Ga naar inhoud

Naam zenders plots niet meer te zien in userbouquets

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds een week of twee iets raars. Bij sommige userbouquets (dus niet bij alle) wordt de naam van sommige zenders (dus niet alle) door n/a vervangen. Als ik zo'n zender kiest, cordt de naam na een paar seconden in de bouquetlijst weergegeven. Maar verdwijnt terug na het nieuw opstarten van de box.

De meeste ontbrekende zenders zijn DUise zenders op 19.2 Oost maar er zijn ook andere zenders op andere posities. Waarom dze en niet andere blijft voor mij een raadsel.

Waaraan ligt dat ?

Hoe kan ik dit oplossen ?

Is er iets mis met mijn lame.db ?

Thx voor de hulp.

Mijn box is een Octagon SF4008 met OpenATV 6.1 erop.

Geplaatst:

douwnload eens een nieuwe lijst 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Controleer eens of je tuners nog goed ingesteld staan.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Geplaatst:

ketupa,

als de zender een transponder wissel heeft gehad of is vervallen dan staat er N/A

dat is de engelse afkorting voor not available

op kingofsat kun je dat checken in het zenderkerkhof

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Op 13-10-2018 om 23:23 zei Satneef:

Controleer eens of je tuners nog goed ingesteld staan.

Bedankt voor de reactie. Tuners zijn goed ingesteld. Ik krijg alles wat ik wil op mijn 20 of meer satellietposities... Dit is het dus niet.

Geplaatst:
Op 14-10-2018 om 08:38 zei Tonskidutch:

ketupa,

als de zender een transponder wissel heeft gehad of is vervallen dan staat er N/A

dat is de engelse afkorting voor not available

op kingofsat kun je dat checken in het zenderkerkhof

Beste Tonskidutch,

Bedankt voor je reactie. Ik kende natuurlijk de betekenis van n/a.

Ben nu elke zender die dit probleem toont, één per één aan het checken. Ben tot nu toe gevallen op één enkel geval waar de zender niet meer bestaat of verhuisd is. De oorzaak zal dus elders te vinden zijn. Wordt vervolgd.

Geplaatst:

ik heb gemerkt gedurende de jaren met enigma en enigma2

dat de methode hoe je scant bepalend is

en ook

indien je de lijsten terug plaatst na een upgrade kan er al iets gewijzigd zijn t.o.v. de actualiteit en als je ooit van derden een lijst bent gaan gebruiken met bouquetten kan er meer dan een paar zenders N/A zijn geworden

vaker manueel scannen levert het inzicht in de problematiek en dus de oplossing, die door een fastscan zonder NID (network ID ) helemaal geïgnoreerd wordt

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
3 uur geleden zei Tonskidutch:

ik heb gemerkt gedurende de jaren met enigma en enigma2

dat de methode hoe je scant bepalend is

en ook

indien je de lijsten terug plaatst na een upgrade kan er al iets gewijzigd zijn t.o.v. de actualiteit en als je ooit van derden een lijst bent gaan gebruiken met bouquetten kan er meer dan een paar zenders N/A zijn geworden

vaker manueel scannen levert het inzicht in de problematiek en dus de oplossing, die door een fastscan zonder NID (network ID ) helemaal geïgnoreerd wordt

Bedankt voor het delen van je ervaring, Tonskidutch. Maar de oplossing moet nog elders gezocht worden.

Ik gebruik nooit lijst van derden en scan ALTIJD alles manueel. Ik volg de actualiteit van de zenders dagelijks en scan dus (bijna) dagelijks de nieuwe zenders of de zenders die van frequentie zijn gewijzigd. Met mijn installtie op meer dan 20 satellietposities is het een soort hobby geworden 🙂

Gisteren heb ik het volgende gedaan, met de afstandsbediening op de box dus :

- mijn userbouquets "sports" opengedaan

- een n/a zender geslecteerd

- zender komt in beeld en naam zender verschijnt nu ook in de lijst

- de frequentie waarop deze zender is manueel ingescand (ook om te checken of er eventueel wijzigingen waren, maar us niet...)

- deze proceduur herhald voor alle n/a zenders in het bouquet

- mijn settings bewaard.

Voor het slapen heb ik zols gewoonlijk mijn box in deep standby gezet.

Vandaag terug wakker gedaan en... alle n/a zenders die ik gisteren teruggevonden had, zijn weer verdwenen !!!

Zou er niks mis kunnen zijn met mijn lamedb ? Trouwens, ik merk op dat ik in etc/enigma2 twee lamedb's heb : één lamedb en een lamedb5.

Geplaatst:

wat gebeurt er als je de ontvanger gewoon in standby zet 

heb je dit probleem dan ook 

of doe de test eens 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:
1 uur geleden zei smetje limb.BE:

wat gebeurt er als je de ontvanger gewoon in standby zet 

heb je dit probleem dan ook 

of doe de test eens 

Zojuist getest met 2 "probleemzenders".

In standby zetten (of enigma terug opstarten) laat de zenders NIET verdwijnen.

Geeft deze vaststelling een hint over de oorzaak van het probleem?

Geplaatst:

Misschien een corruptie in je zenderlijst... Al een een schone flash geprobeerd?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Mimisiku:

Misschien een corruptie in je zenderlijst... Al een een schone flash geprobeerd?

Tja, ben een beetje bang instellingen te verliezen door zo'n flash te doen (bv alles rond iptv).

Zou liever het corrupte bestand vervangen.

Wat noem je zenderlijst ? Dit is het toch het lamedb-bestand ? Hoe kan ik een nieuwe lamedb-bestand vinden met de meest actueel stand van zaken voor al mijn sattelietposities ?

Geplaatst:

laat hem gewoon in standby staan lijkt mij beter 

vraagje / op welke zender had je hem staan als je hem volledig uitschakelde 

Geplaatst:

Waarom? Je maakt een backup van je settingslijst met DreamBoxEdit of e-Channelizer. Deze vindt overigens ook fouten in de settingslijst... Kun je eens proberen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei smetje limb.BE:

laat hem gewoon in standby staan lijkt mij beter 

vraagje / op welke zender had je hem staan als je hem volledig uitschakelde 

Oei. Dit weet ik niet meer. Waarschijnlijk op een DVB-T zender : La Une (RTBF). Of op een Franse zender (TFX, op  sat 5W) waar ik gisteren naar de voetbal keek (Spanië- Engeland). Maar niet 100% zeker.

aangepast door ketupa
Aanvulling

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen