Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niemand heeft kennelijk hier ervaring mee. Tooway en Skydsl zeggen dat ze geweldig zijn, maar is dat in de praktijk ook. Glasvezel is niet te doen ivm de aanlegkosten in het buitengebied dus zoek ik naar een andere oplossing. wie eet er iets meer over te vertellen?

• Moderator
Geplaatst:

Kijk hier eens....

https://www.google.com/search?q=inernet+via+satelliet+site%3Asat4all.com&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

Zweden, België of Spanje, dat maakt niet veel uit voor internet  via satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tooway werkt prima, als je binnen de footprint zit. Het grote nadeel bij deze systemen is het dataverbruik. Je moet databundels in je abo nemen, en dat kan behoorlijk in prijs oplopen.

System Administrator (niet van deze site)

• Moderator
Geplaatst:

Je moet wel wennen aan een ping van 700 ms.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier nog even een afbeelding hoe fixed draadloos internet werkt.

Je krijgt een kleine schotelantenne op het dak van je huis van ongeveer 30-35cm diameter die vrij zicht moet hebben op de zender die meestal wat hoger geplaatst is op een heuvel of een mast. De antenne op je dak kan ontvangen en zenden. Ik ben er best tevreden mee en heb het al vele jaren.

diagram_rural_internet_med.jpg

5,8GHz schotel voorzijde.png

Geplaatst:

Wat mij betreft werkt 3G internet prima... soms heb je zelfs 4 G en dan gaat het nog sneller...

In veel gevallen wil een Externe antenne die je in een mastje hangt wel helpen de snelheid te maximaliseren....  ik zou het dure satelliet internet niet overwegen.

Bekijk wel even goed welke provider in jouw gebied de beste dekking levert... daar zit nogal verschil in als je in een buitengebied woont....

Overigens, onlangs is nog op de tv geweest dat "men" de dekking in de buitengebieden fors wil verbeteren.... weer eens, ja , ik weet het, maar blijkbaar zou dat nu een voorwaarde zijn om mee te mogen doen met de nieuwere standaard 5G die men wil gaan introduceren in bevolkingsrijke gebieden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

5G moet vanaf 2020 werken in Nederland, 3G wordt uitgefaseerd tot uiterlijk in 2022.

4G zal ongetwijfeld verbeterd worden, denk juist ook wat voor de afgelegen gebieden in Nederland.

In Nederland heeft satelliet internet volgens mij weinig zin, het is al een flink vlak land.

Hoe dat in Zweden zit, ik heb geen idee, wel dat veel Nederlanders die naar het buitenland gingen klaagden over de slechte en trage 3G verbindingen, wat dat betreft zijn we in Nederland een beetje verwend geraakt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:
Op 9-11-2018 om 14:27 zei Sverige:

dat "men" de dekking in de buitengebieden fors wil verbeteren

waar dan?

welk buitengebied?

als je het over Duitsland zou hebben is dat telkenmale een loze belofte bij verkiezingen en de middenstand en industrie klaagt steen en been erover op het platteland

want de providers, doen niet mee aan rasse uitbreiding

als je weet hoeveel duurder het is in Duitsland, ook nog met verbruikslimieten dan begrijp je dat die providers slapend rijk worden

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

zeeteefje schrijft:
Bijna overal is die techniek al ingehaald door 4G internet, sneller en goedkoper. Indien nodig kan met richtantenne's gewerkt worden.

Dat moet ik nog zien, leuk voor het vlakke Nederland maar in heuvelachtig en bergachtig buitengebied waar weinig mensen wonen wordt het heel anders.
Met de 5,8GHz verbindingen zoals ik in de afbeelding van donderdag heb laten zien overbrug je afstanden die je met 4G nooit haalt.
In Italië hebben ze met deze techniek een afstand overbrugd van Toscane naar Sardinië, ruim 300km.

• Moderator
Geplaatst:

4G is verbonden met een data limiet, en niet echt een alternatief.

Ik had 30 Gig, en kon altijd aan het einde van de maand bijbetalen.

Voor een update van de auto navigatie is het bestand al 28 Gig, dat dan 4 x per jaar voor 2 auto's, dat is al 240 Gig per jaar.

een download was 8 uur!

Nu glasvezel, 200 Mb, zonder limiet. download tijd 15 minuten.

Geplaatst: (aangepast)

ik had ook 30GB en moest elke maand minstens 10 GB bijkopen

daarom worden ze slapend rijk... en kunnen een 5G antenne op de maan investeren

een alternatief t.o.v. twooway is het natuurlijk wel, vind ik, maar heel erg duur bij gebrek aan internet alternatieven in het buitengebied

maar twooway heeft echt nadelen zoals ik van een kamaraad in Portugal vernam; elke GET wordt voorafgegaan met POST van je status

dus de snelheid wordt behoorlijk langzamer daar je dubbele communicatie hebt op een lijn

aangepast door Tonskidutch
klikte te vroeg

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen