Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een probleempje met het afspelen van bestanden. Ik heb een huiselijk netwerkje tussen een extrend ET 9500 in de living, met harde schijf en een vu solo2 met eveneens een harde schijf op de slaapkamer. Als ik op de vu een bestand afspeel geen probleem, maar als ik een bestand van de vu+ wil afspelen op de extrend, dan loopt dit steeds vast. Andersom, iets van de harde schijf van de extrend op de vu afspelen is geen probleem. Iemand raad?

Geplaatst: (aangepast)

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt met bestanden, ik bedoel eigenlijk gewoon opgenomen programma's die op de harde schijf staan. Of maakt dit geen verschil?

Het werkt eigenlijk wel, maar altijd maar enkele seconden en dan stopt het beeld, dan zie ik twee radertjes draaien en gaat het beeld plots weer verder om enkele seconden later weer vast te lopen en zo altijd maar verder. 

aangepast door Ligfietsen
  • Moderator
Geplaatst:

Bandbreedte probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

zelfs in een 100Mbit netwerk gaat streamen en afspelen van HD opnames bij de VU+

dus er moet in het image op de xtrend een probleem zijn... hetgeen je kunt testen door een opname eens op een usb stick te kopieren en dan in de Xtrend proberen afspelen

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

dan heb je misschien een slechte stekker of kabel tussen beide of een verkeerde ethernet switch instelling

en of de xtrend staat op een verkeerde netwerkspeed qua throughput kijk eens met ethtool in telnet (uitleg)

Coles Corner

Richard Hawley

• 2 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Als je er niet uitkomt kan je nog altijd de Vu+ Solo2 wijsmaken dat de HDD van de XTrend zijn HDD is (NFS server op de XTrend, HDD munten op Solo2), dan nemen ze beiden op die HDD op.

aangepast door carlo666

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...