Ga naar inhoud


Helderheid TV beeld aanpassen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment aan het switchen tussen de TV beelden afkomstig van mijn UNO 4K SE en de TV beelden afkomstig van het Internet via NLZIET.

Daarbij valt mijnbouw de van de UNO afkomstige beelden een aantal gradaties donkerder zijn.

 

Nu vroeg ik mij af of ik met de instellingen van de UNO (Openpli laatste versie) überhaupt de helderheid van het weergegeven TV beeld kon aanpassen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik schreef gebruik ik op dit moment Openpli en daar zie ik geen Menu-item om het contrast en helderheid aan te passen.

Dus als het niet al teveel moeite is graag even vermelden waar ik deze instellingen vinden kan.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zie wel het Menu-item 'Testschermen' maar zie daarin verder geen optie om de helderheid aan te passen.

Hierbij wordt overigens ervan uitgegaan dat ik een TV als weergave object gebruik maar dat is niet het geval.

Ik gebruik voor de weergave van zowel de UNO als mijn MacBook een 4K Monitor.

De UNO is via HDMI en de MacBook is via USB-C op de monitor aangesloten.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zo onduidelijk?

Ik stel toch duidelijk de vraag of ik met OpenPli de helderheid van het afgegeven beeld van mijn UNO kan wijzigen.

Als jij geen helder antwoord daarop kunt geven omdat jij niet over Openpli beschikt onthoud jou dan van inhoudelijke reacties.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje @luisteraarlees nu eens goed.

Ik heb het nu toch primair niet over het streamen van TV beelden van mijn Macbook naar de monitor maar van het van de VU afkomstige beeld naar mijn monitor.

Dat ik daarnaast ook van het Internet afkomstige TV beelden via mijn Macbook naar de monitor stream is even een bijzaak en ik gaf allen aan dat de beelden dan in helderheid verschillen.

 

Dus nogmaals, mijn vraag is of de VU de mogelijkheid heeft om daarop de helderheid van het afgegeven beeld te wijzigen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Jürgen:

VU naar Monitor via HDMI.

Dan kan je bij de instellingen contrast enz instellen op de vu bij openpli maar ook vti.

 

Zou je via stream kijken op jou mac moet je de instellingen doen op je mediaplayer op je mac

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

jürgen kijk eens in de map applicatie 

doe die open en druk op de groene toets en wacht even

ga dan naar systeem pluging 

en kijk of deze er tussen staat en douwnload die dan 

VideoEnhancement 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het werkt jürgen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...