Ga naar inhoud


Beleggen, waarin en wat is jullie ervaring?


Con

Aanbevolen berichten

Indextrackers is hetzelfde als wat ik al eerder schreef, ETF fondsen.

Die volgen exact een bepaalde index...  Verdwijnt er een aandeel uit die index, en komt er een ander voor in de plaats, doet dat fonds dat met procentueel exact dezelfde hoeveelheid.

Je hebt dus geen manager nodig om het fonds te beheren. Het loopt volledig automatisch... vandaar dat de kosten voor dat soort fondsen ultralaag zijn.

 

Beleg je zelf, in individuele aandelen haal je er vaak meer winst uit. Vooral als je een goede gediversifieerde portefeuille hebt. Heb je slechts een 'klein' kapitaal om te beleggen, is een etf fonds vaak de betere manier, omdat zo een fonds een wat bredere belegging heeft. Je kan uitkiezen waarin je belegt, dat kan bv de DAX zijn, de OMX30, de farma industrie, etc etc...  Het moet wel "aangeboden" worden, ergens... bij individuele aandelen kan je uiteraard meer gericht te werk gaan echt in wat jij graag wil.

 

Om het te proberen, zoek een bank/broker die geen gekd vraagt om je etf fondsen te bewaren, en die buiten de kosten van het fonds geen kosten vraagt, of anders 'zo weinig mogelijk' vraagt. Kijk ook of ze de fondsen van jouw keuze ook aanbieden, want niet iedereen biedt uiteraard alles aan...  tegen dezelfde voorwaarden. Dan kan je gewoon eens proberen.

 

Een lagere beursstand, is een goede gelegenheid om te investeren!

 

Dividendbelasting is belasting wat je betaald op ontvangen dividenden. Dat verschilt per land hoe hoog dit is.

Nederland is een onrechtvaardig land wat belasting betreft, daar betaal je belasting op je vermogen, ongeacht welk rendement je haalt... de staat gaat uit van bepaalde rendementen, en dat maakt het niet echt eerlijk. Maar goed, de meeste landen zijn niet echt 'eerlijk' te noemen.

In NL kan je dan wel de reeds betaalde dividendbelasting aftrekken van de te betalen belasting (kort door de bocht gezegd). In andere landen is de dividendbelasting vaan de enige belasting die je betaalt, en dat is dan het meest eerlijke, want het is een percentage van wat je verdiende. Op basis daarvan moet je eigenlijk ook je domicilie kiezen, als de bedragen wat groter worden... ;)

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-10-2018 om 11:35 zei joker55:

 

ja, natuurlijk.  in mijn enthousiasme was ik wat onduidelijk...... de aandelen waarde op 31 dec van dat jaar is natuurlijk ook voer voor box 3.

de winst die je maakt (verschil inkoop - verkoop) is niet belastbaar, en dat bedoelde ik eigenlijk..... beetje onduidelijk neergezet, sorry.

Alleen de winst belasten is veel eerlijker, dat was de situatie vroeger en is in de meeste landen nog steeds gebruikelijk. Er was bovendien een afwijkende regeling voor risicodragend kapitaal (=aandelen) . Via Box 3 betaal je nu altijd belasting, ook als je dik verlies lijdt op je investeringen, dat is niet zo wanneer je uitsluitend over de gerealiseerde winst belasting hoeft te betalen en verlies in mindering kunt brengen op je inkomen. Ik beleg niet meer, maar geniet nu van eerdere winsten uit beleggingen. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeeteefje... Het probleem in Nederland is dat je steeds belasting over belasting blijft betalen... want je spaargeld is al eens belast geweest toen je het verdiende, en zolang je het hebt, blijf je er iedere keer weer belasting over betalen... om het neutraal uit te drukken, is dat niet netjes.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Sverige:

en zolang je het hebt, blijf je er iedere keer weer belasting over betalen... om het neutraal uit te drukken, is dat niet netjes.

 

Tsja, hou daar maar over op.

Net zoals het geblaat van de postcode giro loterij....."belastingvrij een ton".

Ja, je krijgt een ton, het jaar erop komt het in box 3, betaal je belasting, en het jaar daarop weer in box 3, weer belasting....etc, totdat je onder de belastingvrije voet komt (is € 20000.)

Die ton moert je ook direct opmaken, of in je oude sok onder je bed, anders snoept de belasting jaren mee.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Als je iets wilt doen, doe dat alleen met geld wat je over hebt, nooit met geleend geld !!!!!

 

Een half uur geleden was op het RTL Z een leuk stukje, Roland Koopman in gesprek met Dambisa Moyo.

Probeer dit eens terug te vinden met uitzending gemist o.i.d.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2018 om 18:00 zei Zilverster:

@Con,

 

Als je iets wilt doen, doe dat alleen met geld wat je over hebt, nooit met geleend geld !!!!!

 

Een half uur geleden was op het RTL Z een leuk stukje, Roland Koopman in gesprek met Dambisa Moyo.

Probeer dit eens terug te vinden met uitzending gemist o.i.d.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

Nee joh, ik heb wat centjes over en ben gestopt met de staatsloterij € 1.800 per jaar (per jaar € 600 terug gemiddeld)...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2018 om 14:22 zei Con:

ben gestopt met de staatsloterij € 1.800 per jaar (per jaar € 600 terug gemiddeld)...

Dan zal het rendement op de beurs vast beter zijn !

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sverige:

Dan zal het rendement op de beurs vast beter zijn !

 

Dat wordt een thuiswedstrijd, zelfs sparen zou nog beter zijn geweest...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Een van die Nederlandse loterijen is ontdekt door iemand uit de achterhoek en die leeft er goed van …………..

 

Ik zag dat je 4 uur geleden op het forum hier zat en denk dat je nog op je werk keek, dus niet thuis bent.

Het wordt tijd voor een telefoontje om even bij te praten, ik denk dat je nummer van vroeger nog gelijk is ?

Dat nummer heb ik de afgelopen jaren n.l. een paar keer gebruikt zonder dat er werd opgenomen.

 

Groetjes aan je vrouw en ganzen,

 

 

Gr.

 

 

Zilverster. 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd een gouden regel bijgebleven nl.

"Als iedereen zegt dat je moet gaan beleggen en ze er zelfs bij de kapper over praten dan wordt het tijd om er uit te stappen voordat alles in elkaar klapt".

 

Gaat het om relatief kleine bedragen (en als het de inzet is wat je anders aan loterijen uitgeeft dan zijn dat meestal kleine bedragen) dan is de meeste winst te halen in de handel.

Simpel dingen waar je zelf brood in ziet goedkoop inkopen en via de diverse kanalen weer verkopen.

Het kan soms goed gaan met 100% of meer winst maar ook tegenvallen, toch is een totaal rendement van 25% vaak goed te doen terwijl het risico vrij klein is en dat haal je vrijwel nergens.

Enige nadeel is dat je wat ruimte nodig hebt om spullen op te slaan, je er druk mee kunt zijn en dat je regelmatig volk aan de deur hebt om spullen op te halen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...