Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Medesatters, Voor mij een vreemd (en onopgelost) probleem. Mijn collega heeft een GSO aansluiting via Hertzinger. Hij woont op de "Poort van Zuid". Deze GSO aansluiting biedt 5 satellieten via slechts 4 aansluitingen. Astra 2 (laag) en Astra 3 (hoog) zijn samengevoegd. Hertzinger geeft op: Astra 1 poort 1 Hotbird poort 2 Türksat poort 3 Astra 2/3 poort 4 Nu heb ik 4 LNB's aangemaakt op DiseqC 1.1 en deze gewoon LNB 1,4 genoemd met als instelling Tone A DisecQ AA voor Astra 1 Tone A DiseqC AB voor Hotbird Tone A DiseqC BA voor Türksat Tone A DiseqC BB voor Astra 2/3 Astra 1,2, HotBird en Türksat werken met deze schakeling uitstekend. Satellieten worden keurig geschakeld en de kanalen worden ook keurig ingelezen. Het probleem is dat Astra 2 volledig wordt gescanned (laag en hoog) en die kanalen werken ook terwijl ik verwacht dat na 11.700 de frequenties van Astra 3 gescanned worden. Dat gebeurt klaarblijkelijk dus niet. Handmatig Astra 3 scannen werkt niet op geen enkele bekende frequentie. Geen idee hoe of wat ik extra moet opgeven om Astra 2 en 3 te scheiden. Volgens het DiseqC 1.1 protocol ken ik geen optie. Er wordt een DM525-Combo gebruikt met de officiële DreamOS 2.5 firmware erop. Als iemand een verhelderende tip heeft.... Hertzinger geeft geen verdere info. Zij geven gewoon een lijst met de 4 satellieten en dat is het. Vragen aan een monteur geeft ook niets. Ze weten het gewoon niet. Ze refereren naar een SAB FTASC ontvanger die ze leveren en dat werkt. Maar die heeft nóg minder setup mogelijkheden en DiseqC is toch gewoon DiseqC.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Mojo Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Wellicht dat Tone B voor Astra 3 werkt. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Geprobeerd.. Werkt niet.... Heb Tone A en B geprobeerd, Selectie Tone Aan/Uit/Band allemaal geprobeerd. Zelfs een aparte LNB voor Astra 2 laag en Astra 3 hoog... Maakt allemaal niks uit... Vind ook dat de signaalsterkte voor een 78 cm schotel best laag is op de satellieten. Tussen 9.7 en 12 dB max... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
vGnp Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 (aangepast) Als dat Poort van Zuid in Zaandam is, dan zit de scheiding bij 11.550/11.700, en zou het met een juist ingestelde satellites.xml volgens mij gewoon moeten werken. http://www.hertzinger.nl/index/st/p/m/145/f/project/id/1180/pag/62/Poort-van-Zuid-Zaandam.html vGnp 7 oktober 2018 aangepast door vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
grondstof Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Laat de ontvanger is automatisch de tuners configureren, dan kan je zie hoe hij de betreffende poort herkend.
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Optie 'Auto' bestaat niet in DreamOS 2.5. Je moet het handmatig instellen... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
-verwijderd- Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 (aangepast) geavanceerde configuratie modus gebruiken en LNB4 (poort4) twee keer apart instellen LNB 1 (poort1)= Astra 19.2°E LNB 2 (poort2)= Hotbird 13.0°E LNB 3 (poort3)= Türksat 42.0°E LNB 4 (poort4)= Astra 23.5°E LNB 4 (poort4)= Astra 28.2°E 7 oktober 2018 aangepast door satmaat
a33 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Om ook het overlappende gebied tussen de hoge en lage band van de beide satellieten volop te benutten, moet je de 28e LNB definieren met alleen LOF9750 en tone OFF (tone (22kHz) is niet hetzelfde als toneburst!!!), en de 23e LNB met alleen LOF 10600 en tone ON; allebei met diseqc 1.0 poort BB. "Tone A/B" is doorgaans de uitdrukking voor toneburst, volgens mij, dus daar heb je dan niks meer mee te maken (zou ik UIT zetten, kost alleen maar schakeltijd). Maar als je nu ook in de hoge band 28e ontvangt, zijn toch echt de hoge band kabels van die satelliet op de multiswitch aangesloten, lijkt me. Beetje raadselachtig, inderdaad. Heeft iemand de 23e-kabels gewoon weer vervangen door de 28e kabels? Hebben de buren wel 23e? Je schrijft "Nu heb ik 4 LNB's aangemaakt op DiseqC 1.1 en deze gewoon LNB 1,4 genoemd", maar dat is dus gewoon diseqc 1.0 (committed). Ik kan me niet echt voorstellen dat er een diseqc 1.1 configuratie van gemaakt is; en dat melden ze ook niet. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Op DiseqC eenvoudig A/B/C/D geprobeerd. Dan helemaal geen beeld om welke sat dan ook.... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Ventura Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Indien de installatie is uitgevoerd door Hertzinger. Neem dan even contact met hun helpdesk. De helpdesk kan zeker u verder daar bij helpen. http://www.hertzinger.nl/index/st/p/f/pagina/pag/73/m/174/Helpdesk.html
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Helpdesk al geprobeerd. Geven geen suppirt want het is niet door hun geleverd. Zij leveren een SAB FTASC of SAB Titan I.... Dreambox willen ze niets van weten... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 @a33 Ga vanavond nog eens testen.... Er komen op Astra 2 gewoon alle zenders binnen. Zowel hoog als laag... Ga de Diseqc 1.0 eens proberen. Tone A/B ga ik op Geen zetten. Alleen poort AA/AB/BA en BB. LOF instelling eens aanpassen Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Ventura Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 2 uur geleden zei Mimisiku: Helpdesk al geprobeerd. Geven geen suppirt want het is niet door hun geleverd. Zij leveren een SAB FTASC of SAB Titan I.... Dreambox willen ze niets van weten... Dat is erg vreemd van Hertzinger. Hertzinger kan toch wel minimaal informatie leveren hoe men de diseqc moet stellen. Dat zal in principe gelijkwaardig zijn voor alle andere merk ontvangers.
Mimisiku Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Dat was mijn idee ook.. Het leuke is dat ik ooit voor Hertzinger gewerkt heb bij het installeren van GSO (Dudok project in de Strackestraat). Alleen hebben ze daar geen satellieten gedeeld, maar braaf 1 sat per switch.... Lijkt wel of ze het niet willen vrijgeven.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
beeheap Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 En bij een van de buren navraag doen? Hij zal er toch niet als enige bewoner op aangesloten zijn?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen