Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er komt veel te weinig warmwater uit de Nefit Topline wat is de oorzaak? Staat ingesteld op 60gr. er is voldoende druk alles heb ik gecontroleerd behalve de Topline. Er is natuurlijk wel iemand die hier wel eens mee te maken heeft gehad. De ketel is ongeveer 7 jaar oud. Kan er iets dicht gaan zitten.

Geplaatst:

Je stelt "veel te weinig warmwater"

Bedoel je daarmee te weinig water of te lage temeratuur?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ja weinig water maar ik heb het al opgelost. Het probleem was kalk de instelkraan een aantal keren heen en weer gedraaid en het water stroomt weer als vanouds

Geplaatst:

ismooi.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst: (aangepast)

Is er nu geen risico dat de kalk aanslag die nu niet meer in de kraan zit ergens anders een vernauwing gaat veroorzaken?

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

Bij mij kwam er geen water meer in de afwas machine.

Onder het aanrecht zat een kraan met een terugslag klep mechanisme.

Dicht en open draaien hielp maar even.

Ik heb die kraan gedemonteerd en met azijn ontkalkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
11 uur geleden zei Big fellow:

Is er nu geen risico dat de kalk aanslag die nu niet meer in de kraan zit ergens anders een vernauwing gaat veroorzaken?

Wellicht bij jouw perlators van de betreffende warmwatertappunten

of de douchekop. Deze kun je dan het beste ontkalken zoals ceesv

aangaf, ook nog eens milieuvriendelijk.

Geplaatst:

Ik ben zelf installateur ontkalken is prima van externe onderdelen zoals perlators, douchekop enz. Wat mensen wel eens doen is bijvoorbeeld een kraan bovendeel demonteren deze invetten met gewone (smeer) olie o.i.d. dat dus nooit doen wat je besmet je gehele drinkwaterinstallatie. Wij leerden vroeger al als je aan de riolering hebt gesleuteld en daarna met waterleidingen bezig gaat goed de handen wassen. Voor kranen enz. is er speciaal vet wat niet schadelijk is voor de drinkwater installatie.

cv ketel sowieso zelf vanaf blijven huidige cv ketels worden allemaal rookgaszijdig afgesteld. Zelf een beetje lopen draaien is niet verstandig.

Blauwe_Lijn_Eurolyzer_STx_Toep-01_serviceanalyser_830x700px.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...