Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Precies. Ik heb één W10 Pro en één W10 Home. Dat schiet dus niet op.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

het is natuurlijk wel zo dat een netwerkverbinding met twee muisklikken en aanmelding gepiept is...

ook al moet dat telkens bij/na het opstarten (what is the big deal)

ik gebruik heel bewust het script en taakplanner niet omdat ik in verschillende domains aanmeld dat zou te lang duren als je begrijpt wat ik bedoel

want indien een domain niet aanwezig is duurt het langer, dan de manuele aanmelding aan een netwerk met een netwerkverbinding

bovendien is de vraagstelling van Joker wel wat academisch, daar hij verschillende drive letters wil voor gedeelde mappen op een drive, die je ook onder een netwerkverbinding zou kunnen hebben

Screenshot_128.jpg

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst: (aangepast)

@Tonskidutch

" het is natuurlijk wel zo dat een netwerkverbinding met twee muisklikken en aanmelding gepiept is...

ook al moet dat telkens bij/na het opstarten (what is the big deal) "

Tuurlijk, dat klopt.  Maar ik maak er 4, eigenlijk 6 aan, (een paar algemeen, en de drive voor elke kind, als admin/ouder wil/moet ik af en toe bij hun documenten komen) dit is slechts een voorbeeld, ook passwoord en login is fake.  (dat geef ik niet zomaar weg)

om dan gewoon steeds bij aanzetten pc eerst 6 netwerkdrives handmatig aan te maken, is me net iets te gortig.

want alles staat op de NAS, ik heb zoveel mogelijk programma's op de NAS gezet voor ruimte winst op mijn lokale drives, zelfs heb ik het uitgebreide Office pakket op de NAS gezet, zodat ik vanuit elke pc hetzelfde office kan laten runnen. De documenten komen ook op de NAS, maar elke PC zijn (eigen) NAS- inloggegevens met bijbehorende rechten, zodat alles keurig gescheiden is.

scheelt ruimte op de lokale pc's, en vanuit elke PC is dat nu op te starten.  Op elke PC (met win-7 worden automatisch enkele netwerkdrives aangemaakt met hun rechten, alleen mijn (nieuwe) PC met win-10 gaat niet.

Het netwerk is nog niet klaar, en opgestart, wordt als algemeen probleem gezien.  Waarschijnlijk omdat ik nu in deze PC voor het eerst een SSD schijf heb die als opstartschijf gebruikt wordt?

De PC is nu wel binnen 5 sec klaar na aanzetten.

nu start ik dat scriptje elke keer na opstarten, en heb ik de drives dan ook keurig.

maar het leek me juist zo handig om dit in de taakplanner te zetten, en dat scriptje na iets van 20-40 sec te starten. En dat krijg ik niet voor elkaar.

moet er maar mee leren leven, denk ik.

Allen hartelijk dank voor de suggesties, ik ga er, als ik weer zin heb, misschien me er weer eens in verdiepen.

aangepast door joker55
typo's

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:
1 uur geleden zei joker55:

De PC is nu wel binnen 5 sec klaar na aanzetten.

Gewoon een paar maanden wachten. Windows-10 wordt vanzelf langzaam :P

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...