MarcoBy Geplaatst: 4 november 2018 Auteur Geplaatst: 4 november 2018 Beste Sprietje, ik heb je suggestie opgevolgd, en voila, daar was de astra 23,5! Lnb 1 is dus inderdaad kapot. Kan ik eindelijk weer Nederlandse tv kijken. Bedankt! Maar nu moet ik aan een nieuwe duo lnb / monoblock voor de huidige schotel of een compleet nieuwe schotel met bijbehorend monoblock. Kun je iets aanraden?
MarcoBy Geplaatst: 4 november 2018 Auteur Geplaatst: 4 november 2018 Correctie, lnb 2 (astra 23,5) is dus inderdaad kapot.
Sprietje Geplaatst: 4 november 2018 Geplaatst: 4 november 2018 Je kunt dezelfde kopen of deze van Inverto: http://www.inverto.tv/lnb/93/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-60cm-dish Ik neem aan dat je de duo-lnb misschien graag in Spanje wilt kopen. Ik zal eens kijken of dat lukt. In Spanje is de combinatie van Astra 19,2 en 23,5 ongebruikelijk. Alleen Nederlanders en Belgen gebruiken die combinatie, dus waarschijnlijk alleen bij Nederlandse of Belgische schotel installateurs verkrijgbaar.
MarcoBy Geplaatst: 4 november 2018 Auteur Geplaatst: 4 november 2018 Kan ik met dat monoblock van Inverto wel een klemring gebruiken in de lnb-houder? Want ik ben dat dat gedoe met schuimrubber of andere middelen eigenlijk een beetje zat. Misschien beter om direct een grotere schotel met bijbehorende lnb te kopen om geen signaal uitval meer te hebben bij onweersbuien.
Sprietje Geplaatst: 4 november 2018 Geplaatst: 4 november 2018 Nee, ook daar staan de lnb's 38mm van elkaar anders zou hij niet passen op die schotel. Op zich is de schotel voldoende groot en als het echt om zware buien gaat, helpt een schotel van 85cm ook niet. Daar valt je beeld ook op weg misschien 1 minuut korter. Maar je kunt de lnb-klem toch eenvoudig aanpassen zoals ik beschreven heb?
MarcoBy Geplaatst: 4 november 2018 Auteur Geplaatst: 4 november 2018 Natuurlijk, dat ga ik dan maar doen. Welke van de 2 lnb's (Maximum of Inverto) is beter qua dB verlies?
Sprietje Geplaatst: 4 november 2018 Geplaatst: 4 november 2018 Het zal elkaar weinig ontlopen. Over het algemeen staat Inverto hoog aangeschreven en die kun je in Spanje kopen voor €41,25 incl. verzendkosten. Hij heeft alleen geen regenkapje, dus even de F-connectors met vulkaniserende tape afplakken. De verloopring kun je het beste met pvc-lijm aan de houder vastlijmen.
MarcoBy Geplaatst: 4 november 2018 Auteur Geplaatst: 4 november 2018 Ik zal je een foto sturen alsik het allemaal voor elkaar heb
MarcoBy Geplaatst: 27 november 2018 Auteur Geplaatst: 27 november 2018 Sprietje, ik heb uiteindelijk je advies opgevolgd, maar niet letterlijk. I.p.v. de lnb-houder aan te passen (stuk eraf zagen en schroefgat verplaatsen), heb ik de klemring aangepast. Dat leek me iets eenvoudiger. Gewoon een stukje er vanaf gezaagd. Nu wordt het monoblock prima geklemd. In ieder geval bedankt voor het advies!
Sprietje Geplaatst: 27 november 2018 Geplaatst: 27 november 2018 Mooi, maar nu verwachten we natuurlijk wel een mooie foto hoe je het aangepast hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen