Ga naar inhoud


Deur op een kier voor reclamevrije NPO


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dit is gewoon het zoveelste  trucje om meer geld los te krijgen van het kabinet of de burger.  Ze weten zelf ook wel dat reclame inkomsten steeds verder terug lopen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede Kamer der Staten generaal

Debat geweest 21 november 2018 van 14:00- 20:00 uur
Hoorzitting / rondetafelgesprek
Rondetafelgesprek Toekomst Medialandschap

En beste Tonskidutch, heeft NPO-baas Shula Rijxman dit nu wel of niet gezegd?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk al 20 jaar of zo  bijna niet meer naar zenders die programma's onderbreken met reclame of wat dan ook. Zeer storend vooral als het op een spannend moment is. Net alsof je in een goed boek ineens leest "OMO wast witter" of zo. Heb er geen probleem mee als er tussen de uitzendingen door reclame is. Wel als daardoor de uitzending vele minuten later begint dan aangekondigd. De heel enkele keer dat ik eens kijk omdat het onderwerp mij zeer boeit ervaar ik dat er steeds meer en langer reclame is. Zoals bij de Discovery zenders. Daarvan hebben ze inmiddels 5 verschillende zenders gemaakt. Moet ook wel want met om de 8 a 10 minuten 5 minuten reclame kom je al tijd tekort om zelfs alleen de reclame uit te zenden op zelfs 2 zenders.Kot om als ik kijk dan kijk ik alleen als een uitzending me zeer boeit en daarbij wil ik niet gestoord worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Sprietje:

En beste Tonskidutch, heeft NPO-baas Shula Rijxman dit nu wel of niet gezegd?

Dit is al vaker gezegd vanuit de omroepen maar niet vanuit de politiek.

Het is een vrome wens waar tot nu toe geen enkele politieke partij de rekening van wil betalen. Maar het klinkt zo mooi als je het zegt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens vergelijken met de Vlaamse publieke zenders. Ze zijn officieel reclamevrij, maar voor en na elk programma komt er wel een auto , een wasmachine of een botervlootje voorbij . Dat heet dan sponsoring of, in een variante product placement.

Voordeel: de onderbreking is tekort om te zappen of door te spoelen, en het programma zelf blijft vrij van reclame-onderbreking.

Toch brengt het aardig wat geld in het laatje.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei satmetrix:

Als de NPO reclame vrij wordt kunnen de commerciële wel inpakken. Vooral op de radio waar die reclame steeds wordt onderbroken door die storende factor die muziek heet.

Moeten ze eerst wat interesants gaan uitzenden op de NPO en dat ziet ik nog niet zo snel gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Penthe:

Moeten ze eerst wat interesants gaan uitzenden op de NPO en dat ziet ik nog niet zo snel gebeuren.

Sorry, maar dit vind ik een dooddoener! Spreek voor jezelf, want dagelijkse kijkcijfers zeggen (gelukkig) iets anders over de belangstelling voor onze PO. Gelukkig maar, want een serieuze,  onafhankelijke PO is een noodzaak. En eentje die gericht is op de gehele bevolking, en niet slechts een of meer doelgroepen. 

Zonder een onafhankelijke, gedegen PO ziet een medialandschap er heel anders uit. Ondanks die reclameblokken, die we overigens misschien wel kwijt willen, maar waar we financieel dan niks van willen merken.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Eduard07:

Sorry, maar dit vind ik een dooddoener! Spreek voor jezelf, want dagelijkse kijkcijfers zeggen (gelukkig) iets anders over de belangstelling voor onze PO. Gelukkig maar, want een serieuze,  onafhankelijke PO is een noodzaak. En eentje die gericht is op de gehele bevolking, en niet slechts een of meer doelgroepen. 

Zonder een onafhankelijke, gedegen PO ziet een medialandschap er heel anders uit. Ondanks die reclameblokken, die we overigens misschien wel kwijt willen, maar waar we financieel dan niks van willen merken.    

Helemaal mee eens, een goede samenvatting waar een publieke omroep voor moet staan. Die twee hondjes denken blijkbaar dat ze de maat der dingen zijn, na hen houdt de wereld op, maar er is gelukkig meer  dan reclame voor honden brokken.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

of Rijxman het gezegd heeft kan ik niet nagaan

maar op zich is er wel iets voor te zeggen

1 ) commercieel met reclame eigen broek ophouden

2 ) NPO zonder reclame door de belastingbetaler afgedekt

 

net zoals de Duitse öffentlich Rechtliche dat doen...

 

p.s.

je wil je belastinggeld toch niet aan de zoveelste Voice adept besteden of wel?

aangepast door Tonskidutch

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

net zoals de Duitse öffentlich Rechtliche dat doen...

Die overigens net zo onder vuur ligt als de onze, ondanks dat ze veel minder reclame hebben.

Maar oa RTL-Deutschland laat ook geen kans onbenut om de Duitse PO te betichten van oneerlijke concurrentie en het bieden van een programmering die RTL zelf ook zou bieden. En onder journalistiek wordt dan natuurlijk bij RTL alle infotainment verstaan, want de kijkcijfers staan centraal, niet de journalistiek.

 

Ook in andere landen om ons heen zie je helaas pogingen de PO te marginaliseren.  

Het hoofdargument is doorgaans de financiering en dat te duur zijn, ook al bezuinigen ze zich kapot! 

Daardoor word ikzelf steeds alerter op politieke drogredenen om op de PO te bezuinigen, en vrees ik verborgen agenda's met het doel de PO te verzwakken en soms het liefst de mond te snoeren.

 

Vandaar dat de PO in Nederland behoedzaam moet klagen over de financiering via reclame, want voor je het weet schiet de PO zich in eigen voet en wordt het zonder of met minder reclame gelijk een kopje kleiner gemaakt. In tijden van nepnieuws zou ik dat een journalistieke verslechtering vinden.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...