Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 uur geleden zei Sverige:

We dwalen erg af... maar veel zogenaamde armoede is veroorzaakt door een foute levensstijl.

Het geld wat er is wordt opgezopen, uitgegeven aan onnodige dingen als smartphones en ja, tomaten in de winter (en alles wat in die categorie hoort). Ook hebben ze vaak een mega televisie met een bijhorend duur abonnement op alle kabelkanalen, en dan nog streaming televisie en wat nog meer.

De reactie hier op de tomaten is al typerend voor het probleem... ik ga er maar niet verder op in, ieder moet dat voor zich weten waaraan hij/zij het geld spendeert.

Ga me niet vertellen dat het niet zo is... helaas zie ik nogal veel van die gevallen... en het ergste is, het wordt door vrijwel niemand waargenomen.

Zoals ik al zei zijn er een handjevol echte armen, maar de meerderheid, ook die voor de voedselbank staan, zijn geen echte arme mensen. 

Als mensen een klein beetje moeite doen om echt met geld om te gaan, komen ze erg ver met heel erg weinig... Het probleem is dat de westerse maatschappij ze verkeerde dingen leert, zelfs de overheid spoort mensen aan tot uitgeven, en straft spaarzaamheid... tja, wat wil je dan?

Dit dus!!

De consument wordt in alle gevallen aangespoord om zoveel mogelijk geld uit te geven aan complete bullshit.

Kom op, een Samshit of ICrap telefoon van 1500 euro en waar sommige lieden voor in de rij gaan staan?? Hoe geestelijk gestoord is men??

4x per jaar op vakantie naar een ver land?? De auto nog steeds zien als statussymbool terwijl men in een wat minder 'fancy' merk net zo droog zit tijdens de regen? Opscheppen over een Audi, terwijl dit merk overal te boek staat als de op één na meest onbetrouwbare auto op het wegennet?

Serieus??

Daar komt nog bij dat werken afgestraft wordt in Nederland. Wie overwerkt, betaald meer belasting dan normaal want stel je voor dat de bevolking rijk gaat worden en mondig gaat worden.

Wat de overheid absoluut niet kan gebruiken zijn mensen die nadenken en een mening hebben, dus wordt via media en commerciële instellingen continue gepushed op jaloezie, hebzucht en hoofdzakelijk domme beslissingen.

..hier kan ik nog uren aan voorbeelden opsommen en doorzeuren, maar deze plaat blijft al te lang hangen omdat (vloek nog aan toe) de mensen niet luisteren en maar tegen die muur op blijven beuken met hun hersenloze schedel! Zonde van mijn energie.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst: (aangepast)
23 uur geleden zei Sverige:

We dwalen erg af... maar veel zogenaamde armoede is veroorzaakt door een foute levensstijl.

Het geld wat er is wordt opgezopen, uitgegeven aan onnodige dingen als smartphones en ja, tomaten in de winter (en alles wat in die categorie hoort). Ook hebben ze vaak een mega televisie met een bijhorend duur abonnement op alle kabelkanalen, en dan nog streaming televisie en wat nog meer.

Tja, en dan beweren dat je wel MOET sharen omdat de abonnementen zo duur zijn. Terwijl het sharen dan vooral pluspakketten betreft. Drogredenen van de bovenste plank. Geen rechter zal er in meegaan. Sharen is niet gekoppeld aan zogenaamde "armoede" of te hoge prijzen, maar volgens mij eerder hebzucht en/of de sport per maand een tientje te besparen. Terwijl er zelfs gemeentelijke potjes zijn om echte armlastigen een tv met basisabonnement te verschaffen. Want tv en internet zijn "basisbehoeften"(!) . Naast allerlei andere potjes voor de minima. 

Nee, niet Ziggo of de providers zijn oplichters (mogelijk wel afzetters), maar de fraudeurs die Ziggo en de eerlijke abonnee bestelen om gratis allerlei zenders te kunnen bekijken die de eerlijke abonnee niet in zijn pakket wil of kan betalen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

jongens leuter toch niet over die oude koeien en vergane glorie toen je nog kon sharen

DRM is ook al doordat jij een app hebt gaan gebruiken de techniek die vodafone ziggo inzet om dergelijke fraude te voorkomen

men ziet uw thuisnetwerk en alle IPv6 adressen (dus apparaten) op hun modem LAN en per wifi of bleutooth staan

en je hebt zelf die hack binnengehaald

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

IPv6 zet iedere hobbyist dus gewoon uit, dat begrijpen wij allen.

2 uur geleden zei Eduard07:

Sharen is niet gekoppeld aan zogenaamde "armoede" of te hoge prijzen, maar volgens mij eerder hebzucht en/of de sport per maand een tientje te besparen. Terwijl er zelfs gemeentelijke potjes zijn om echte armlastigen een tv met basisabonnement te verschaffen. Want tv en internet zijn "basisbehoeften"(!) . Naast allerlei andere potjes voor de minima. 

Nee, niet Ziggo of de providers zijn oplichters (mogelijk wel afzetters), maar de fraudeurs die Ziggo en de eerlijke abonnee bestelen om gratis allerlei zenders te kunnen bekijken die de eerlijke abonnee niet in zijn pakket wil of kan betalen.

Dit!

Hebzucht en het misbruiken van de manieren die hobbyisten bedenken om "iets meer" mogelijkheden uit hun aangeschafte apparatuur te halen, zijn de hoofdredenen van het sharen.

En of Ziggo nu afzetters of oplichters zijn, dat laten we in het midden, feit is dat mensen zo dom zijn om achterlijk hoge abonnementen te betalen. Dus hebzucht en stommiteit.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
2 uur geleden zei drz:

Opscheppen over een Audi, terwijl dit merk overal te boek staat als de op één na meest onbetrouwbare auto op het wegennet?

Serieus??

Geen audi-rijder, maar je bewering klopt niet ADAC-pannenstatistik-2018... 😉

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...