Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds enkele dagen TV Vlaanderen antenne tv en ben heel tevreden hierover. Wat ik wel opmerk is dat er twee zenders , Vitaya en Zes, zijn waar er soms schokkend beeld is . De dealer dacht dit aan de ontvangst kon liggen, maar de ontvangstmeter staat op sterk en goed signaal. Iemand enig idee?

Geplaatst: (aangepast)

zie het op satelliet ook dat het beeld soms eens met verlies is met resultaat dat je blokjes hebt enzo.

Vitaya net nog even gestoord voor 3 seconden.

SNR van 88% en AGC 78%  op mijn Gigablue Quad plus.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Mijn locatie is Ieper , Ik werk met twee Metronic antennes boven op zolder, één die op Frankrijk ( Lille-Duinkerke) en één op Oostvleteren is gericht. De signaalmeter staat op sterkte 100% en kwaliteit ook op 100% . ik heb die MUX 1 Ch 3 nog eens gescand en alles blijft hetzelfde. Merk wel op dat Zes vandaag vloeiend beeld geeft. Ik heb nog even contact gehad met dealer en die zegt dat er hier in de streek nog mensen zijn die op sommige zenders van MUX 1 problemen hebben.   Van de 75 zenders die ik ontvang is Vitaya dus de enige die nu problemen geeft.

Geplaatst:

denk je antenne gewoon  buiten zetten 

dan zal je probleem wel opgelost zijn 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

De antennes staan ongeveer 6 meter hoog , tegen het nok van het huis er is vrij zicht op de zendtoren van Oostvleteren en van Duinkerke. Het dak is niet geïsoleerd en het is een vrije bebouwing. De antennes zijn Metronic met versterker en verdeelkast, misschien ligt daar het probleem?  Hierbij enkele foto's van mijn antenne installatie.

Maar het rare blijft dat ik alleen op Vitaya dit probleem heb. Vandaag ook opgemerkt dat er tijdens de reclames geen schokkende beelden zijn.

IMG_4671.JPG

IMG_4672.JPG

IMG_4667.JPG

De antennes zijn voorzien van een versterker. Hoe krijgen die hun voeding? Heb je bij elke antenne een voedingsapparaat zitten vóór het koppelfilter?

415042-FR-XL-2.png

aangepast door Sprietje

Dat gaat volgens mij niet werken. Het koppelfilter laat geen voedingsspanning door dus werkt de versterker in de antenne niet. Neem dan ook nog eens dat het koppelfilter 5dB verlies geeft voor elke antenne en je ziet dat je maar heel weinig signaal over houdt.

Anttron C211.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Zowel op het koppelfilter zelf als in de specificatie staat nergens dat dit filter 12v voedingsspanning door laat en als dat er niet specifiek bij staat, dan is dat ook niet.

Meet gewoon bij de 2 antenneaansluitingen of er 12v op staat. Even de 2 F-connectors van de antennes van het koppelfilter afschroeven, een stukje draad er in steken (of een spelt) en even met een multimeter meten.

Geplaatst:
Op 18-12-2018 om 23:28 zei digitaal kijker:

zie het op satelliet ook dat het beeld soms eens met verlies is met resultaat dat je blokjes hebt enzo.

Vitaya net nog even gestoord voor 3 seconden.

SNR van 88% en AGC 78%  op mijn Gigablue Quad plus.

Nu is dat wel niet DVB-T waar de storing over ging, maar de titel van het topic klopt natuurlijk sowieso: ook op satelliet is het beeld bij Vitaya maar vooral Zes....schokkend te noemen. Alleen bedoel ik dan niet schokkend in fysieke zin ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...