cookie monster Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 (aangepast) 1 uur geleden, Tonskidutch zei: Cookie Monster 1 ) als je bij adapterinstelling kijkt wat staat er dan 2 ) de naamserver DNS is altijd je router Ik heb het MAC-adres weggeknipt !! Het model dat ik dus heb , Netgear wall-plugged bridge XE102 16 juni 2020 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 1 uur geleden, Tonskidutch zei: push security button in te drukken Er staat nergens een drukknop op beide netgears C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 oké dat van dat specifiek type dat wist ik niet vooraf ! DNS ofwel Naamserver is de router 192.168. 178.1 (of die van jouw subrange) Gateway is ook 192.168.178.1 beiden het IP adres intern van de router dan zou ik het IP-adres van de Mio gewoon op 110 laten eindigen waardoor er meestal geen conflict ontstaat met andere DHCP toegewezen apparaten maar je mag ook DHCP blijven gebruiken als die Gateway en DNS maar het adres van je router krijgen ingevuld. Rappers Delight The Sugerhill Gang
cookie monster Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 13 uren geleden, Tonskidutch zei: DNS ofwel Naamserver Mercikes , ik ga dit deze avond eens uitmesten C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Plepkeshenkie Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 (aangepast) Even hele andere vraag. Vandaag mijn Vuduo2 vervangen door de mio 4k. Alles werkt naar tevredenheid behalve 1 ding.Als ik de tv inschakel dan start de mio ook op en de geluidsinstallatie ook.Alles dus via HDMI. Nu komt het: Als ik de tv via de afstandsbediening uitzet dan gaat wel de Mio uit maar de geluidsinstallatie niet. Bij de Vuduo2 ging dit wel. Iemand een idee om dit ook met de Mio werkend te krijgen. Oja image is openpli 7.2 1 juli 2020 aangepast door Plepkeshenkie Aanvulling Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
Plepkeshenkie Geplaatst: 2 juli 2020 Geplaatst: 2 juli 2020 Gisterenavond nog wat heen en weer zitten spelen tussen de 3 HDMI ingangen en nu werkt het weer. Geen idee wat de oorzaak was. (is) Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
cookie monster Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 ivm 4,8°O , - blindscan ok - zenderscan ok , maar .... wanneer ik 12188 meescan , dan loopt de ontvanger "vast" !! Ik moet dan telkens een multiboot doen !! Dus na de blindscan scan ik 12188 niet mee !! Maar wanneer ik in het menu zender zoeken naar signaalzoeker ga (zie foto) , dan blijft het beeld op zwart op ALLE kanalen & exit , dus terug naar TV kijken !! Ik moet dan de ontvanger telkens 2X op & af zetten , dit gebeurt enkel wanneer ik naar 12188 & 12341 scrol , ik hoef dan zelfs niet eens een zender te zoeken , heel vreemd !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 24 februari 2021 Geplaatst: 24 februari 2021 Ik heb deze terug aangesloten aan m'n Triax 88 + High Line AK54-XT2N , 7°W , 300 radio & TV kanalen !! Met de Inverto quad LNB , 183 zenders !! Nog steeds met OpenATV 6.2 !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 en dus nu functioneert alles? ook met je internet verbinding Rappers Delight The Sugerhill Gang
cookie monster Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 43 minuten geleden, Tonskidutch zei: internet verbinding Nee , nog steeds niet , ik heb die gewoon aangesloten , op zich is er dus nog niks veranderd , dus !! Maar , de ontvangst op zich is beter dan die van de Octagon SF8008 !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 (aangepast) Ik heb van deze ontvanger meer dan genoeg !! Na terug naar fabrieksinstelling geraak ik er ook niet meer mee op internet , bij wifi zoeken blijft die zoeken , m'n vorige provider krijg ik er ook niet uit !! Naar't stort met de rommel lijkt me nog de beste oplossing !! Ook met de octagon heb ik het gehad !! 6 maart 2021 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
stevenvc19 Geplaatst: 10 maart 2021 Geplaatst: 10 maart 2021 Hallo iedereeen, Ik heb gisteren de Edision OS Mio+ 4K in de bus gekregen. Echter loop ik al meteen tegen enkele problemen aan. Kunnen jullie mij toevallig verder helpen? De ontvanger draait standaard op OpenATV Wanneer ik deze ontvanger voor het eerst instel, krijg ik de keuze om de beeldkwaliteit van de ontvanger in te stellen. Gezien ik een 4K tv heb, wens ik de beeldkwaliteit op 2160p in te stellen, echter geeft dit een slechter beeld (minder scherp) dan wanneer ik de ontvanger op 1080p instel. Ook valt mij op dat bij 1080p een klein deel van het beeld buiten beeld valt (iets met overscan ofzo?) Enkele weken geleden had ik een octagon sf8008 (ook met OpenATV) dezelfde problemen (het flou 2160p beeld en het gedeelte scherm buiten beeld). De octagon sf8008 was voor familie en zij konden leven met de beeldkwaliteit 1080p en het overscan probleem (ook op hun 4k televisie kwam er een flou beeld met 2160p)... Ik dacht dat het toen ontvanger gerelateerd was, maar nu blijk ik met de edision hetzelfde probleem te hebben. Zijn er meerdere mensen met deze ervaring? Het is nu trouwens de eerste keer dat ik een enigma2 ontvanger heb, dus het leerproces kan beginnen...
Moderator ceesv Geplaatst: 10 maart 2021 Moderator Geplaatst: 10 maart 2021 Upscalen laat je het toestel doen met de beste upscaler. Dat is bij jou duidelijk je tv. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevenvc19 Geplaatst: 10 maart 2021 Geplaatst: 10 maart 2021 2 minuten geleden, ceesv zei: Upscalen laat je het toestel doen met de beste upscaler. Dat is bij jou duidelijk je tv. Ik ben misschien vergeten te zeggen dat ik het flou beeld ook ervaar op de OSD tekst. Dus ik weet niet goed of het wel een probleem van upscalen is? Mag ik er niet van uit gaan dat de ontvanger zijn OSD minstens even goed in 2160p als in 1080p kan weergeven? Of is dit een verkeerde veronderstelling? Mijn bevinding is ook dat een 4k zender minder scherp wordt weergegeven wanneer de resolutie op 2160p is ingesteld.Terwijl hier op dit moment geen sprake meer mag zijn van upscaling. Echter wanneer de ontvanger op 1080p is ingesteld wordt het beeld gedownscaled door de ontvanger om nadien door de tv weer geupscaled te worden. En toch is hjet beeld dan scherper... Dat begrijp ik absoluut niet
Moderator ceesv Geplaatst: 10 maart 2021 Moderator Geplaatst: 10 maart 2021 Staan wel alle beeldverbeteraars uit? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen