Ga naar inhoud


eind November 2018 worden bij Sky de volgende SD zender uitgeschakelt


Ambilight

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Codx:

 

Weet je wat ook heel knap is, dat jij de titel over het hoofd ziet, daar staat toch echt Sky Digital bezuinigt fors op lineaire satelliet tv.  En dat is onzin want het is  gewoon logisch dat SD een keer verdwijnt.

Twee transponders opgeven is fors , zelfs gigantisch bezuinigen op lineaire tv! Ze hadden die ook kunnen inzetten voor nieuwe zenders, meer bandbreedte of bijvoorbeeld 4K

 

En Sky digital gaat binnenkort ook Astra 2 aanbod inkrimpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sky abonnementen zijn behoorlijk duur...  en je hebt het aanbod niet echt nodig om "gewoon" tv te kijken, aangezien de normale tv zenders allemaal FTA zijn, in de landen waar je Sky (DE/UK) kan abonneren...   Het is dus een 'luxe' pakket, en mensen bezuinigen waarschijnlijk daar als eerste op...  En ze proberen misschien de abonnementsprijzen in de hand te houden door 2 transponders op te geven. 

Voor betaal tv is het makkelijker SD af te schakelen... mensen betalen al, en in veel gevallen zit een receiver bij het abonnement... dus dan heeft men een HD receiver in huis, en die kan je zonder al te veel problemen gewoon op een niet-HD tv aansluiten als je dat wil.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is logisch gevolg van het kijkgedrag van mensen.

Meer online & on demand

Minder lineair.

Als er minder binnenkomt geef je ook minder uit.

Anders ga je failliet.

Ik verwacht zelfs dat satelliet transponderhuur op termijn minder duur zal zijn dan het nu is.

Puur omdat er minder lineaire zenders zullen zijn.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Schotelspeller:

Twee transponders opgeven is fors , zelfs gigantisch bezuinigen op lineaire tv! Ze hadden die ook kunnen inzetten voor nieuwe zenders, meer bandbreedte of bijvoorbeeld 4K

 

En Sky digital gaat binnenkort ook Astra 2 aanbod inkrimpen.

 

Wat dacht je van door technische vooruitgang zijn die TP's simpelweg niet meer benodigd. (met name de dual uitstraling van SD stoppen en DVB-S2 en H.264 en straks HEVC (H.265/H.266) Verder zijn er een aantal zenders die simpelweg niet meer bestaan. En andere diensten worden nu meer OTT aangeboden dus er is minder bandbreedte vereist.  

 

En Sky UK kan  zeker een-derde van hun transponders afstoten, die zitten nog voor een groot deel op DVB-S met mpeg2 (SD).  Uiteraard speelt ook mee of ze een langdurig huur contract hebben met SES/Astra. Maar het is logisch dat men transponders van miljoenen euro's afstoot en mensen die nog SD ontvangers hebben een nieuwe boxje sturen.

 

Als je zoals M7  telkens bitrates verlaagt, zenders van HD naar SD omzet en zenders van satelliet afdondert. Dan kun je inderdaad spreken van "BEZUINIGINGEN"

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf premiere .de daarna sky .de gehad

duur is wat je niet kunt of wilt betalen

ofschoon ik het nu niet meer heb volgde ik geruime tijd nog wat er aan nieuwe reclame loze films in audio / originele taal te zien valt op sky

 

SD is oud, weg ermee

HD is in, voor uit met de geit

maar er is weinig animo voor de sky UHD box

en die belangrijke sportevents heeft sky niet kunnen bemachtigen (let wel UK en DE hebben verschillende rechten aangeworven)

 

van de Duitse collegé heb ik vernomen dat een Amazon Prime abonnement en netflix veel makkelijker is mede omdat er veel recentere series op uitgezonden / gestreamt worden

 

ik zou elke opwaardering verwelkomen naar HD

of UHD

 

 

 

 

 

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TV-tje kan UHD H/265 aan , maar het maakt mij geen fluit uit ,

SD of (U)HD , ikzelf zie er geen verschil in !!!!

Wat wordt de opvolger van UHD en wanneer wordt UHD afgeschakeld ??

Ach , TV via sat , DVB-T , online , het interesseert MIJ eigenlijk nog bitter weinig !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...