Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Geplaatst:

Zit in zw Frankrijk, zelfde probleem op 12187 H , et9000 pli 6 oscam..

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb ook rapporten uit zuid-oost Nederland waar de ontvangst prima is.

Sprietje in Spanje heeft met een zwakker signaal in Spanje geen problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vanaf vanochtend 8uur (02.00 in NL) toen ik Slingcatcher aanzette geen beeld op NPO1, NPO3 en Veronica via mijn Dreambox 800hd nabij Haarlem. Om 10.30 was het beeld er weer. Dacht even aan een card probleem, gister helemaal geen ontvangst van gecodeerde zenders na de canal digitaal update, moest via internet heractivatie aanvragen.

Het was duidelijk een ontvangstprobleem via de Multitenne, waarde signaal was erg laag en melding op scherm Afstemmen niet gelukt

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat het signaal op die transponder nu om de 1 of andere reden zwakker is, kan aan de uplink liggen of aan de satelliet.   En nu krijgen mensen die hun schotel niet optimaal hebben uitgericht ineens problemen.

Naburige satellieten die op deze frequentie uitzenden zijn er niet. Ontvanger gebonden is het ook niet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

In Holten op dit moment geen probleem meer met blokvorming.

Zenders opnieuw ingescand op frequentie 12188 H 29900 met schotel T 90 en black ultra lnb en ontvanger Vuduo2

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Geplaatst:

Gisteren was er ineens hier 15% minder signaal op de bewuste transponder, mijn ontvanger had daar gelukkig geen hinder van. Hoe het vandaag is gesteld met het signaal ziet ik vanavond pas.

Geplaatst:

Ook hier zijn de blokjes weg vanochtend. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Geplaatst:

Nou, als al deze mensen storingen hebben omdat het signaal even wat zwakker is, dan zou ik de schotel toch maar beter uitrichten want dan kan het haast niet anders dan dat je bij een beetje regenbui ook al blokjes hebt. Ik heb de tv gisteren uren op transponder 12188H aan gehad en geen enkel blokje gezien.

Geplaatst:

vannacht na 2 uur lag de 12187H er volledig uit. (afstemmen niet gelukt). op 2 schotels met aparte receivers. denk dat er onderhoud geweest is op die transponder, want hij is nu weer ok.

Geplaatst:
29 minuten geleden zei Jack-D:

vannacht na 2 uur lag de 12187H er volledig uit. (afstemmen niet gelukt). op 2 schotels met aparte receivers. denk dat er onderhoud geweest is op die transponder, want hij is nu weer ok.

Ook "0" signaal op bewuste transponder om +/- 04h deze morgen, wel (zeer) korte momenten 100% S & Q doch te kort om beeld te hebben - Mijn eerste gedacht was dat de lnb geen H.H.  meer ontving (wat nogal eens gebeurt bij die Inverto's) - Nu alles weer prima met 15 C/N !  

• Like 1

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

@Sprietje, uitrichting van de schotel lijkt echt wel OK. Het beeld had in dat geval op alle zwakkere zenderes ook uit moeten vallen en niet alleen op b.v. Veronica  Daarnaast moet het weer wel erg slecht zijn wil het beeld bij mij uitvallen. Het signaal was boven de 90 met 15 dB sterkte., ook normale waarden voor mij. Ik denk eerder dat de gevoeligheid van mijn ontvanger niet om kon gaan met het slechte signaal. Dit omdat alleen de et9000 er last van had en de andere ontvangers in huis niet. 

Maar goed het schijnt opgelost te zijn en ik hoop niet dat het een technisch experiment betrof want dan is het handiger dit niet tijdens de voetbal te doen.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...