Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft  er ervaring met het gecodeerd opnemen en dan achteraf decoderen ?  Met technisat is dit mogelijk om de ci module prioriteit te geven voor het kijken .

Uit een eerste kleine test blijkt dat dit veel tijd nodig heeft . Hoe gaat het in zijn werk met dubble tuner,  opname van eenzelfde transponder , gebruiken ze dan meteen de tweede tuner ?

Hereberie1234

Geplaatst:

Het achteraf decoderen gebeurd in standby..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Mimisiku

Bij mij gebeurt dit op afroep , als ik een gecodeerde opname wil opendoen,  dan moet ze vooreerst alsnog gedecodeerd worden.  De reden is als volgt : mijn ontvanger heeft slechts 1 ic slot . Daarin zit een  module genre alleskunner.   Maar die alleskunner kan maar 1 type coderingsnorm en 1 stream tegelijk aan.   Ik geef volgend voorbeeld , opname hotbird  RTS 1  viaccess.

Kijken op DVB-C  , nagravision  gaat niet meer ,  de module is bezet , met viacess ,  de dvb-c  tuner niet  . Om dit op te lossen zou ik gecodeerd opnemen van hotbird  RTS 1 , en dan is de ci module in gebruik voor het kijken naar dvb-c (telenet) .

Achteraf kan de opname gedecodeerd worden met dezelfde module ,  als ze vrij is  en niet bezig met een andere stream te decoderen.  Een tegenhanger van  deze opzet is Sverige met twee kaartlezers  en twee smartcards   en nog een derde usb smartcard reader met nog een andere smartcard, zodat elke norm , tegelijk kan bediend worden.

Het betreft hier meer kijken op één zender (en decoderen ) en opnemen op een andere .

Hereberie

Geplaatst:

De codes veranderen snel. Je moet binnen een aantal uren de gecodeerde uitzending decoderen anders gaat het niet eens meer...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Dat probleem heeft mij dus laten besluiten om een VUplus receiver te kopen...

Als dat niet nodig geweest was, zou ik nooit een andere receiver dan een Technisat gekocht hebben...  Want dat gebruiksgemak vind je nergens...

Maar het smartcard probleem is wel een stuk flexibeler te benaderen met de VUplus box.

Enig probleempje is zo nu en dan de usb cardreader...  maar ik wacht nog steeds op de nieuwe triple reader, die het hopelijk beter doet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Inderdaad Sverige  smartcard  met een multicrypt lezer ,  en dan nog in veelvoud is  een betere oplossing als je meer dan één type code wil gebruiken.

Voor de m7 group geldt dat het achteraf decoderen binnen de twee dagen moet anders is dit niet meer mogelijk wegens gewijzigde code.

Voor telenet is er bijvoorbeeld al geen smartcard (zit gekoppeld in de module )   ,  je hebt de officele module en de deltacam .  Ik had een probleem dat de fabrikant van het toestel ook de firmware van de multi-crypt kaartlezer  in de toekomst blijvend moet ondersteunen,  en de coderingen worden strenger zodat  er een tijd komt dat er geen ondersteuning meer is.

viaccess pc6  bijvoorbeeld voor bis  panorama  télévisions en sataccess , fransat enz   gaat dit ook met een kaartlezer zonder module , en komen de updates dan nog door  ?

Bij mijn deltacam niet , en daarvoor heb ik heel af en toe (  om de twee maand ) de neotion viaccess orca   dual descrambling ACS 3.1  nodig

Alleen al het aantal ci modules neemt toe met de tijd,  het aantal losse smartcards darentegen,  dit vermindert.  Toekomst gericht zag ik echter niet zo veel in een multicyrpt kaartlezer hoewel ik lange jaren een technomate 6900 combo gebruikt heb voor tv-vlaanderen. 

De oplossing om met  dual LNB output en twee tuners te werken kon alleen maar in een ontvanger met smartcard reader multicrypt die voor tv vlaanderen geschikt is .  Losse smartcards worden zeldzamer en sommige zenders worden niet meer in seca 3  gecodeerd,  of met een extra beveiliging waar alleen de witte module een oplossing biedt.

.  We hebben in de tijd al veel modules zien passeren,  voor tv vlaanderen  , deze met de wereldbol ,  de witte module, en nu laatst deze met ingebouwde smartcard.  

Hereberie1234

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen