Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Maarja we gaan  hoe langer hoe verder offtopic goedkope sat spullen uit Finland maar

TS nog niet heeft kunnen achterhalen uit welk land het verzonden wordt

aangepast door luisteraar

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Was de vraag niet: wil je goed of wil je goedkoop? 😉

En  dan betreft deze vraag niet alleen de kwaliteit van de hardware, maar ook de kwaliteit van de service. Zeker bij kopen-op-afstand. 

Verder weet ik niet -gezien de prijzen- wat de belastingdruk in Finland is, want ze hebben i.i.g. geen BTW.

Verzendkosten worden doorgaans bepaald door de verzender. Die kunnen soms belachelijk hoog zijn, zoals je kunt vinden op *** of zelfs ****.

(Als er al verzonden wordt naar het buitenland door een web-company. IK lees vaak genoeg als je bestellen wilt, opeens: "niet naar Nederland")

Verder kun je niet altijd checken of het artikel dat je bestelt, wel het originele is, of (goede) namaak. 

{Bij het zoeken naar een nieuwe afstandbediening voor een Dreambox merkte ik al gauw dat de lagere prijs te maken had met een goede kopie.}

En mocht er een garantiegeval zijn, dat wordt het product bij terugzending e.d. extra duur, los van alle gedoe eromheen.

Kortom: kopen-op-afstand loont alleen als de voorwaarden zodanig zijn dat je snel en gemakkelijk kunt retourneren, het bedrijf gemakkelijk te benaderen is en de garantie goed geregeld.

Anders loop je gauw de kans dat goedkoop duurkoop wordt. 

Dan maar wat duurder en dichter-bij-huis, denk ik dan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
18 uur geleden zei Sprietje:

Maar wat ik aan wil geven is dat er hier in Nederland gigantisch aan verdiend wordt aan die spullen waarschijnlijk ook door de tussenhandel.

een installatie kost al gauw zoveel dat 't inclusief een abonnement voor Nederlandse of Belgische zenders al snel het budget van kabel of iptv overstijgt

en dan ben je dief van je eigen portemonnee

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat je nu appels met peren vergelijkt. De ontvangstmogelijkheden van satelliet zijn toch niet te vergelijken met die van kabel of iptv?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

voor de doorsnee kijker toch wel hoor, maar dat is misschien een andere discussie

Nederlandse Satellite winkels zijn duur en voor sommigen te duur om op satelliet om te stappen

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst:

Pas op! Vaak is het zo dat als het te mooi is om waar te zijn het dat dan ook is!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Geplaatst:

Finland heeft echt wel BTW hoor...  Het standaard tarief is 24%

Dat wil uiteraard niet zeggen dat dingen daardoor duurder zijn... helemaal niet zelfs.

Ikzelf heb al dingen in Finland besteld, en dan betaal je gewoon de Finse moms/ALV... Aangezien Finland een 2-talig land is, kan je veel websites ook gewoon in het Zweeds zetten, dan leest een stuk makkelijker ;)

Sinds ze in Zweden een Chemikalien-belasting in het leven geroepen hebben, is het niet meer interessant in Zweden te kopen. Dan loont meestal Duitsland, maar soms ook Finland of Denemarken... 

Nederland is erg duur, dat merk ik iedere keer als ik ga vergelijken voor het bestellen...  Daar koop ik vrijwel nooit iets.

Bij de shop waar ik wel eens kocht, kost die Triax TD110 DL wel meer... nl 46.90 euro...

Na even zoeken zag ik de antenne voor 39.90  Ze hebben een Fins magazijn ... dat staat er namelijk Varaston osoite Kellokukantie 4, 01300 Vantaa.

Het warenlager is in Vantaa...

Jammer... als het echt deze shop is, staat er ook dat ze alleen binnen Finland leveren. (Toistaiseksi toimitamme ainoastaan Suomalaisiin postiosoitteisiin.)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Effe simpel kosten uit China :

Tot €22,-  (inclusief verzendkosten) Gratis.

€22,-  tot €150,-    Inklaringskosten + BTW

Boven €150,-          Inklaringskosten +BTW + Douane rechten .

Ze kijken niet elk pakket na , alleen steekproeven . Dus meestal hoor je niks .

Als je aan het pakket kunt verwachten dat het meer is als €22,00 of de omschrijving daar aanleiding voor geeft loop je meer risico .

En als ze je een keer gevonden hebben , weten ze je meer te vinden .

Maar waarom een LNB en een schotel zo ver halen voor een voordeel ter waarde van een hamburger menu ??

Gun een Nederlandse winkel een keer in de 5 jaar ook wat .

Ik bestel meest dingen die hier nauwelijks te vinden zijn of het verschil wel erg groot met hier bijv : otg card lezertje , harde lcd bescherming ( 3 voor €6 of 1 voor € 10,- )

verloop van microsd naar usb-c of lcd gsm schermen .

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Geplaatst:

Je gaat in het buitenland natuurlijk geen satellietspullen kopen als het om een eenvoudige schotel met een enkele lnb of duo-lnb betreft maar als je een T90 met 12 lnb's gaat aanschaffen met de nodige diseqc-switches, dan kan het prijsverschil aardig oplopen. Finland behoort wel tot de Europese Unie waardoor je geen invoerrechten of douanekosten betaald.

Geplaatst:

Bij dat rekensommetje vergeet je ook nog de zogenaamde vaste kosten te tellen die je postbedrijf/pakketdienst rekent...  en dat is vaak een belachelijk hoog bedrag.

Je kan zelf niet inklaren, vroeger kon dat wel, en dan betaalde je alleen de echte kosten... nu komt er een fictief bedrag voor de zogenaamde service bovenop.

Gelukkig komen de meeste bedrijven je wel tegemoet door de waarde laag genoeg aan te duiden op het douane dokument.

Volgens mij moet je gewoon iedere keer rekenen waar je je spullen koopt... ook al is het 'maar' 1 lnb...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

jaja,

en ik de hele tijd maar denken toen ik begon (met satelliet ontvangst) waarom moet die satelliet winkel in Amsterdam 50€ tellen voor het actualiseren van de zenderlijst die gewoon per OTA moest binnenkomen en pas een maand later kwam de hotbird LNB erbij, eerder kon je geen afspraak maken bij die satelliet winkel voor 150€ (tijdsbestek 15 minuten)

en meteen begint de monteur 30 onbedrukte smartcards te tonen voor de hobby die hij jouw wil overlaten voor 50€ per kaart

ik ken er nog meer die met niets doen grof geld verdienen en verdienden

ik ken ook heel veel Nederlandse satelliet winkels en onlineshops

nu satelliet een aflopende zaak is in Nederland kun je al helemaal veel beter een goede buitenlandse webshop kiezen

maar na die twee huisbezoekjes van de monteur uit de winkel en dat prijskaartje ben ik alles zelf gaan doen en kopen

Moments In Love

Art Of Noise

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...