Ga naar inhoud


Mobiele telefoons in restaurants / vergaderingen etc


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik zit mij al jaren te ergeren aan mensen die tijdens een vergadering of een uitje met vrienden / partner continue hun telefoon in zicht / de hand hebben... Ik kwam Simon Sinek tegen op youtube toen ik naar iets anders aan het zoeken was. Tijdens een Q&A legt hij het heel erg goed uit.. :

 

Ik kan een ieder aanraden om eens zijn videos, al dan niet met automatische ondertiteling, te bekijken. Hij heeft, naar mijn mening, een hele goede kijk op de stand van onze maatschappij...  Een goede video is de video waar hij praat over de millenials....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik zakelijk een meeting heb, leg ik mijn telefoon op tafel omdat ik het onprettig vind als ie in mijn broekzak zit. Hetzelfde geld voor sleutels en mijn portemonnee.

Verder neemt mijn secretaresse mijn zakelijke communicatie aan als ik niet gestoord wil worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze gast het dus wel bij het juiste eind heeft. Als ik in een meeting zit en ik zie laptops open waar mensen druk op zijn en telefoons in gebruik, dan heb ik niet de indruk dat ze met hetzelfde bezig zijn als de mensen die dat niet doen.

 

2 minuten geleden zei Penthe:

Gewoon een phone jammer meenemen lekker rustig :)

 

Nee, want dan krijg je paniek in de tent. Simpele regel instellen; telefoons en laptops/tablets blijven buiten de vergaderruimte. 

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ergerde mij kapot aan mijn ex-vrouw die altijd haar telefoon in de handen had. Gaf mij het gevoel dat wie er ook "aan de andere kant" van de telefoon zat, belangrijker was dan wie dan ook die aanwezig was... En... Wat Simon Sinek ook zegt; Als het eerste wat je doet als je wakker wordt is op je telefoon kijken, dan ben je simpelweg verslaafd. Niets meer, niets minder.

1 minuut geleden zei Penthe:

Nog nooit paniek meegemaakt, wel denkt men dat de telefoon kapoet is :)

 

Probeer dat eens in een ruimte waar de "grote / hoge" bazen zitten... Als een telefoon het niet doet is dat "ok", maar zodra ze allemaal het niet doen dan willen ze gegarandeerd naar een andere ruimte waar hij het wel doet.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Ach ja...dat is weer zo´n gast die dit soort verhalen verteld voor veel geld.

Ik raad je aan om deze video eens te bekijken... 

 

 

Als je gaat luisteren met een "open mind" dan kan je misschien (hopelijk?) wat leren..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bekende van mij zei ooit" Als ik met iemand onder 4 ogen in gesprek ben en diegene dit gesprek afbreekt omdat de telefoon gaat en die gaat beantwoorden,  loop ik weg".   

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. Ik zal het filmpje eens gaan bekijken wanneer ik met vrienden uit ben in een restaurant of zo.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk hoe dat tegenwoordig gaat in een restaurant. Komt er een stel of een familie aan tafel, wordt er niets gezegd alleen gespeeld met de mobile telefoon. Hebben amper tijd als de ober op komt nemen wat ze willen bestellen en zeggen niets tegen de andere tafelgenoten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Eduard07:

Een bekende van mij zei ooit" Als ik met iemand onder 4 ogen in gesprek ben en diegene dit gesprek afbreekt omdat de telefoon gaat en die gaat beantwoorden,  loop ik weg".   

 

Als die iemand dan een telefonisch bericht van een ziekenhuis krijgt dat zijn dochter van 4 onder een auto gekomen is loopt die iemand ook weg.

Ik denk dat die bekende dan niet meer terug hoeft te komen bij zijn gesprekspartner.

Als je zo erg snel ge-irreteerd bent zul je niet als iemand met wat incasseringsvermogen waargenomen worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2018 om 18:41 zei Drs. IJzerbout:

 

Als die iemand dan een telefonisch bericht van een ziekenhuis krijgt dat zijn dochter van 4 onder een auto gekomen is loopt die iemand ook weg.

Ik denk dat die bekende dan niet meer terug hoeft te komen bij zijn gesprekspartner.

Als je zo erg snel ge-irreteerd bent zul je niet als iemand met wat incasseringsvermogen waargenomen worden.

Beetje kort-door-de-bocht, misschien?😉

Ik denk dat het vaak meteen wel duidelijk is of het om een futiliteitsgesprek gaat of niet.  

 

In elk ander geval zal degene die de telefoon aanneemt, de ander met excuses even in een paar woorden in kennis stellen van het belang van de oproep als hij daarmee door wil, of anders de beller gelijk zeggen dat het op dat moment niet gelegen komt maar wanneer wel. Zelf maak ik regelmatig mee dat de oproep door een gesprekspartner na snelle check meteen wordt weggedrukt. ("Die belt ik vandaag nog wel even terug")    

 

Het gaat erom, dat de andere gesprekspartner zich met respect behandeld voelt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kul.. Voor goed fatsoen stel je de gast/vriend/partner of weet-ik-veel op de hoogte dat je wellicht gebeld kunt worden door een klant/zieke partner/ relatie of noem maar op.

Voor de rest gaat de telefoon gewoon in de zak, of omgekeerd op tafel met het geluid uit, of ingesteld op een speciale beltoon voor het "noodgeval".

 

Is het nou zo vreselijk moeilijk om jezelf even een beetje fatsoen aan te leren?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei drz:

Wat een kul.. Voor goed fatsoen stel je de gast/vriend/partner of weet-ik-veel op de hoogte dat je wellicht gebeld kunt worden door een klant/zieke partner/ relatie of noem maar op.

Voor de rest gaat de telefoon gewoon in de zak, of omgekeerd op tafel met het geluid uit, of ingesteld op een speciale beltoon voor het "noodgeval".

Je weet natuurlijk nooit of er een noodoproep komt natuurlijk. Daar gaat het over. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat iemand met spoed werd weggeroepen terwijl er even eerder nog niks speelde.

Maar in feite herhaal je wat ik hierboven ook al zeg: de gesprekspartner moet zich met respect behandeld voelen. Dus standaard op "stil", tenzij...

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...