Ga naar inhoud


HERMLE WANDKLOK


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Ben sinds korte tijd in het bezit gekomen van een licht eiken wandklok merk Franz Hermle , met een uurwerk  261-030a .

Ben ook al een tijd bezig deze wandklok lopend te krijgen aan de muur .

Wat niet lukt,de klok loopt wel goed als ik hem behoorlijk uit het lood zet naar rechts toe .

Heb wel ontdekt en gehoord dat er aan de achterkant van het uurwerk boven een stelplaatje zit waarmee de klok

recht gezet kan worden wat het gelijkmatig tikken aangaat,maar de klok reageert hier niet op .

Is er iemand op dit forum OFF TOPIC die hiermee meer ervaring mee heeft ??? .

 

 

CIMG1603.JPG

aangepast door peterp
verkeerde foto
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeten te kijken welk nr op onze staat .

Regelmatig na afstoffen (door m'n vrouw) is het ding van slag .

vrijwel altijd is de slinger niet voorzichtig genoeg losgehaakt en het armpje waar de slinger aan hangt , verdraaid op het asje van het pallenwiel .

Ik duw dan gewoon dat armpje een stukje verder dan hij op dat moment kan zodat hij naar links en rechts weer een symmetrische beweging maakt .

Goed luisteren of de tik bij mooi rechthangende klok regelmatig is , zonodig armje nog iets verstellen 

slinger klok.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de as van het plaatje van u nog een plastic kapje zitten , dat zit er bij de klok van u niet op.

Moet dat kapje er af ik vond het vreemd toen ik de klok kocht .

Zie ook dat u het stelplaatje met de twee schroeven (boven in de klok) helemaal naar boven hebt gesteld

bij mij had ik er geen resultaat mee.

ik ga met uw idee mee aan de slag en geef een bericht hieroverCIMG1604.thumb.JPG.823fb0479f458661882d23404c284548.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  niets aan dat plaatje versteld 

Lijkt me niet dat dat moet 

dat kapje lijkt me een transport zekering zodat bij vervoer niets versteld word met het kapje erop kan de slinger waarschijnlijk niet goed  bewegen   , probeer eens zonder 

aangepast door trust
Typo

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb dat kapje eraf gehaald, heb eerst een klokkenreparateur gebeld en die vertelde dat het inderdaad een beschermkap voor transport is .

Daarna heb ik het kapje eraf gehaald resultaat niks , daarna twee keer de arm naar links geduwd en de klok loopt nu waterpas

Ben heel blij met UW reactie ,stond op het punt de klok maar naar een reparateur te brengen maar dat hoeft niet meer.

Nogmaals heel veel dank.

Groet peterp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...