Melchiorskystar Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 https://www.totaaltv.nl/nieuws/de-eerste-wankelende-uhdkinderstappen-npo-zijn-gezet/ 16 JULI 2018 "UHD-problemen Het begin van UHD bij de NPO kan het beste omschreven worden als een klein kind dat de eerste stappen probeert te zetten. Omdat NPO bij het testkanaal de nieuwe HDR/HLG techniek gebruikte, ervaarden veel kijkers problemen met het beeld. Dit was bij de probleemgevallen te flets. Televisies die HLG niet ondersteunen, konden namelijk het beeld niet goed weergeven. Bij UHD-televisies vanaf 2017 speelde dit probleem niet. LG- en Samsung-televisies uit de 2016-modellijn moesten van de laatste firmware voorzien zijn om het beeld goed weer te geven. Omdat bezitters dit niet wisten, waren ook bij deze grote groep UHD-televisiebezitters in de eerste week de beeldproblemen zichtbaar. Maar ook in de uitzendstraat van de NPO ging het mis. Omdat het geluid bij het UHD-kanaal afkomstig was uit de HD-feed uit Moskou liepen beeld en geluid op NPO 1 UHD niet synchroon. Pas nadat in alle spoed benodigde apparatuur uit het buitenland werd ingevlogen, was dit probleem verholpen." "hierdoor is een scenario denkbaar dat UHD bij de NPO pas echt in 2020 voet op de grond krijgt. In dat jaar bestaat de sportzomer uit aantrekkelijke ingrediënten zoals het EK Voetbal, Olympische Zomerspelen en Tour de France." Er was firmware voor tv's uit 2016, dus als je je tv in 2015 of eerder had gekocht, had je waarschijnlijk pech. Hier wordt de zomer van 2020 genoemd, dus als je nog zo'n anderhalf jaar kunt wachten, geniet dat wellicht de voorkeur, als je geen onbeperkt budget hebt .
Codx Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 (aangepast) Ik zou voor een 4K box kiezen als de prijs niet te veel scheelt, ligt een beetje aan het merk natuurlijk en hoeveel je wilt uitgeven. De mutant Hd51 heb je al voor +-180 euro , een Vu box is iets duurder. 15 oktober 2018 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2018 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2018 Nu nog een HD box kopen is weggegooid geld. Een Zero 4k kost rond de 149 Euro, een Zero HD 99 euro een Solo 2 HD rond de 200 Euro. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
beeheap Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Vu+ Zero 4K (met DVB-S2X): 149,- € incl. verzending.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2018 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2018 Voeg daar dan de betere weergave bij, door het benutten van de UHD chip en je UHD scherm, dan is de keuze snel gemaakt voor een UHD tuner. Ga er maar van uit, dat er binnen 1 jaar bijna geen hd ontvangers meer te koop zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Op 14-10-2018 om 18:56 zei Lutz: Het televisie heeft wel 4k. dat is alvast een goed begin! nu nog UHD / 4K receiver kopen, je zult versteld staan van de beeldkwaliteit bekijk het alvast maar eens op de youtube app van de tv staat veel 4K content op dan wil je enkel nog 4K zien The Beat Is Rhythm Club des Belugas
beeheap Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Een grote witgoedketen is van de week begonnen met de verkoop van 8K-TV's.
drz Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Dus nu kan ik mijn pal+ philips matchline eindelijk vervangen? En betekent dit dat er met de 8K tevee's wel iets zinnigs is te zien, behalve reclame? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Tonskidutch Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 (aangepast) denk dat je effe moet wachten op die 8K uitzending van André Rieu maar elke paar weken een nieuwe tv is onbetaalbaar het gaat in het topic over 4K die net zijn introductie vindt in de Zenders p.s. kon die matchline van philips nu wel of niet D2MAC? 16 oktober 2018 aangepast door Tonskidutch The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 De oude Philips had inderdaad D2MAC aan boord. Dat was nodig voor de PalPLUS uitzendingen toen... Ik had toendertijd een BBD-901 decoder van FilmNet met PALPLUS kaartje. Keek toen op een monitor..... 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
ketupa Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Op 14-10-2018 om 21:48 zei Penthe: Ik ziet het niet, kijk op plasma thuis 1080P op 4K TV in de winkel ziet het er echt niet beter uit. Misschien zit het in je eigen hoofd. Maar op een plasma ziet SD er zelfs nog degelijk uit helaas maken ze geen plasmas meer. Ik heb zelf een Plasma van Pioneer, 10 jaar oud, uit de befaamde Kuro reeks, nog HD ready (720p dus) en ben nog altijd 100% tevreden. Op vele SD zenders is de kwaliteit zelfs beter dan op sommige HD-zenders. Ik heb daarbij een 4K box en kijken naar een 4K zender op een 720p plasma geeft een zeer scherp beeld. In mijn favorietnlijst mix ik zenders van de satelliet met streams van het internet, en deze worden ook zeer goed weergegeven. Is maar een 42 inches scherm. En ik kan Penthe gelijk geven : telkens als ik een TV-winkel bezoek (is niet vaak) en ik die LED TV's zie, heb ik de indruk dat ik voor een computerscherm sta, zo onnatuurlijk is het beeld... En ik zit al de hele dag voor de computer voor mijn werk. Bt the way, op mijn Kuro heb ik nog geen teken van inbranden gezien.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 oktober 2018 Moderator Geplaatst: 21 oktober 2018 En hoe ziet het eruit op een OLED scherm? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Ja je kunt natuurlijk door blijven vragen maar het antwoord blijft hetzelfde. Wees blij dat je zelf wel verschil ziet en daardoor veel meer geld uitgeeft als ik 1
Hansen Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Ik heb sinds een maand of 4 een Mutant HD51 en ben daar zeer tevreden over. Niet alleen het beeld maar ook de overige functies werken zeer goed. De beeld kwaliteit van de gewone HD en SD zenders ziet er ook iets beter uit als ik dit vergelijk met de zelfde zenders op de zelfde HDMI ingang van de TV met mijn VU+Ultimo en Edision OS Mega.Zowel voor kabel als satelliet.De gevoeligheid van de tuners zijn hoog maar dat zie je niet terug in het signaal menu. Met de zelfde instellingen geven de andere twee meer signaal aan. Dat bevestigd dat je dat menu met een korreltje zout moet nemen.
Lutz Geplaatst: 23 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2018 Laatsteindelijk heb ik een demo Amiko ontvanger gekocht. Die heeft dan alleen fullHD, maar de prijs was te verleidend. Hij is intussen in de tuinhut geplaatst. Bedankt voor het meedenken. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen