Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laatste ontwikkelingen:

Ben in de pc naar de tuner gegaan.

EPG.dat was niet te vinden, wel epgimport. Die geopend en daarin stond rytec.sources.xml

Deze verwijderd en vervangen door de nieuwe.

Zaak opnieuw opgestart en naar de epg import bronnen gekeken en nu staan er idd. meerdere UK's

Aangeklikt en handmatig zoeken gestart. Hij zoekt dan echter alleen op de laatst aangeklikte. Dat was eerst UK freesat. Na 20 minuten deelde hij mee dat hij nog aan het zoeken was en na 45 minuten nog steeds met 0 resultaat.

Zoeken geannuleerd, tuner herstart en handmatig zoeken herstart op UK sports/movies. Daar is hij inmiddels 20 minuten mee bezig.

Is die lange zoektijd normaal?

Is het normaal dat hij maar 1 reeks kan zoeken en niet alle 7 Engelse tegelijk?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Weer onderbroken na 40 minuten.

Tuner uit en aan.

Naar bronnen.

Alle engelsen aangevinkt en op opslaan geklikt. Nu blijven de vinkjes wel staan wat bij de vorige keren niet zo was

Handmatig zoeken gestart en hij gaat bezig maar met een verkeerde, nl. de niet aangevinkte Reunion/base, de bovenste van de pagina waar de Engelsen staan.

Lijkt me niet juist.

Merkte trouwens dat annuleren alleen niet genoeg was. Als je daarna weer kijkt zegt hij nog bezig te zijn met Reunion. Blijkbaar wordt het zoeken alleen onderbroken door het uitzetten van de tuner. Ook vreemd.

Als ik bij Epg instellingen op het scherm menu aanklik krijg ik een overzicht waarin hij beweert alle Engelsen gedaan te hebben (dat moet dan in 1 seconde zijn gebeurd) en dat Reunion false is.

Geplaatst: (aangepast)

EPG.dat op de tuner zelf verwijderd.

edit

Die vinkjes vergeten op te slaan was stom, maar dat is nu dus OK.

Bij het herstarten van de tuner is hij automatisch met de 1e Engelse begonnen omdat ophalen na herstart op always stond

We zetten die op nooit en beginnen opnieuw handmatig want hij was alweer een hele tijd bezig op alleen freesat zonder resultaat.

aangepast door minplus

Geplaatst:

Volgende nieuwe probleempje ivm dit laatste:

Het ophalen na herstart op nooit gezet. Opgeslagen (groene knop). Tuner uit en 1/2 minuut later weer aan.

En ophalen na herstart staat weer op always.

Herhaald en helaas weer idem.

Moet ik soms de hele automatische import deactiveren?

Geplaatst:

Kan het zijn dat er helemaal niks komt omdat  Rytec IPTV XMLTV (xz) niet aangevinkt stond?

Heb die maar erbij aangevinkt nu en we gaan het nog maar weer een keer proberen ook al verwacht ik hier niet direct iets van...

Geplaatst: (aangepast)

waarom zou je iptv aanvinken voor sat kanalen ? PS : als het via gele knop manueel niet lukt dan gaat het automatisch ook niet lukken.

Ga ff wat schermen meegeven hoe het bij mij staat

image.jpeg.3b4231a4c5d290721b3b19fb73f2086f.jpeg

image.jpeg.f9ea4cab9806659961e3d54a3f43ff23.jpeg

het volgende scherm staat eerder in topic om bronnen te kiezen.Mijn rytec ook bijgevoegd

rytec.sources.xml

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
2 uur geleden zei minplus:

en nu staan er idd. meerdere UK's

Aangeklikt en handmatig zoeken gestart.

al in menig receiver subforum staat geschreven dat je niet meerdere UK's moet aanvinken dan gaat het altijd fout

je moet maar één uitkiezen, één aanvinken en dan inlezen

en ik zou dat doen

na een herstart van de box

nadat je de EPG.dat die standaard op de /hdd staat gewist hebt

de rytec source xml zij allemaal dezelfde van bellejt carlo666 en mij

open het maar eens in een xml handler

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

staan hier nochtans al meer dan een jaar allemaal aangevinkt en nooit problemen gehad.Zou het eens moeten nazien met welke ik alles binnen zou krijgen van gecodeerd en FTA.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

We hebben beide manieren geprobeerd, meerdere malen, en steeds na een herstart. En inmiddels ook een paar keer na de epg.dat verwijderd te hebben.

Het automatische epgimport deactiveren blijft na opslaan en herstart niet in het geheugen staan. Die krijgen we dus niet zo als op de onderste foto.

Net als het nooit automatisch ophalen na herstart.

Ook dit staat na opslaan en herstart weer op always.

Geen idee hoe dit mogelijk is dat hij je veranderingen domweg ongedaan maakt ondanks het opslaan en herstarten.

We maken weer een paar foto's, nu van iets wat lijkt op de bovenste van bellejt en van de epg-import log.

Misschien zien jullie daar iets wat niet klopt.

Geplaatst:

ik zou eerst een volledig nieuwe flash doen met GEEN backup restore want er zit mss vanalles nu in het image dat mekaar in de weg zit.Het feit dat je instellingen niet bewaard blijven zegt genoeg.

Ps : mijn schermen komen uit openvix en zijn vermoedelijk anders dan de jouwe in openpli

Geplaatst:

bellejt

als die exact dezelfde zender tweemaal moet inlezen qua EPG

en in dit geval alle zenders uit de UK, wat denk je dan dat er gaat gebeuren... > parsing error voor-geprogrameerd bij bepaalde images

minplus

voor je een ander image flashed zou ik EIT EPG eens niet gaan gebruiken / aanvinken

het opstarten en EPG inlezen moet je overigens nooit doen want dat kost extra tijd en is niet nodig als je eenmaal per dag per timer ophaald

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

ik lees enkel om de 7 dagen epg manueel in en nooit problemen hier.Niks verkeerde messages of conflicten.Mss is openvix dan het image dat juist goed werkt alhoewel het door velen aan kant geschoven wordt.

Vermits het hier eigenlijk gaat over de epg in open pli zal ik mij verder onthouden om hulp te bieden.

Geplaatst:

Het gaat niet om Open pli, bellejt, maar om VTI.

(Open pli staat op een andere tuner, een Duo2, en heeft geen problemen met de Engelse epg)

Flashen doe ik liever niet want dat gaat veel werk kosten om alle gegevens er weer in te krijgen, vooral die van de gregorian. Dat is priegelwerk en kostte de laatste keer vele uren met schietlood en stokjes in de grond om de exacte satellietposities te vinden en vast te leggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...