Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik al jaren een DM7020HD met DVB-S2 +DVB-C tuner, draaibare opstelling met Moteck SG2100. Image is OE2.0 Experimental met Gemini 3 plugin.

De hardware is aan vernieuwing toe vanwege nieuwe beschikbare features (4K, multistream, etc...) en verbeterde CPU prestaties en snelheid van de nieuwste receivers.

De nieuwe VU Plus Duo 4K zou de ideale vervanger zijn, maar die vind ik nogal duur.

Daarom dacht ik eerder aan een Zero 4K met DVB-S2X tuner + externe USB turbo tuner voor DVB-C.

Heeft iemand deze opstelling al getest? Ik heb enkele vragen mbt de USB Turbo tuner.

- werkt de USB turbo tuner ook voor DVB-C 4K kanalen ?

- werkt de CI-module icm de USB turbo tuner ?

- is de zapsnelheid en algemene stabiliteit van de USB turbo tuner goed?

Bij de keuze van de nieuwe decoder zijn volgende features voor mij belangrijk:

- 4K (H.265) ontvangst

- DVB-S2X multistream ontvangst

- opname via netwerk op NAS (NFS mount)

- afspelen van MKV met .srt ondertitels vanaf NAS

- minimaal 1 CI-slot voor Fransat Neotion module

- minimaal 1 smardcard reader

- PowerVu support zonder streamrelay

Alvast bedankt!

Geplaatst:
15 minuten geleden zei masterw:

-werkt de USB turbo tuner ook voor DVB-C 4K kanalen ?

- werkt de CI-module icm de USB turbo tuner ?

- is de zapsnelheid en algemene stabiliteit van de USB turbo tuner goed?

neen

neen

ja

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

mmm, dat de CI module niet zou werken met de USB tuner had ik wel verwacht, maar waarom zouden 4K kanalen het niet doen ?

De tuner stuurt toch gewoon de H265 raw stream naar de receiver die hem dan transcodeert ?

Of is de USB 2.0 poort niet snel genoeg voor UHD?

Geplaatst:

Klopt als een bus... De Turbo doet maximaal 1920x1080 (H.264 dus)

Bezit een aantal van deze VU+Zero 4K boxen. Ze werken verder prima..

In jouw situatie zou ik toch gaan voor een 4K ontvanger met ingebouwde tuners..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)
49 minuten geleden zei Mimisiku:

In jouw situatie zou ik toch gaan voor een 4K ontvanger met ingebouwde tuners..

idd, maar voor die extra interne tuner zit je meteen al bij een Solo 4K of Duo 4K en dat kost minstens het dubbele van 1 Zero 4K.

Een extra LCD display heb ik bijv niet nodig en de Solo 4K heeft een iets tragere processor. De performance van de box zelf is voor mij veel belangrijker.

51 minuten geleden zei luisteraar:

de H.265 en HVEV codex wordt gedecodeerd door de video chip van de box zelf

Dat dacht ik ook, met de DVB-C tuner van mijn oude DM7020HD kan ik op de kabel bijvoorbeeld Stingray Festival 4K inlezen. De video chip van de 4K box zou dan de rest moeten doen om beeld te geven.

aangepast door masterw
Geplaatst:

Intussen wat verder gecheckt ivm support voor 4K streams op de originele DVB-C tuner van de DM7020HD.

Wanneer ik zap naar Stingray Festival 4K krijg ik volgende entry op de oscam dvbapi

• 2018/11/20 19:06:12 332423E6 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 186C ECM_PID: 0564 PROVID: 00AA41
  • 2018/11/20 19:06:12 332423E6 c (dvbapi) Demuxer 0 found 1 ECMpids and 2 STREAMpids in caPMT
  • 2018/11/20 19:06:12 332423E6 c (dvbapi) Demuxer 0 no suitable readers found that can be used for decoding!
  • 2018/11/20 19:06:12 332423E6 c (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 0 CAID 186C PROVID 00AA41 ECMPID 0564 ANY CHID PMTPID 0190 VPID 00A0
  • 2018/11/20 19:06:12 332423E6 c (dvbapi) Demuxer 0 found 1 ECMpids and 2 STREAMpids in PMT

De eerste 4K zender van de kabelboer heeft dus een 186C:00AA41 Nagra laagje gekregen terwijl de andere zenders gewoon opengaan met mijn seca 0100:00AA41 kaartje in oscam.

Maw interne tuner, CI+ module en een nieuwe smartcard zijn sowieso nodig als ik in de toekomst 4K op de kabel wil kijken op een VU Plus receiver.

Bedankt voor jullie antwoorden 

mijn seca 3 kaartje (provider voo) opent SD/HD kanalen op DVB-C. Van DVB-S2 is nooit sprake geweest.

Met deze test wou ik enkel aantonen dat een DVB-C tuner geen speciale features nodig heeft om 4K zenders in te lezen en de daarbij horende transport stream naar de dvbapi van de box te sturen. Maw moest die zender FTA zijn dan zou die perfect moeten werken indien gestreamed  naar een PC met VLC H265 support, ook met een oude box.

CI(+) support icm externe tuner is een ander verhaal natuurlijk!

aangepast door masterw

het verschil tussen dvb-s/t/c of dvb-s2/t2/c2 is minimaal een bitje verder

als werking het zelfde.

Als de usb tuner via usb de benodigde bandbreedte kan overdragen zou je

uhd kunnen ontvangen.

Je hebt wel geluk uhd h,265 komt met 50% minder data uit dat hd h.264.

Ik wil bijna concluderen als hd h.264 werkt, werkt uhd h.265 ook omdat ze

de zelfde bandbreedte benodigen.

Overbodig om nog eens te melden dat je box wel hardwarematig h.265

moet aankunnen.

aangepast door luisteraar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...