Ga naar inhoud


Kernenergie noodzakelijk


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Joh doe niet zo moeilijk. Je kunt toch wel toegeven dat je ernaast zat?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kalkar was klaar voor het gebruik, alleen heeft het nooit de vergunning gekregen om te mogen starten.

De politiek heeft wel et startschot voor de bouw gegeven maar nooit de moed gehad op de startknop te drukken.

En Luisteraar zit er weer mijlenver naast.

 

Ik kan mij nog de anti Kalkar filmpjes herinneren waarin men het deed voorkomen dat die centrale met bloed gekoeld moest worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het was een electriciteits producerende centrale van een nieuw type, een z.g.n. kweekreactor.

Je gaat geen gigantisch grote centrale bouwen voor alleen onderzoek.

Of noem jij 327 Megawatt vermogen een onderzoek centrale.

 

Het was ook net te hoog gegrepen, door de protestan van de kernenergie tegenstanders heeft het ding nooit een productie vergunning gekregen van de overheid.

Sedert 1985 weigerde de deelstaat Noordrijn-Westfalen de drie laatste deelvergunningen af te leveren

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met jou instelling was nu het wiel nog niet uitgevonden.

De techniek was klaar, alleen de vergunning gevers waren onbetrouwbaar.

Het was een project, gefinancierd door België, Nederland en Duitsland.

Het Belgische deel was 10 Miljard Belgische Franken.

Dat geld is opgehoest door de belasting betalers en vernietigd door een groepje angsthazen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt weggegooid geld ik dacht dat ik

daarvoor nog een extra rekening voor gekregen heb (is geschiedenis)

Het zou een onderzoek reactor worden niet primair stroom maken maar

uitzoeken hoe we beter stroom kunnen maken kernpunten waren

kernfusie.

Niets te knop drukken het werkte gewoon niet

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Droom lekker verder, als je onderzoek wilt doen bouw je een 1 Megawatt opstelling, geen 327 Megawatt, tenzij je geld over hebt.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalkar had totaal niets met fusie te maken, luisteraar.

Ik denk dat je je bronnen even op betrouwbaarheid moet checken.

Maar ik hoop dat de echte onderzoekscentra, ITER e.d., snel de zaak onder de knie krijgen, want splitsing is een vrij slechte optie vanwege het feit dat je 10.000 generaties met de gevolgen opzadelt omdat we niet anders kunnen dan opslaan, ook al zal hij mogelijk nodig zijn.

Daarvoor moet de stroomprijs dan wel 2 tot 3x over de kop om de zaak rendabel te maken. Gaat dus wat prijsverhogingen en tijd duren, maar wie weet is fusie dan al een optie geworden.

Die 200 miljoen graden is alleen o.a. nog een beetje het probleem want daar moet je reactievat tegen kunnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het staat op internet dus is het waar, gaat nog eens voor veel ellende zorgen.

Luisteraar gelooft dit dan ook?

 

Hij is niet dood, hij leeft!

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK ik weet de oplossing nooit meer info links plaatsen het

zijn allemaal fake berichten .

MAAR ik herinner me nog heel duidelijk dat 40 a 50 jaar geleden

gemeld werd dat kalkar een een hele nieuwe weg inslaat en bewoording

fusie is gevallen.

Ik herinner me dat nog dat ik dacht dat krijgen ze nooit voor elkaar maar

ze moesten geld binnen slepen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...