Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik keek in het tuinhut Astra 1 t/m Astra 3, maar nu is de Dreambox 800 hd overleden en ik moet een nieuw ontvanger kopen.

Indien ik bij King of Sat naar de FTA 4k kanalen kijk dan is dat geen redenen voor mij om een 4k ontvanger aan te schaffen. Het televisie heeft wel 4k.

Dus: heeft een 4k ontvanger voordelen bij fullHD ontvangst of is het zonde van het geld?

Ik hoef met de ontvanger niet op te nemen.

Welke ontvanger is voor mij voldoende? Ik draai graag OpenPLi.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

Geplaatst:

Heet je toevallig Walther de Rochebrune?

Een 4K ontvanger is op een 4K TV niet noodzakelijk. Gezien de prijzen van de 4K boxen zou je voor de toekomst kunnen kiezen... Een VU+ Zeto 4K is een hele goede vervanger, klein en zeker niet duur.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

Daarnaast geeft een UHD ontvanger, aangesloten op een UHD beeldscherm een uitstekend HD beeld.

De chipset in de UHD ontvanger is daarvoor verantwoordelijk

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ziet het niet, kijk op plasma thuis 1080P op 4K TV in de winkel ziet het er echt niet beter uit. Misschien zit het in je eigen hoofd. Maar op een plasma ziet SD er zelfs nog degelijk uit helaas maken ze geen plasmas meer.

Geplaatst:

Het is net als HD zo'n 12 jaar geleden. Het begon met een paar zenders, maar het werden (worden) er steeds meer. 

Dat zal met UHD toch ook wel gaan gebeuren.....

Aangezien jouw TV er al klaar voor is, zou ik nu niet een paar tientjes besparen op je nieuwe ontvanger.

Gewoon voor het beste gaan wat nu op de markt is.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Je moet nooit voor het beste gaan (tenzij je geld als water hebt). De techniek gaat razendsnel en je peperdure ontvanger is óók na 3 jaar afgeschreven. Beter is om te kopen wat je verwacht in die 3 jaar écht nodig denkt te hebben. En over 3 jaar gewoon opnieuw bekijken.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Juist wijsheid is blijheid, voor 4K de standaard wordt ben je jaren verder, nog altijd is het aantal SD zenders het grootst. Voorlopig zal 1080I wat tv kijken betrefd nog de standaard blijven als je het al standaard kunt noemen aangezien het aantal SD zenders nog altijd groter is. En ik heb nog nooit het nieuwste het beste genoemd want het nieuwste zit vaak vol met kinderziektes naast het feit of het wel echt ooit de standaard gaat worden.

• Moderator
Geplaatst:

Je zal wel snel moeten zijn,  hd tv,s zijn ook al steeds minder te koop.

Binnen korte tijd zullen HD satelliet ontvangers zeldzaam worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het verschil in prijs tussen een HD en 4K is te verwaarlozen. Een pizza minder bestellen en het prijsverschil is alweer gecompenseerd.

..ok, je moet er een avondje honger voor over hebben, maar het punt lijkt mij gemaakt. 😁

Nog een voordeel van een 4K ontvanger is, en zeker bij de VU+zero4K, is dat de tuner enorm gevoelig is zodat je bij extreem weer toch nog goede ontvangst hebt.

Ook de zwakkere zenders zijn dan goed te bekijken.

..en er zijn hele mooie demokanalen in 4K te zien die FTA zijn!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

HD tv's zie ik nog volop... zelfs gewoon HD ready is geen probleem...  ik denk dat het er vanaf hangt hoe groot je het scherm wil hebben.

Ik hoor zeker niet bij de mensen waarvoor groot niet groot genoeg is...   smaken verschillen nu eenmaal...

In de openingspost lees ik dat het blijkbaar over tv kijken in een tuinhut gaat?  Dan lijkt mij 4K echt overkill.....  aan de andere kant  moet je volgens mij kijken naar de prijzen van die ontvangers, en slim inkopen kan ook behoorlijk wat opleveren... zodat eventueel een 4k zou kunnen. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

gewoon een luxe tuinhut…:grin:

de 4K's hebben in de meeste gevallen mordernere CPU's en meer geheugen opdat naast de spetaculaire beeldkwaliteit ook meer met uw apparaat mogelijk is

afhankelijk van de juiste firmware

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Maar is de sat-tuner in tv's inmiddels standaard dvb-s2X ?

Het Duitse ZDF wil, dacht ik, vanaf 2022 in UHD gaan uitzenden. Mogelijk is dat een richtlijn voor wanneer UHD volwassen wordt?

Als niet al te veel centjes hebt, is het wellicht raadzaam om tot 2022 te wachten met de aanschaf van je eerste UHD televisie? Kun je er vervolgens meteen sportwedstrijden mee kijken in UHD...

Geplaatst:

de nieuwe 4k modellen zeker met dvb-s2X

de oudere 4k op de markt met plugable tunerslot moet je het specifiek nakijken in de specs of het mogelijk is en bij bestelling uitdrukkelijk benoemen de dvb-s2X te willen in je tunerslot

maar inderdaad in 2022 zijn er wel weer wat vernieuwingen te verwachten, waar je huidige receiver nog niet voor was voorbereid

denk ik

het technisch hardware balletje blijft rollen

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst: (aangepast)

Ja, ik begrijp dat er vernieuwingen zullen blijven komen. Daar gaat het me ook niet om.

Bij de voorbije UHD sport uitzendingen bleek dat sommige 4k-tv's de uitzendingen niet (goed) konden weergeven.

Als je wacht met kopen tot de uitzend-standaard voor de komende jaren is uitgekristalliseerd, zul je dat probleem niet tegenkomen met de sportwedstrijden in UHD in 2022.

Op Tweakers kan ik niet sorteren op dvb-s2x tuner, dus hoe kom ik daarachter? Voor elk model apart op de site kijken?

Zo staat bij de specificaties van een oled tv van 3000 euro ook nog gewoon: 

• DVB-S/S2
aangepast door Melchiorskystar
  • Moderator
Geplaatst:
57 minuten geleden zei Melchiorskystar:

Bij de voorbije UHD sport uitzendingen bleek dat sommige 4k-tv's de uitzendingen niet (goed) konden weergeven.

Wat meestal eenvoudig te verhelpen was met een software update van de TV.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen