuit om deze te laden zonder dat erom gevraagd wordt. En dan niet eens een fatsoenlijke 'break-out' routine...

Geplaatst:

Soms per ongeluk aan het HbbTV-knopje gezeten? Alleen NPO 1, 2 en 3 hebben HbbTV en 'toevallig' is er alleen geen beeld op deze zenders maar wel geluid. Dit komt overeen met HbbTV op een deco voordat je een keuze doet.

Geplaatst:

Mijn deco laat me tweemaal op 'rood' drukken voordat HbbTV wordt gestart. Dus eerst beeld en geluid, dan het HbbTV ikoontje en daarna pas de HbbTV keuzemogelijkheid. 

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...