Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb ook blokjes in het beeld gehad. Was tijdens DWDD. Halverwege zijn mijn ogen dicht gegaan en had ik helemaal geen beeld meer:rolleyes:. Tijdens opsporing verzocht geen blokjes meer gezien

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Geplaatst:

Heb oscam draaien maar dat lijkt niet het probleem. Als ik de kaart verhuis naar een andere ontvanger verhuisd het probleem niet mee. De Xtrend is een pvr en ik heb de coaxen al eens omgedraaid tussen A en B. Dit gaf geen verandering. Geen idee wat het is. Tussen de middag was het nog niet. Heb toen op 1 naar het nieuws gekeken.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Geplaatst:

Kan het zijn dat het signaal op het randje zit... en de ene ontvanger iets gevoeliger is dan de andere?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Als het eerst niet was en sinds vandaag wel is het toch een soort van algemeen probleem, ik ziet dat het signaal een stuk lager is dan gisteren scheelt hier wel zo´n 15%. Ik heb geen last van blokvorming maar kan mij voorstellen dat een wat ongevoeligere tuner dit hierdoor wel krijgt.

Geplaatst:

Hier in Delden ook stevige problemen sinds vandaag en ook weer een vu duo2 met laatste vti-image en oscam . Echt niet om aan te zien! Heeft het mogelijk iets te maken met de geografische ligging? (Oosten vh land)? Vroeger sprak men nog wel eens over zgn atmosferische storingen. SNR 96%, AGC84%

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Geplaatst: (aangepast)

Ja vreemd dat het alleen die TP is... hier 12.2 dB signaal op een 60 cm schotel. Nergens last van.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Hier met name op NPO1, NPO3, Net5 en Veronica veel blokvorming. Mijn lokatie is zuid-west provincie Groningen.

Ontvanger is een door CD goedgekeurde Samsung TV. Zowel met Aston CAM en met CD CAM (die met de wereldbol) problemen.

24 minuten geleden zei Codx:

Ja vreemd dat het alleen die TP is... hier 12.2 dB signaal op een 60 cm schotel. Nergens last van.

Hier ook geen blokvorming maar heb wel behoorlijk verlies in signaal sinds vandaag, ik kan me echter zelf wel goed voorstellen dat niet elke satelliet opstelling dit waardeert en nog goed daarmee functioneert. Dus geen last hebben betekend nog niet dat er geen algemeen probleem is.

aangepast door Penthe

Ook hier in Duiven speelt het probleem op eigenlijk alle zenders die op de frequentie 12.187 zitten.
Ontvanger is VU+ Duo2 met Oscam.

Ook bij TV Drenthe (niet gecodeerd) bemerk ik het. Dus zou probleem niet in de codering hoeven te zitten.

SNR: 89%

AGC: 84%

Frits de Laar

aangepast door ritselaar
aanvulling signaalwaarden

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Geplaatst:

Ik bedoel maar, het lijkt dus een algemene storing te zijn voordat op geld beluste handelaartjes zogenaamd de oplossingen hebben. Geduld en het vooral melden is een schone zaak.

Geplaatst:

In oostelijk Zuid-Limburg zelfde probleem. Geen ontvangst NPO1, NPO3, Veronica en TV Drenthe (net even getest). Ik gebruik een Coolstream Zee2 ontvanger. Zowel met interne kaartlezer, doscam als de officiële CI-module van Canal Digitaal geen ontvangst. Bij Samsung tv met gebruikmaking van CI-module geen probleem.

zit al hele avond naar de verschillende zenders van die transponder te kijken en niks van storingen of problemen, 

heb een Gigablue zou het misschien gerelateerd zijn aan ontvanger tuner en schotel grote ontvangst probleem????

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...