Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In deze recente topic beweren Tonskidutch en Jurgen dat dit niet mogelijk is voor de Solo 4K.   

Daar hou ik me dan voorlopig maar aan vast. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

de VU+ SOLO4K heeft een vaste twin tuner DVB-S2 FCB (full band capture) en een Tunerslot voor een extra tuner

maar in de SOLO4K werkt de nieuwe tuner telg DVB-S2X niet in het extra tuner slot...

er staat in de tabel vergelijking der modellen dit

Citaat

2) Der Tuner Steckplatz kann entweder mit einem DVB-C/T(2) oder einem DVB-S2 Tuner bestückt werden. Dual-Tuner werden nicht unterstützt.

dus het insteekslot kan met een ... of ... gevuld worden ...

de DVB-S2X staat daar niet expliciet vermeld, dus werkt die niet in de SOLO4K

dus impliciet werkt een DVB-C/T/T2 met h.265 HEVC wel

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

@Giant2000 

Gezien bovenstaande opmerking van Tonskidutch zou ik jou ook een DUO 4+ willen adviseren i.p.v. de Solo 4+ waar je voor aan het sparen bent.

De DUO 4+ is klaar voor de laatste versie van DVB-S2 (DVB-S2X dus) en de Solo 4K niet. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

De Solo 4k heeft een vaste DVB-S2 tuner en als 2e tuner kan je een DVB-T2 tuner installeren. Ik hoef geen 2x DVB-S2. Het HEVC verhaal is geen onderdeel van de tuner maar van de machine zelf. Ik kan nu ook alle FTA HEVC kanalen ontvangen op mijn DUO2.

Correct me if I'm wrong.

Life is bitter.

Geplaatst: (aangepast)

uit de VUplus WiKi:

Citaat

Wichtiger Hinweis:

DVB-T2HD verwendet in Deutschland High Efficiency Video Coding (HEVC, H.265), welches nur die Vu+ 4k STB's unterstützen.
Das heißt, eine Vu+ Duo² kann die DVB-T2 HD-Sender zwar empfangen, aber das Bild wird nicht auf dem Fernseher ausgegeben.
In anderen Ländern, die H.264 für die Videocodierung verwenden, ist die Nutzung von DVB-T2 hingegen möglich.

ontvangen kun je maar niet het beeld op de receiver tonen

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden zei Tonskidutch:

uit de VUplus WiKi:

ontvangen kun je maar niet het beeld op de receiver tonen

Mij lukt het wel via casten

aangepast door luisteraar
Geplaatst:
15 minuten geleden zei ronny forgeron:

Begrijp ik het goed, kun je met een Vu+ Duo2 met dvb s2 en dvbt2 tuner geen npo op je tv zichtbaar maken dan? Want de NPO gaat toch ook HEVC uitzenden

Ja zo is het de duo2 ondersteund geen H265 codec

Geplaatst:

Maar je kan het signaal wel streamen begrijp ik uit verhaal hierboven?  Er wordt gesproken over een pc met vlc etc. Dan zou het ook via een slingbox kunnen? Of moet de tv waar je naar toe cast uiteindelijk ook hevc kunnne decoderen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...