Skysurfer Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 Ik heb een laptop zonder optische drive (Asus Transformer Flipbook TP500LA) en ik heb nog een interne optische liggen (HP GSA-T50L). Nu wil ik deze drive extern aansluiten op mijn laptop om wat backup-werk te doen. Nu snap ik niet helemaal hoe het zit met de aansluiting...de drive zou een SATA aansluiting hebben maar deze is toch wezenlijk anders dan een SATA aansluiting zoals op een moederboard van een desktop-pc. Dus beide heten SATA maar passen toch niet op elkaar...vreemd... Heeft de aansluiting van de optische laptop-drive nog een speciale naam? En als ik hem op de USB3 poort wil aansluiten, welke kabel heb ik dan nodig?
henkvd1 Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 (aangepast) de laptop heeft aan de buitenkant een eSATA aansluiting, met een verloop kabel kan je dan wel de drive aansluiten ( eSATA SATA ) echter dan moet je de drive nog voeden, aangezien het een interne drive is, dat wordt dan weer een extra puzzel 16 november 2018 aangepast door henkvd1
Psychosammie Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 Om dat te doen moet je los kastje kopen en daar die drive inbouwen. Kan je net zo goed een externe drive kopen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen