Ga naar inhoud


Edision OS mio 4K UHD


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Zou echt niet weten waarom je dat "kleine" broertje zou aankopen. "Grote" broer Mio 4K draait hier al heel lang in alle tevredenheid. Of is het een prijsbewuste keuze ? Scheelt toch bijna niets qua aankoopprijs.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb toevallig vanmiddag een Edision mini 4K geflasht met OpenPLi 8.1.

Er bleek OpenATV op te staan en laat dat nu net niet mijn favoriete image zijn. Box doet gewoon wat hij moet doen, en dat zal in grote lijnen met ATV niet anders zijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Crazy Sat zei:

Zou echt niet weten waarom je dat "kleine" broertje zou aankopen. "Grote" broer Mio 4K draait hier al heel lang in alle tevredenheid. Of is het een prijsbewuste keuze ? Scheelt toch bijna niets qua aankoopprijs.

 

De Mini kost 129 en de Mio kost 179 euro dus ik vind het verschil wel aardig aanzienlijk, vooral omdat ik gevoelsmatig de extra features niet ga gebruiken. Tenzij je een goedkoper adres weet en het prijsverschil kleiner is :-).

 

37 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Ik heb toevallig vanmiddag een Edision mini 4K geflasht met OpenPLi 8.1.

Er bleek OpenATV op te staan en laat dat nu net niet mijn favoriete image zijn. Box doet gewoon wat hij moet doen, en dat zal in grote lijnen met ATV niet anders zijn.

 

Ben vooral benieuwd of die ook echt veel langzamer is dan de Mio 4K. Het enige verschil is dat de mini 1GB RAM heeft en de Mio 2GB.

 

Ik ga er alleen maar satelliet TV mee kijken. Geen Mediaplayer of niks heb ik nodig. Ik draai 2 smartcards via OSCAM en dan is het wel goed. PVR gebruik ik ook nooit. Ik heb dus niet veel nodig,maar ik wil niet opnieuw kopen als ik een 4K TV ga aanschaffen dus in dat opzicht ben ik dan wel op de toekomst voorbereid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Jassy zei:

Ik ga er alleen maar satelliet TV mee kijken. Geen Mediaplayer of niks heb ik nodig. Ik draai 2 smartcards via OSCAM en dan is het wel goed.


Beetje lastig met één kaartlezer. Of heb je een triple kaartlezer extern aangesloten?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, een EasyMouse,Smargo,Stinger is rap geregeld hoor…

Ik heb 6 kaarten in gebruik en er zit er geeneen in de interne kaartlezer :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, John van Dreumel zei:


Beetje lastig met één kaartlezer. Of heb je een triple kaartlezer extern aangesloten?

Ja ik heb een externe kaartlezer. Ik wou eerst een kleine ontvanger met twee kaartlezers maar die bestaan haast niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...