digiwalker Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Hallo. Ik ben een groentje op dit gebied. En ik reis met een camper met een handbediende klapschotel. Ben nu op zoek naar een motor gestuurde lnb rotator zodat ik niet elke keer op het dak hoef te klimmen om de juiste skew op te zoeken. Wie kan mij in de juiste richting duwen? En ja er zijn er te koop voor meer dan €1000. Daar heb ik helaas geen budget voor. B.v.d. Rene
Sprietje Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Belangrijk is te weten in welke landen je die schotel wilt gebruiken want de signalen zijn niet overal even sterk. Zuidelijker dan bijv. midden Spanje zul je een grotere schotel nodig hebben maar dat geldt ook voor Noord- Scandinavië.
digiwalker Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Ik reis meestal tussen griekenland en marokko/ portugal. De schotel is 80 cm rond. Een hoekverdraaing van 2x 30° lijkt mij al voldoende om vooral eutelsat 9e te vangen. Desnoods maak ik het zelf als er een tekening beschikbaar is. Smile
Sprietje Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 (aangepast) Een nieuwe automatische schotel met autoskew van 80cm voor minder dan €1000,- heb ik nog nooit gezien. 6 oktober 2018 aangepast door Sprietje
trust Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 Iets duurder maar dan heb je ook wat ! Alleen niet onder de carport uitklappen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
humptydumpty Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 (aangepast) Denk zelf aan stepper motoren, een arduinoboard en een m8n sat ontvanger. Maar beter goed afgekeken dan zelf slecht verzonnen. https://m.youtube.com/watch?v=Std8QuEBV8U gevonden via google, gezocht op “diy motor dish” (“diy camper dish” als zoekterm kan bijvoorbeeld ook) Er zal vast wel wat meer te vinden zijn. Zoek ze eens bij elkaar en post ze hier. Kijken we er met zijn allen naar. “diy motorised satellite dish” doet het ook goed! of deze http://sgccare.blogspot.com/ met metal gear rc servos ook leuk 8 oktober 2018 aangepast door humptydumpty DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2018 Geplaatst: 9 oktober 2018 14 uur geleden zei trust: Iets duurder maar dan heb je ook wat ! wel een lullig f-connectortje aan die LNB budget was zeker op? The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen