Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gevonden. Hij staat onder de systeemplugins. We gaan hem downloaden. Daarna eerst op familiebezoek.

• Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Zo, we zijn weer thuis.

Crossepg gedownload en zonet EPG's opgehaald met BBC1 HD als zender opstaand.

Resultaat:

Bij BBC1 HD zijn de now/next verdwenen en nu helemaal niets meer aan epg als je het opvraagt. Alleen bij het aanzetten van de zender even onder het beeld now/next. Bij de andere BBC's hetzelfde of helemaal niets.

Bij de andere Engelse zenders zoals ITV net als vooraf alleen now/next en bij andere ook helemaal niets.

Ben dus zo te zien dus een beetje van de wal in de sloot geraakt. Voorheen kon je nog 1 ding vooruit programmeren ook al had je daar eigenlijk niets aan, nu bij de meeste zenders van de 15 die ik gecheckt heb niets meer.

Geplaatst:

Kleine spontane verandering het afgelopen half uur (we hebben zelf niets meer veranderd). Sommige zenders zoals BBC1 en 2 hebben nu als je er eerst op bent gaan staan een now/next.

Dat hadden ze een half uur daarvoor nog niet.

Geplaatst:

crossepg gebruikt om rytec up te daten ? Dan gewoon epg importer gebruiken en niet crossepg.Werkt hier al een jaar naar behoren

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Bedoel je dat je alleen cross-epg erbij in je tuner moet zetten om met epg-importer dingen op te kunnen halen? Want voordat cross-epg erop stond deed de epg-importer helemaal niets.

Ik ga nog eens kijken en een poging doen.

Net gekeken.

Ik had de hoop dat al die XZ's er nu bij zouden staan, maar bij de EPG import is niets veranderd, dus ik kan die bronnen niet aanklikken.

Dat betekent dat het resultaat weer nihil zal zijn lijkt me..(?)

Geprobeerd en idd. nihil nada niente..☹️

Geplaatst:

recapituleren:

- crossepg installeren en enkel de functie update rytec bronnen gebruiken.Doet het wel  en zegt x aantal links geupdate.

- epgimporter instellen en kiezen voor de benodigde landen/bouquets enzovoort via menu.

- dan gewoon epgimporter starten handmatig dmv gele toets en ja en wachten tot epg op je HDD/USB stick geschreven is.

Als het dan niet werkt is er grondig wat mis ::   herflashen en herinstalleren of ander image gebruiken.

Ik heb die problemen niet want epgimporten en crossepg zitten standaard in mijn image (maar velen hier houden niet van die image terwijl ik geen ander wil gebruiken).Als epgimorter hier klaar is dan zie ik links VIX draaien in scherm.Eigen smaak hé

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Crossepg is geinstalleerd. Als ik er op klik in het menu kan ik kiezen tussen verwijderen en sluiten.

Als ik epgimporter instel en bij bronnen kijk staat het bekende scherm dat ik al plaatste er en niks apart met XZ zoals bij jou

Als ik de importer start met de gele toets oftewel handmatig zegt hij na een dikke seconde 0 gevonden waarna die mededeling verdwijnt en doet verder niets meer.

Geplaatst:

Enkel remove and install ? Is niet juist want je moet een update keuze krijgen van rytec bronnen.Heb je na vinkjes bij bronnen in instellingen epgimporter wel op groen gedrukt zodat ze opgeslagen zijn ?

Geplaatst:

Yep, vanzelfsprekend netjes opgeslagen, maar er staan nergens rytec bronnen

34 minuten geleden zei Tonskidutch:

had je die xml nu vervangen of niet???

epg.dat weg van je hdd

en deze erop

dan oproepen en manueel laten zoeken

rytec.sources.xml

en die plak je in de map etc/epgimport

Wat bedoel je met xml vervangen? Ik heb het hele topic 3x opnieuw doorgelezen maar niets in die richting gevonden.

epg dat weg van je hdd. en deze erop...Wat bedoel je daarmee?

Bedoel je met de zin  "en plak die in de map etc/epgimport" dat ik via de computer (IMac) dingen moet gaan veranderen?

Geplaatst: (aangepast)

juist, gewoon met filezilla effe ftp'jen en dat ene bestand overschrijven met hetgeen ik als bijlage plaatste

en vooraf verwijder je het oude EPG.dat van je HDD opdat dit niet weer opnieuw wordt ingelezen bij een herstart

zo simpel is de nieuwe source laden

zo nu de bediening:

"excat wat bellejt schrijft"

37 minuten geleden zei bellejt:

Heb je na vinkjes bij bronnen in instellingen epgimporter wel op groen gedrukt zodat ze opgeslagen zijn ?

indien je die nieuwe bronnen hebt kunnen vinden en aanvinkt sla je dat op

en dan pas stel je eventueel een timer in voor dagelijkse download en/of gebruikt geel, om direct manueel te downloaden

a propos; pas na een dag werkt ie 100% indien je een timer hebt ingesteld

en bovendien,

je moet altijd je receiver officiele shutdown laten doen en niet de stekker trekken / of tijdschakelaar aan het stopcontact gebruiken

aangepast door Tonskidutch
a propos

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Nog geen tijd gehad vandaag vanwege o.a. ziekenhuis-toestanden.

Wel even de rytec.sources.xml geopend maar het lijkt me sterk dat ik die in plaats van  epg.dat  moet zetten.

Het lijkt me toch dat de tuner iets van een epg-map moet zoeken en dat zie ik hier niet.

In de Dos-tijd had je nog wel dat de map automatisch werd aangemaakt als je hem verving, maar ik vraag me af of dat hiermee nu ook zal gebeuren.

Of heb ik het totaal mis?

• Moderator
Geplaatst:

Je EPG informatie komt toch via het internet op je box?!?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vanzelfsprekend.

Maar je bedoelt hiermee dat de tuner met die xml-gegevens volledig overweg kan ook al heeft hij geen map meer zoals waar hij mee werkte?

Het zou voor mij begrijpelijk zijn als ik een epg.dat met allerlei gegevens erin weg mik en vervang door een epg.dat met deze xml-gegevens.

Maar dat heb ik dus mis en er wordt automatisch een nieuwe epg.dat aangemaakt met de nieuwe gegevens?

Want daar ging de vraag over.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...