Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik me afvraag, hoe wordt bij de diverse set-top boxen de audio uitgang geregeld (of niet).

We hadden nl een heel handig kastje met een vaste en een geregelde audio uitgang.
De vaste uitgang naar de hoofdtelefoon zender en de geregelde uitgang naar een versterker.
Geluid uit doen met de AB en de koptelefoon op m'n kop zetten, klaar. Simpel en het werkt perfect, ideaal !
Maar, nu ben ik (noodgedwongen) moeten overstappen op een ander systeem (DVB-T -> DVB-C) en nu kom ik er achter dat de DVB-C kastjes dit niet hebben.
Een ouder exemplaar bv (geen HD) heeft 2 scart uitgangen, TV en VCR (net zoals de DVB-T) de TV uitgang geregeld en de VCR vast, tenminste, dat dacht ik (te vroeg gejuigd) want bij het laagste stapje op de geregelde uitgang gaat de vaste uitgang ook uit.
Niet handig zo'n VCR uitgang 😕

Een andere niet HD ontvanger, humax ir-fox-c, heeft geregelde audio op beide scart uitgangen, dat moet je wel weten als je een opname wil(de) maken op een video-opnemer.

M'n Vu+ kast heeft ook alleen maar geregelde audio op de scart/tulp, is al een ouder type, (DUO, maar heeft 3 ontvanger plekken).
Is dit misschien bij nieuwere typen anders ?

Nu ja, wie kan hier zijn (m/v) ervaringen delen over hoe dit bij andere ontvangers is geregeld (  😆 )  .

bvd.

Geplaatst:

Analoge audio wordt een beetje een ondergeschoven kindje omdat het steeds minder benut wordt.

De luxere ontvangers hebben buiten de optische uitgang (TOS) ook nog een RCA uitgang. Het volume wordt geregeld door de ontvanger en staat niet vast. Bij de keuze voor digitale audio werken de volume instellingen via de ontvanger niet eens meer! Dat moet je dan met je AV versterker regelen. Dat zóu niet zo problematisch moeten zijn ware het niet dat ieder station zo zijn eigen idee van audiovolume heeft. De één is op 70% kneiterhard en de andere weer nauwelijks verstaanbaar en als kers op de taart fluctueert het volume ook nog eens bij reclameboodschappen die dan plots als megafoon je kamer in blèrt.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

ik snap van de hele uitleg en omschrijving bij die vraagstelling van kees321 helemaal niets... qua apparaten en dvb-systemen

wat wil je nu eigenlijk weten?

wat heb je ? een oude VU+ DUO kan via de AVR en per cinch en per tos-link sp-dif aangesloten worden, de avr bepaald of je dat aan je hoofdtelefoon stuurt of naar de speakers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst: (aangepast)

We zitten in dit onderwerp :

https://www.sat4all.com/forums/topic/364758-usb-stick-dvb-t-naar-dab-veranderen

ook al flink langs elkaar heen te kletsen.

Ik kan het niet beter uitleggen, cq ik schrijf mijn constateringen op en ik vraag me af waarom de makers het zo gemaakt hebben.

Waarom zou een VCR aansluiting een geregeld geluid hebben ? Dat lijkt me een fout.

De itv kastjes van KPN hebben weer alleen een vaste audio uitgang, ook niet altijd handig.

Dus zo gek was m'n oude digitenne kastje nog niet, vaste EN geregelde audio.

NB :

in de audiowereld heet dit (zoekterm)

pre and post fader

NB2, wat is een AVR ?

Dit zal het niet zijn : avr.nl

Of zal ik ze daar maar naar toe brengen ? :-)))

aangepast door kees321
Geplaatst:

Dasun Audio/Video Receiver.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen