Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden zei ronny forgeron:

Hm maar de Duo2 kan binnenshuis streamen. Hoe lukt het jou dan om te casten.

Inderdaad. VU+ app op de telefoon, instellen dat je VLC gebruikt als viewer en die casten naar de chromecast. Werkt prima, maar alleen FTA zenders. 

Opnemen kan ook, dan op USB stick zetten en in je tv drukken. Casten werkt niet, waarschijnlijk zit daar een lock op bij VLC. 

Je kan ook kijken via de webstream op je pc. 

Oh en niet overbodig... Je moet wel een 4K tv met HEVC en de Ultra HD chromecast hebben maar dat spreekt voor zich. 

Life is bitter.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)
9 uur geleden zei Tonskidutch:

uit de VUplus WiKi:

ontvangen kun je maar niet het beeld op de receiver tonen

Ik ben de draad nu kwijt. 

Ik heb een 4K TV, maar die heeft geen ondersteuning voor H.265. 

Kan ik met de nieuwe ontvanger VU+ DUO 4K (Met een DVB-T2 tuner) nu wel/niet de NPO-zenders rechtstreeks op mijn TV ontvangen?  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Moderator
Geplaatst:

Je stelt een vraag met een loop

1 uur geleden zei Noordzee:

nu wel/niet de NPO-zenders rechtstreeks op mijn TV ontvangen? 

Je kan niet rechtstreeks op je tv zenders ontvangen welke in H.265 gecomprimeerd zijn omdat je tv dat niet ondersteunt.

Wanneer de Duo 4K H.265 ondersteunt kan die de zenders wel decoderen en weergeven op willekeurig welke TV,

Ondersteunt de Duo 4K geen H265, kan je geen DVB-T2 zenders ontvangen in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
9 minuten geleden zei ceesv:

Ondersteunt de Duo 4K geen H265, kan je geen DVB-T2 zenders ontvangen in Nederland.

de duo 4k zal h. 265 wel ondersteunen. 

ts heeft een duo2 die het niet kan. 

via streaming boxjes te gebruiken zoals chromecast of android met hdmi uitgang lukt het wel alweer. 

Geplaatst: (aangepast)

Noordzee, ik had het heel specifiek in mijn antwoord over die vraag van GiantIIM over de DUO2 , dus een DUO 4K is een andere machine die natuurlijk wel hevc / h.265 aankan.

en hetgeen Giant2000 doet (de topic titel) is een truuk uithalen om een bepaalde coderingen toch te kunnen kijken, ware het niet dat hier natuurlijk de pC en de software bij om de hoek komt kijken en die moeten natuurlijk ook geschikt zijn voor de h.265 HEVC codec

jij zoekt een nieuwe receiver die dat allemaal aankan en dat doet jou nieuwe DUO4K

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

ceesV, luisteraar en Tonskidutch : Allen bedankt voor jullie reactie. 

Ik heb de draad weer gevonden.🤠

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...