Ga naar inhoud


Smartwii i.c.m. zwarte module of (alternatieve) software op een VU+ of andere ontvanger?


Miauw

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Mimisiku:

Zodra je een CI gebruikt ben je je sharing functies kwijt! Je kunt dan slechts 1 stream decoderen. Je Seca3 kaart móet dus in een intern slot via een softcam werken. De softcam kan namelijk niets via de CI benaderen dus ook geen SmartWii!! 

Wat wel gaat is het kaartsignaal via de SmartWiii delen.. Dan gaat zoals eerder gezegd de CI+SmartWiiiii+kaart in de 'Server'. De andere SmartWii's moeten dan in de'clients'... Alleen blijf je gelimiteerd aan 1 kanaal omdat je via de CI werkt.. Maar dan heb je weer geen softcam nodig...

 

En de SmartWiiiii steekt uit dus vaak ook nog lelijk qua gezicht ook...

 

En nu begrijp ik het weer niet meer, ik probeer het voor mij zo duidelijk mogelijk over te brengen.

 

CI+SmartWii+kaart in de 'Server, dan lees ik toch een CI module, of heb ik dat mis? De 1.2 zwarte modules met wereldbol zit hier toch in de regels, heb je er dan 1 of 3 zwarte modules met wereldbol nodig als je 3 ontvangers ontvangers wilt gebruiken?

 

 

16 uur geleden zei sabtriple:

smartwii werkt gewoon goed met softcamm

 

Met welke ontvangers is dat mogelijk?

 

 

@All,

 

Is het nou Smartwi of Smartwii ?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik ga hier toch nog even op reageren. Het is niet echt zo dat Mezzo HD en Fox Sports 4 een strengere beveiliging hebben of wat jullie omschrijven als CWOE.  

 

Onze zgn seca kaarten zijn in werkelijkheid Nagravision kaarten, in de officiele receivers werkt alles sinds een paar jaar via nagravision CAK7  mode (caid 1817)   Met andere woorden deze codering is leidend en op ALLE zenders actief.  (behalve insight)  Daarnaast heb je SECA mode maar dat is dezelfde codering, dezelfde ECM zelfs.  Ze kunnen echter per zender in de ECM stream aangeven of een kaart alleen maar in Nagra mode mag draaien of ook in Seca mode.  Voor Mezzo HD en Fox Sports 4 mag dit alleen in Nagra mode.

 

En dan moeten de ontvanger en kaart ineens veel meer informatie (pairing) uitwisselen waar die smartwi niet op gebouwd is. Vandaar dat die niet werkt. Verder is wel sprake van een vorm van CWOE maar niet op de manier zoals jullie denken.  De kaart krijgt op het moment deze in de officiële box of witte CI module gaat de NUID van de box en versleuteld daarmee standaard alle CW's die pas weer door/in de CPU ongedaan worden gemaakt, dit gebeurd ook op NPO1 HD bijvoorbeeld.  Dit is een heel ander systeem dan eerder die nano 01 key die voor alle boxen gelijk was en niks meer dan een simpel sommetje.

 

Als M7 het vandaag of morgen gehad heeft met de softcams en het sharen kunnen ze binnen 1 minuut op alle zenders de ECM stream aanpassen en seca mode bestaat niet meer. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal waar... Gelukkig zijn ze recentelijk met VOL & BOMVOL abo's begonnen en het uitgeven van de 'oude' Extra kaarten (grijs).. Dat zullen ze dan toch een tijdje actief moeten houden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van SmartWi is het volgende te lezen (electronisch vertaald)

 

Verklarende woordenlijst gebruikt met Cardsplitter-technologie

- en hoe het zich verhoudt tot SmartWi

CA (voorwaardelijke toegang)

- verwijst naar de coderingstechnologie waarmee TV-operators de toegang tot betaaltelevisiediensten veilig kunnen regelen. De meest populaire vorm is via smartcard-technologie. Als de CA smartcardtechnologie en versleutelingssystemen ondersteunt, dan is SmartWi de perfecte oplossing voor meerdere ruimtes.

Lees hier meer over CA op Wikipedia.
CA-systeem

- verwijst naar de specifieke methode die wordt gebruikt bij het decoderen van tv-signalen. Verschillende bedrijven bieden concurrerende CA-systemen. VideoGuard (NDS), Ir ** voor toegang , Nagravision , Conax , Viaccess , B-CAS (Multi 2) en Mediaguard (SECA) behoren tot de meest gebruikte CA-systemen.

SmartWi ondersteunt momenteel deze CA-systemen:

    Seca Mediaguard 1 & 2
    Viaccess 1, 2 & 3
    Cryptoworks
    Conax (zonder pairing)
    Ir ** tot 1 & 2 (zonder koppeling)
    DRECrypt
    TongFang
    B-CAS (Multi 2)

Sommige CA-systemen zijn zogenaamd 'eigen' - wat betekent dat alleen decoders / set-top boxes die door de Operator worden geleverd, zullen functioneren en dat de weergavekaart tijdens gebruik in deze box moet worden geplaatst.

De kaart is normaal 'gekoppeld' aan de doos en kan niet in andere vakken worden gebruikt. Dit betekent ook dat een flatscreen-tv met ingebouwde kaartlezer of CA-module niet werkt met deze systemen. Onder deze systemen zijn op dit moment

    NDS Videoguard
    Nagravision
    Ir ** tot (met koppelen)
    Conax (met koppelen)

Momenteel werkt SmartWi niet met systemen die het koppelen gebruiken. In principe werkt SmartWi alleen wanneer de kaart voor het bekijken van de operator uit de decoderkast kan worden verwijderd en in de SmartWi Master kan worden geplaatst.

Zie hier de site: https://smartwi.net/faq/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch ook even iets kwijt over de SmartWi.

Deze oplossing werkt niet in de zgn goedgekeurde ontvangers.

Dus in de Philips en Pace ontvangers.

Heb er nog een SmartWi in een la liggen als er iemand interesse heeft, laat maar weten

De oplossing die perfect werkt is de Clone+ ook deze opent de Insight kanalen als ook Mezzo HD.

Wil je nog verder gaan dan is de Diablo splitter een optie.

Stop gewoon de Orca module in de master en in de ontvangers de slave kaart en alles werkt naar behoren.

Tevens gaan met deze module de MTV kanalen open welke door CD destijds uit het pakket gehaald zijn.

Veel kijkplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat er veel meer goedgekeurde Canal Digitaal ontvangers zijn dan alleen de Philips en de Pace waarin de SmartWi heel goed werkt.

En waarom lees ik dan bij de grootste satellietwebshop van Nederland:

Let op: Niet voor geschikt Canal Digitaal gecertificeerde ontvangers, bijv M7 en de witte CanalDigitaal module's

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sprietje:

Zie hier:

SmartWi 1.png

 

Hoi Sprietje,

 

Even zover jij dat weet, kan je de onderstaande vragen zwart wit of met ik weet het niet kunnen beantwoorden?

 

 

Of de cliënts groene of blauwe kaarten zijn doet als ik het goed gelezen heb niet ter zake, klopt dat?

 

De Smartcard gaat een kasje zonder zwarte CI module met wereldbol in, klopt dat?

 

De groene kaarten gaan een wel of geen zwarte CI module met wereldbol in, wel of geen?

 

De groene kaarten gaan alleen in oude goedgekeurde ontvangers, klopt dat?

 

De groene kaarten werken in veel ontvangers met een softcam die niet van Canal Digitaal zijn, klopt dat?

 

Zo ja, welke ontvangers zouden dan moeten zijn?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei sabtriple:

smartwii werkt gewoon goed met softcamm

 

Hoi sabtriple,

 

In welke ontvangers met softcam weet jij dat het werkt?

 

Zitten daar de populaire VU+, GigaBlue, Dreambox en eventueel andere merken tussen?

 

Mijn voorkeur gaat uit naar VU+ wegens dat deze ontvangers erg populair zijn.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Blockbusters:

De oplossing die perfect werkt is de Clone+ ook deze opent de Insight kanalen als ook Mezzo HD.

Wil je nog verder gaan dan is de Diablo splitter een optie.

Stop gewoon de Orca module in de master en in de ontvangers de slave kaart en alles werkt naar behoren.

Tevens gaan met deze module de MTV kanalen open welke door CD destijds uit het pakket gehaald zijn.

Veel kijkplezier.

 

Hoi Blockbusters,

 

Is de Clone+ een (soort) opvolger van de Smartwi?

 

Over welke ontvangers heb je het nu?

 

Wat is een Diablo splitter?

 

De Orca codering is toch volledig dichtgetimmerd, die valt toch niet meer te delen over meerdere interne ontvangers?

 

Er is toch nog 1 slechte MTV zender, of deze is ook al weg, de betere MTV muziekzenders zijn toch verdwenen?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei sabtriple:

het werkt met formuile-s turbo  ook met formuler f1 ook met sab  ook mer azbox elite org sw  en thopfielt

 

Wat formuil-s turbo en formuler f1 inhoud weet ik niet, kan je daar mogelijk wat duidelijkheid over geven?

 

Ik ken het merk Sab, Thopfielt van naam een beetje, echter niet het merk Mer azbox elite org sw.

 

Heb je enig idee of het ook met een VU+ met een softcam kan werken?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

 

Er zit wel degelijk verschil tussen de oude en nieuwere SmantWi's
SmartWi type 1 zijn de groene kaarten. Hiervan bestaan ook weer 2 verschillende modellen. Bij het oudste model zitten de contacten maar aan één zijde (versie 7). Die moet je er dus op de juiste manier insteken. Later zaten er aan beide zijden contacten op (versie 8). Hierbij maakt het dus niet uit hoe je de kaart er in steekt.
Later kwam SmartWi type 2. Dat waren blauwe kaarten en het vierkante doosje was vervangen door een staand kastje waar je je originele smartcard in moest steken. SmartWi type 2 zou meer mogelijkheden hebben wat betreft het aantal coderingssystemen wat het kan verwerken. Als je de firmware wilt upgraden, moet je ook kiezen of je type 1 of 2 hebt want die zijn verschillend.

Ik heb mijn SmartWi nog nooit een firmware update gegeven en werkt voor Canal Digitaal nog steeds perfect.

De smartcard gaat rechtstreeks het SmartWi kastje in
De ciëntcards (groen of blauw) moet je in de kaartlezer steken. Dat kan een interne emulatie kaartlezer zijn of de zwarte CI-module van Canal Digitaal met wereldbol. De witte werkt niet zoals reeds gezegd.
In mijn ClarkeTech 5000 met interne emulatie kaartlezer werkt die goed. Of dat bij andere merken of bij softcam werkt weet ik niet.

De Clone+ is van een andere fabrikant. Een ding is zeker, die heeft een veel groter bereik wel tot 150 meter, de SmartWi maar 10-15 meter.

 

SmartWi type 2 met 2-3-client-kaarten.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Dank voor je uitleg, ik probeer het in mijn eigen woorden samen te vatten zodat ik het goed begrijp:

 

Dat is voor mij een heel stuk duidelijker, de witte modules heb ik voor als de + geactiveerd wordt, een stukje veiligheid, niet om een smartcard intern te delen. Ik zie het als niets meer werkt ik altijd nog beeld kan krijgen, de M7 SAT801 is nou niet fijnste satellietontvanger om het even netjes te houden.

 

Ik neem aan dat de Smartwi met groene kaarten niet meer op de markt is, Type 1 kan zoals ik lees minder coderingen aan dan type 2, het ligt er maar net aan wat ik nodig zou hebben. Daarnaast is het bereik van 15 meter niet groot, door muren kan een probleem worden met een beperkt signaal, vooral door de 2,4GHHz. ook nog eens bomvol met wifi zit van de directe omgeving. De smartcard gaat in zeg maar het hoofdkastje en de kaarten of in een zwarte module met wereldbol, of een ontvanger met interne softcam / emulatie lezer waar je dat bij de ClarkeTech 5000 weet dat het werkt.

 

Klopt het dat je geen VU+ en of Gigablue ontvanger hebt waardoor je niet kan zeggen of de interne softcam zal werken van deze ontvangers?

 

De Clone+ is vergelijkbaar met de Smartwi, heeft een groter bereik (krachtiger signaal), echter werkt deze ook in de 2,4GHz.?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...